TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med økonomi mÃ¥leren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #145123  av cs2451

Som topic sier, den lyser grønt hele tiden. Hvor er det denne henter info fra? tipper det er der problemet er!

#145135  av sleeper

hm... hva skal du med den???

den greiene der trur jeg må være noe av med mest ubruklige toyota noen gang har puttet i en sportsbil!!!!

#145141  av grimfer

Løsning: Finn den grønne lampa, klipp av ledningen.

Ignorance is bliss

#145170  av Tor

Jeg hadde samme problem på min bil, de lyste grønt hele tiden, utenom når jeg banka litt i dash bordet.

#145182  av Biggen

Min lyser konstant orange.

#145186  av ST182

Biggen skrev:Min lyser konstant orange.
hehe det er vel ikke kjørestilen som er problemet a? :wink:

#145194  av Rømmling

det er flere en deg som som sliter bare på den orange pæren hehe

Vis det er samme tillfelle som Tor har så må man finne stedet det er dårlig kontakt

#145236  av cs2451

Jeg gir jo egentlig f... sånn sett. Og når den funka lyste den som regel gult :lol:
Men liker at ting funker. så det er litt prinsippsak.

Ingen som vet hvor den henter info fra?

#145268  av Biggen

ST182 skrev:
hehe det er vel ikke kjørestilen som er problemet a? :wink:
Eheee.... Kan kanskje være en del av problemet.... :shock:
cs2451 skrev:Jeg gir jo egentlig f... sånn sett. Og når den funka lyste den som regel gult :lol:
Men liker at ting funker. så det er litt prinsippsak.
Jeg er helt enig!! Stå på prinsippene dine du.....!

#145286  av gt4 carlos saintz

den er vacumstyrt. ligg ein vacumslange i underkant av innsuget på høgre side. er kobla med eit "T" kobling ilag med vacumslangen til turbotrykksmåler(på biler med turbo).

#145291  av Johansen

Hmm.. På min sitter det vell en slange fra t-vis'en til luftfilterboksen. med noe ledninger på.. Denne saken fungerte ikke før.. så jeg bytta den.. Så starta den å fungere... Og nå satt jeg på sportsfilter, og vet dere hva? den fungerer ennå ? så jeg lurer nå på hva som egentlig er den målern på min bil ? Skulle vell ikke funke når jeg har fjerna saken helt ? eller? kan jo være at motorn min er ganske klok :)

#145426  av cs2451

går ikke noe vakumslange inn på speedometeret. Må vel være en sensor en plass da. sikkert her krøllet ligger tipper jeg.

#145451  av Mr2 Mk2

Heisann,det skal ikke gå noen vakum inn på speedoet heller,men en vakumslange inn på føleren i motorrommet.Tok en kjapp google,men fant ingen bilder av motorrommet som var detaljert nok til at jeg kunne klare å lokalisre den.Men det enkleste du gjør er å bare gå på toyota og bestille ny føler,og samtidig spørre hvor den ligger.Tipper den er skrudd på torpedoveggen....Eller jeg kan sjekke på jobb imorra hvor den ligger...hmmm gjør det jeg :wink: Er stort sett alltid den som ryker...

#145455  av cs2451

Jeg har delebil. så gidder ikke bestille ny. Men er ganske god kompis med de på toyota så kan jo høre med de. takker for svar.
Men viss det er noen som vet hvor denne føleren ligger så ikke nøl med å si det :D

#147044  av cs2451

Har byttet sensoren og nå fungerer det igjen :D
Tok meg 5 sekund å bytte den!