TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Interesse for ett vintertreff? Oppdatert!

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter
 #145440  av Christian

Da er dato fastsatt.

Isbanetreffet blir lørdag 25 Feb 2006 (Uke 8 )
Fra kl 10.00 til 17.00.

Prisen blir 250kr pr bil, 100 pr ekstra sjåfør og gratis for tilskuere.

Det er ønskelig at dere forhåndsbetaler til konto 2333 50 42115, slik at jeg slipper og håndtere og oppbevare mye penger. Betaling ved oppmøte er selfølgelig også greit.

I hovedsak er ts-ogn, 200sx-ogn og imprezadrivers invitert, men det er åpent for andre også.

-Alle typer/modeller kan møte.

-Alle biler skal være i stand og ha forsikring. Biler med prøveskilter kan brukes, men kun om andre førere på banen synes det er ok.

-Samtlige sjåfører må skrive under på ett dokument som fritar meg og eier av banen for alt ansvar, både økonomisk og personskader.

-Sjåførene plikter å kjøre "sikkert", alle skal vise hensyn og slippe andre forbi på en enkel og ryddig måte.

-Jeg forbeholder meg retten til å nekte folk videre kjøring om jeg synes det blir nødvendig.

-Det blir stasjonert en tauebil som vil være tilgjengelig hele dagen.

-Vi har også tilgang til terminalbygget på flyplassen like ved, kan være greit å ha ett sted å få varmen i seg igjen. Det er ikke servering denne dagen.

-Det er gode overnattingsmuligheter, de som er interessert kan sende PM.

HÃ¥per vi sees :)

*Gammelt innlegg*
Som sagt, er dette noe dere kan ha interesse av? Her i Dagali er vi såpass heldige at vi har en vinterrally-skole, noe som betyr at det ligger en ferdig brøytet isbane på ca 2km på ett vann nedenfor flyplassen. Banen er topp og veien ut til vannet er såpass at man behøver hverken 4x4 eller pickup for å komme seg utpå :)

Stikkordet for mange er kanskje at siden det drives rallyskole her er det greit å bruke ispigg på banen :twisted: , samt at jeg kan skaffe en instruktør om det er stemning for det. (Hauglands rally skole.)

I tillegg skaffer jeg en 4x4 pickup med skikkelige slepetau som vil være disponibel hele dagen.

Prisen blir noe avhengig av hvor mange vi blir, men under 300kr for en full dag blir det nok sikkert. (Uten instruktør)

Begrenset til kl 10.00-17.00 pga naboer!

Overnatting kan også arrangeres, enten på Dagali hotell eller på campinghytter. Ett nytt tilbud her oppe er 8manns hytter, med høy standard, bla utendørs vedfyrt badestamp :wink: Koster ca 500kr pr person for en helg om man er 8 om å leie, dette er inkl frokost buffet.

Jeg må sjekke om prisene fortsatt vil ligge på dette neste år, men det bør ikke være stort avvik :)

Så, er det noen her som kjenner det rykker litt i høyrefoten? Kanskje spesiellt de med 4x4?
Sist redigert av Christian den 18 jan 2006 19:16, redigert 2 ganger totalt.

#145447  av cs2451

Dette hadde jo vært konge. Når kan du se for deg at du kunne laget til noe sånt? Men ispigg er vel dyrt?? Men det hadde vel kanskje gått an å kjøre med vanlig pigg og.

#145449  av sleeper

hm.. bilen min står til oppdatering i vinter, men hvis dette blir noe av til neste vinter så er jeg med! :D

#145450  av Dalan

Mulighet for å komme med noe annet enn Toyota også eller?
Har en kamerat som skal kjøpe seg bil i vinter (sannsynligvis Opel) som har ett sett nye ispigg liggende i garasjen.. :D

#145456  av Christian

Dette hadde jo vært konge. Når kan du se for deg at du kunne laget til noe sånt? Men ispigg er vel dyrt?? Men det hadde vel kanskje gått an å kjøre med vanlig pigg og.
Iløpet av vinteren, må komme tilbake til en dato. Du kan kjøre på sommerdekk for alt jeg bryr meg :lol: Regner med at de fleste bruker vanlige piggdekk, men ville bare informere om at isspigg også er tillatt.
hm.. bilen min står til oppdatering i vinter, men hvis dette blir noe av til neste vinter så er jeg med!
Må nesten ta ett år av gangen. Er det vellykket ser jeg ingen grunn til ikke å gjenta det :)
Mulighet for å komme med noe annet enn Toyota også eller?
Har en kamerat som skal kjøpe seg bil i vinter (sannsynligvis Opel) som har ett sett nye ispigg liggende i garasjen..
Jeg har ingenting imot andre bilmerker, men vil helst ikke åpne for andre før jeg har litt oversikt :) Om han har veldig lyst vil jeg bare tipse om at Opel forumet allerede har bestemt seg for å komme tilbake i vinter for en banedag. 3 året nå.

