TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• montere motorvarmer 90mod gti

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #144681  av Rømmling

Hvor skal jeg koble den på og hvordan? vanskelig? Tid?

bilder er ønskelig

har kjøpt med motorvarmer og full defa pakke som skal inn i helgen eventuelt neste uke.

Mvh Ole Helge

#144899  av Rømmling

ingen som kan hjelpe meg
hvor skal jeg sette på motor varmeren?
er det mye jobb å montere den?
burde jeg kjøre den inn på verksted å få dem til å sette den på.

#144966  av Peak

Når du kjøper varmeelementet så er jo det "spesiallaget" til din motor, og det bruker å ligge en liten tegning med på hvor elementet skal være.
Noen av frostpluggene som står originalt kan være vriene å få ut men jeg vet ikke på Toyota,men når den er ute, så er det bare å sette elementet inn også legge kabelen slik at den ikke subber borti noe eller kan dette ned på ekesosrør o.l.
Full DEFA-pakke, da har du jo batteriladder og ur med, det er veldig enkelt, tar tid å legge kabler og alt perfekt, men gjør det skikkelig med en gang 8)
 #144979  av Celica93

På 3gse motoren skar motorvarmerelementet sitte i en frostplugg som du finner på høyresiden av motoren i bakkant (sett bakfra) Er litt kronglete å komme til, men har du tilgang til en løftebukk er det mye enklere å gjøre dette.

#145110  av Rømmling

har grav hjemme så da har jeg jo mulig het å stå under bilen å skru

har jo kjøpt motorvarmer til 3sge. da skal elementet i frost pluggen som da ligger i oljen eller i frostvesken?

Vis det er olje så bør jeg vel skifte den vel.

#145113  av larsst185

Ligger i frostveska.tipper den skal stå montert på samme plass som på GTE.Men se i monteringsanvisninga.står godt forklart dær.både hvordan frostplugg du skal ta bort og hvordan vinkel du skal montere elementet i.

#145114  av Rømmling

larsst185 skrev:Ligger i frostveska.tipper den skal stå montert på samme plass som på GTE.Men se i monteringsanvisninga.står godt forklart dær.både hvordan frostplugg du skal ta bort og hvordan vinkel du skal montere elementet i.
så på din gte ligger elementet i frost veska, høres bra ut så jeg slipper å bytte olje nå. Syns TXT er dyrt til en fatig student. må nesten ha på det som er fra før.

Det er ingen her som har satt inn motor varmer på 3s ge som er siker på den ligger i olje eller frostveske

#145115  av larsst185

Jeg kan garantere at den skal stå i frostveska.Men jeg spør igjen.fikk du ikke monteringsanvisning med i eska til varmeren?

#145127  av Rømmling

jo a men skjønte ikke så mye men har ikke studert så veldig mye så får sette meg ned å lese etter jobb i dag

#145191  av Rømmling

nå har jeg sett igjenom det som var med elementet men ble ikke så mye klokere av det

greit det var frostpluggen jeg skulle ta ut og så klart tømme av frost vesken først men var ikke med noen bilder av motoren.
Var bare bilder av mange andre motorer.
var jo med en lapp som sto alle motorenen denne passet til og det var ikke få.
men som Celica93 sier så finner jeg frost pluggen under på høyre side?
 #145209  av Celica93

Som sagt så skal elementet i på baksiden av motoren til høyre når du ser motoren bakfra.

Når det gjelder motorvarmere så varmer alle blokkvarmere kjølevannet.

Bunnpannevarmere varmer oljen og ligger UTENPÃ… bunnpanna.

En slangevarmer varmer opp vannet i kjøleslangen FØR termostaten.

Bare å få bilen på grava å sett igang :D
 #145210  av Celica93

Som sagt så skal elementet i på baksiden av motoren til høyre når du ser motoren bakfra.

Når det gjelder motorvarmere så varmer alle blokkvarmere kjølevannet.

Bunnpannevarmere varmer oljen og ligger UTENPÃ… bunnpanna.

En slangevarmer varmer opp vannet i kjøleslangen FØR termostaten.

Bare å få bilen på grava å sett igang :D

#145211  av Rømmling

ja da er det bare å få fattern til å starte opp den gamle traktoren som står der så jeg kommer til da.
hvordan ser frost plugen ut og hvordan får jeg løsnet den?

jeg spør mye men nå har jeg banna så mye når jeg har skrudd før, så jeg prøver å spørre på forhånd selv om det er ganske logisk mye av det når man kommer i gang.

#146613  av Rømmling

har fått satt inn elementet nå.
Når man ser motoren under i fra så ser men blokka og man ser to frost luker og to stk til på sidene som ikke er mulig å komme til. slå ut det til høyre av de to.
fikk en mekaniker på verkstedet sit til å hjelpe meg.
1. Heiset opp bilen
2. tok ei lang jern stag og slo inn frost lokket (litt på ene siden så det ble trykt inn på ene siden og fikk tak i det på andre.
3. tok ei tang og tvingte det ut. Brutal kraft og litt lirking.
4.hadde på noe ekstra tettnings masse på elementet
satte det inn og skrudde til.

wolla...