TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neon i grill

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #143327  av TiM

Hvordan er dette med neon i grillen på bilen?

Tenkte jeg skulle slenge inn en liten neon-stick der.
Er det mulig å få den på samme "av/på knapp" som neonlysende under bilen?? wat/volt og alt annet er jo forskjellig.

#143334  av Remi

det går fint ant. men det ser helt for jævlig ut, det er vertfall min mening. legger bare opp kabel til lysene og en bryter inne i bilen!

#143344  av Larsen

som regel ikke noe problem å slenge på samme bryteren siden neon lys bruker svært ltie strøm, men jeg må jo si meg enig med remi at det ikke ser spesielt pent ut da. Hver sin smak...

#143347  av Larsen

...
Sist redigert av Larsen den 23 nov 2005 12:58, redigert 2 ganger totalt.

#143352  av TiM

Remi skrev:det går fint ant. men det ser helt for jævlig ut, det er vertfall min mening. legger bare opp kabel til lysene og en bryter inne i bilen!
Huh?? er det ikke pent?? :cry:
Ikke vet jeg, syntes bare d ville sett kult ut, sammen med neon under bilen...

#143353  av TiM

Larsen skrev:som regel ikke noe problem å slenge på samme bryteren siden neon lys bruker svært ltie strøm, men jeg må jo si meg enig med remi at det ikke ser spesielt pent ut da. Hver sin smak...
Så man bare kopler den på batteriet sånn som vanlig neon under bilen?
trenger ikke serie kople med dem, bare kople direkte på brytern???

vet ikke om d er pent jeg... hjelp! :shock: :oops: :cry:

#143356  av Larsen

ikke finn på å seriekoble noe!(kun hvis du har 24 volt) paralell koble på bryteren og husk sikring. Hvis du synes du ser bra ut på din bil så gjør det. Det var bare et personelig syn på det. Er sikkert ikke alle som liker det jeg har gjort med bilen min heller!

#143360  av TiM

Larsen skrev:ikke finn på å seriekoble noe!(kun hvis du har 24 volt) paralell koble på bryteren og husk sikring. Hvis du synes du ser bra ut på din bil så gjør det. Det var bare et personelig syn på det. Er sikkert ikke alle som liker det jeg har gjort med bilen min heller!
Jaja, er jo alltid's lov å prøve da, er det stygt kan man jo faktisk bare ta det av igjen, og ennå enklere, ikke skru dem på :P

Syntes motorn din så rimelig pen ut hvertfall :D

#143408  av BrennaRacing

Bare så du veit det så tror jeg politiet er mye strengere på lys i grillen enn de er på lys under bilen...De mener at man utgir seg for å være et utrykkningskjøretøy :lol:

Men men...Regner med at du ikke lar det stoppe deg :lol:

#143463  av TiM

BrennaRacing skrev:Bare så du veit det så tror jeg politiet er mye strengere på lys i grillen enn de er på lys under bilen...De mener at man utgir seg for å være et utrykkningskjøretøy :lol:

Men men...Regner med at du ikke lar det stoppe deg :lol:
Hehe, lot jo aldri dobbel-DIN spiller i dash'en stoppe meg, så hvorfor skal neon i grill klare det da?? PØØØH :P
Hadde ikke planer om strobelys da, men kanskje det er tøffere :roll:
hehe

#143516  av cameleon

Opplegget for å få neon til å se bra ut er jo å skjule det så du kun ser lyset og ikke røra. hadde neon på min forrige mr2 som var dønn orginal, og der så du jo røra på siden. og tro meg det var ikke pent :wink:
monterer du noe slik i grillen, så må du sørge for at du kun ser lyset og ikke røret.
personlig så tror jeg det vil se best ut med neon om du kun har et undercarkit og styling på den.

nå vet jeg ikke åssn farge du har eller evt kjøper deg, men om du har tenkt å invistere i blått, så tenk litt om igjen. det vises veldig svakt :)

#143520  av BrennaRacing

Hvis du skal ha neon både under bilen å foran i grillen så syns jeg du burde gå for samme farge som det er på interiørbelysningen...Gjorde den feilen på den forrige bilen min. Satt inn blått lys inni, men så kom jeg på at jeg hadde en grønn neonring rundt sigarettennern og tenningslåsen som var orginalt... :D

#143612  av TiM

cameleon skrev:Opplegget for å få neon til å se bra ut er jo å skjule det så du kun ser lyset og ikke røra. hadde neon på min forrige mr2 som var dønn orginal, og der så du jo røra på siden. og tro meg det var ikke pent :wink:
monterer du noe slik i grillen, så må du sørge for at du kun ser lyset og ikke røret.
personlig så tror jeg det vil se best ut med neon om du kun har et undercarkit og styling på den.

nå vet jeg ikke åssn farge du har eller evt kjøper deg, men om du har tenkt å invistere i blått, så tenk litt om igjen. det vises veldig svakt :)

kanskje jeg skal drite i hele grillen, hehe...
tenkte bare det ville se litt "originalt" ut :roll:

#143613  av TiM

BrennaRacing skrev:Hvis du skal ha neon både under bilen å foran i grillen så syns jeg du burde gå for samme farge som det er på interiørbelysningen...Gjorde den feilen på den forrige bilen min. Satt inn blått lys inni, men så kom jeg på at jeg hadde en grønn neonring rundt sigarettennern og tenningslåsen som var orginalt... :D
Interiørbelysningen er grønn :? men kjøpte under-carkit i blått for 1år siden, som jeg tenkte var på tide å bare sette på så det ikke støver ned, og i samme slengen stappe inn et lite rør i grillen..

Så du mener jeg da bør ha grønn neon i grillen og blå under bilen siden den er grønn inni?!?? :D nejda.. hehe..

Men jævla dritt det at LED kommer for fullt først nå, seff etter at jeg har kjpøt neon.. helvete :evil:

#143675  av BrennaRacing

Hehe...Neinei, jeg mente at hvis du skal ha no lys inne i bilen så burde det lyset være samme farge som interiørbelysningen....Å hvis belysningen inne er grønn, å du da putter grønt lys inne å blått under bilen, så vil kanskje det se litt dumt ut :D

Skjønner??