TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• st165 som slutter og dra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #145230  av kvisle

Jeg har en st165gt4 som jeg har gjort litt med. Har satt på grenerør og downpipe. også har jeg blennet slangen til trykk føleren så den lader ca 0.6bar. Men vis jeg belaster den hardt på 2 og 3 så slutter den og dra. noe som er jævelig kjett. noen som vet om noen føler eller noe det går ann og koble fra?

#145238  av cs2451

Har du prøvd å ta diagnose test på den? Kan jo være noe ECU ikke liker og kutter litt på tenninga.

#145329  av sleeper

Er dette noe den altid gjør eller er det etter du har kjørt hard lenge??
hvordan opplever du det?? fjusker den?? hoster? bare vil ikke dra?? endrer motorlyden seg?? begynner noe og riste???
kan du dra på i 4 uten at den slutter og dra??

#145367  av kvisle

det sappe skjer egentlig på alle gir vis jeg drar den lenge. ikke noe som forandrer seg, men det er akkurat som og skru av tenninga. også vis jeg gir på igjen da drar den ikke i det hele tatt. og da lyser motorlapa. også må jeg skru av og på teninga. da er det borte.

#145371  av Dalan

Høres ut som fuel cut spør du meg..
Rart om det skal skje om den bare lader 0,6 da?

#145379  av sleeper

syntes også det høres ut som FC!
men den skal vel ikke komme på før 0.8 på st165!
er du sikker på at målern din måler riktig?? prøv og juster ned trykket litt!

foresten! les av hvilken kode diagnosen gir deg! det kommer til og gi deg helt klart svar på hvorfor dette skjer!

#145397  av kvisle

hva er fc da? er ikke helt inni detta toyota greiene enda jeg.:)
jeg har ikke justert opp trykket. det er org. eneste jeg har gjort er og blenne den ene slangen til denna duppedingsen som gjør så han ikke lader mer en 0.2 på 1. og 2.

#145404  av Mr2 Mk2

kvisle skrev:hva er fc da? er ikke helt inni detta toyota greiene enda jeg.:)
jeg har ikke justert opp trykket. det er org. eneste jeg har gjort er og blenne den ene slangen til denna duppedingsen som gjør så han ikke lader mer en 0.2 på 1. og 2.
Fc=Fuel cut som ligger i ordet hva betyr....Men om du har gjort så den ikke lader mer enn 0.2 på 1 og 2.gir så lurer jeg litt på hvor du vil hente "draget" fra.Og hvor mye lader du på 3.gir da isåfall?Du bør vel kanskje forklare problemet litt bedre,som slutter den helt og dra?er det dårlig drag?kutter tenningen?Hvilket turtallsreigster er det snakk om?

Men vet du hvordan man leser ut feilkode,det er jo det enkleste om lampa har lyst.Da har du nok lokalisert problemet..

#145405  av sleeper

fc= fuel cut! noe som skjer hvis ecu syntes du har for høyt ladetrykk!

sjekk diagnos koder på den! så får du beskjed hvorfor det skjer!

#145408  av sleeper

Jostein skrev:
kvisle skrev:hva er fc da? er ikke helt inni detta toyota greiene enda jeg.:)
Fc=Fuel cut som ligger i ordet hva betyr....Men om du har gjort så den ikke lader mer enn 0.2 på 1 og 2.gir så lurer jeg litt på hvor du vil hente "draget" fra.Og hvor mye lader du på 3.gir da isåfall?Du bør vel kanskje forklare problemet litt bedre,som slutter den helt og dra?er det dårlig drag?kutter tenningen?Hvilket turtallsreigster er det snakk om?

Men vet du hvordan man leser ut feilkode,det er jo det enkleste om lampa har lyst.Da har du nok lokalisert problemet..
det mer 0.2 er gjort meg bilen org fra toyota!! han har tatt det vekk!

#145413  av kvisle

den lader 0.6 på alle gira. men den lader ikke mere en 0.2 på første og andre org. skal ta diag test i morgen jeg så skal jeg nok finne det ut. men vet du hvor fuel kutten ligger på disse modellene?

#145446  av sleeper

kvisle skrev:den lader 0.6 på alle gira. men den lader ikke mere en 0.2 på første og andre org. skal ta diag test i morgen jeg så skal jeg nok finne det ut. men vet du hvor fuel kutten ligger på disse modellene?
jeg har en supervhip FCD som jeg brukte på min st165 før jeg kjøpte autronic!
du kan kjøpe den av meg hvis du vil!?
(send PM!)

#145630  av kvisle

hva gjør den da? tar vekk fc?

#145638  av sleeper

du kan just den til det du vil ha den til!

#146128  av kvisle

mye vil du ha for denna defenderen da?