TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knekt oljenivÃ¥føler pÃ¥ 3S-GTE 2gen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #143489  av GT4 CS

Da jeg hadde ned bunnpanna mi for og tette oljelekasje og sjekke rådelagere presterte jeg være så toskete og knekke nivåføleren for oljenivå :oops:
Så nå lyser lampa konstant, noen som vet om dette fører til noen feilmeldinger til ecu??
For bilen drar ikke like godt som før lenger.
Før dette hadde jeg startproblemer pga def batteri, og pluggene var skikkelig bløte av bensin, har pusset disse og brent litt med lighter på de, men kan de rett og slett ha blitt ødelagt av dette, bilen hverken lugger eller går ujevnt, bare drar dårlig.
Så det jeg lurer på er om det er pga den knekte nivåføleren eller pluggene som er den store synderen her.
En stor trøst var at rådelager og det jeg kunne se av sylinderveggene så helt nytt ut :)

#143491  av larsst185

iflg verkstedhåndboka så er ikke nivåføleren innom ecu.føleren har en egen liten ecu som gjør at ikke lampa blafrer av og på når giveren rører på seg.tror ikke det at bilen drar dårligere har noe med denne å gjøre.

#143493  av GT4 CS

Takker :)
Da holder jeg en knapp på at pluggene mine tok kvelden pga bensinen. Får innvestere i et sett nye da lommeboka sier ifra :)