#145474  av w-master

Er bilen min på veien til et eventuelt treff i vinter å pengene strekker til(Bil treff er første pri :wink: ) så er jeg med :twisted:

#145570  av jan-erik

Dette vil jeg anbefale til alle som har mulighet. Hadde det skikkelig gøy i fjor ved lignende kjøring som Norsk Sportsvogn Klubb arrangerte. Blir nok dessverre ikke noe kjøring på meg i vinter, så får glede meg til ev. film og bilder. Her et bilde av meg i fjor, samt en Celica GT-Four (husker ikke navnet hans i farta, men er vel innom her på TS-OGN av og til).
Vedlegg
Toyota Celica GT-Four - NSK.jpg
Toyota Celica GT-Four - NSK.jpg (40.06 kiB) Vist 4785 ganger
Toyota MR2 - NSK - 12.jpg
Toyota MR2 - NSK - 12.jpg (41.26 kiB) Vist 4785 ganger

#145572  av kaimagne

Jeg skulle hatt morro av å prøve med ordentlig rallypigg! Noen sjanse for at det finnes noen som er med og spleiser? Regner med dekkene koster ca 1500 pr stk å få tak i... Nye dekk koster brått 3000 pr stk...
Eventuelt tar jeg med BV, det er steike artig å grisekjøre med... ;)
Sist redigert av kaimagne den 07 des 2005 18:10, redigert 1 gang totalt.

#145574  av sleeper

det der ser så sinnsykt kult ut!!

#145590  av Christian

det der ser så sinnsykt kult ut!!

Det er det! :twisted:
Jeg skulle hatt morro av å prøve med ordentlig rallypigg! Noen sjanse for at det finnes noen som er med og spleiser? Regner med dekkene koster ca 1500 pr stk å få tak i... Nye dekk koster brått 3000 pr stk...
Eventuelt tar jeg med BV, det er steike artig å grisekjøre med...
Om du har felgene kan jeg nok kanskje hjelpe deg med å kjøpe billige dekk. Det er kanskje også mulighet for å leie dekk og felgeher oppe, om de har felger som passer. Hva er boltsirkelen din og hvor store hjulbuer har du?
Dette vil jeg anbefale til alle som har mulighet. Hadde det skikkelig gøy i fjor ved lignende kjøring som Norsk Sportsvogn Klubb arrangerte. Blir nok dessverre ikke noe kjøring på meg i vinter, så får glede meg til ev. film og bilder.
Du så ut som du kosa deg ja :)
Er bilen min på veien til et eventuelt treff i vinter å pengene strekker til(Bil treff er første pri ) så er jeg med
Da får vi håpe du rekker det :wink:

For de som lurer, det går helt flott med 2wd og vanlige piggdekk, man trenger ikke 4wd og ispigg. Min Mr2 skal uansett utpå :twisted:

Dette er en glimrende sjangse for leking eller seriøs kjøretrening! Det er få, om noen, steder i landet som kan tilby lignende forhold.

De som lurte på å leie Rudskogen i vinter burde i alle fall melde sin interesse, da dette ligger LANGT over hva de kan tilby der, både når det gjelder is og hastighet. For ikke å glemme pris :wink:

#145591  av kaimagne

Christian skrev:Om du har felgene kan jeg nok kanskje hjelpe deg med å kjøpe billige dekk. Det er kanskje også mulighet for å leie dekk og felgeher oppe, om de har felger som passer. Hva er boltsirkelen din og hvor store hjulbuer har du?

De som lurte på å leie Rudskogen i vinter burde i alle fall melde sin interesse, da dette ligger LANGT over hva de kan tilby der, både når det gjelder is og hastighet. For ikke å glemme pris :wink:
Jeg har 5x100, ET35. Det funker med 205/50-17, som gir en diameter på 63,7 cm.

#145624  av sindrejl

eh.. jeg har kun piggfrie dekk jeg :( er vel kanskje ikke like kult da? tenkte å spare penger til slicks til acr så har ikke råd til pigg heller
 #145627  av Rollaole

Dette blir på dagali? Hvor er dette henn? :P
Tar meg sikkert en tur, koster det penger og bare komme og se på..
Forhjulsdrift vøttu... hehe

Isåfall når er dette?

#145634  av Christian

Jeg har 5x100, ET35. Det funker med 205/50-17, som gir en diameter på 63,7 cm.

110/62-15 da, er samme som jeg var og lånte av de i går :)
eh.. jeg har kun piggfrie dekk jeg er vel kanskje ikke like kult da? tenkte å spare penger til slicks til acr så har ikke råd til pigg heller
Tja, piggfritt er ikke det kuleste kanskje, men det fungerer faktisk rimelig greit på 4wd biler :) Enormt god kjøretrening er det uansett!
Dette blir på dagali? Hvor er dette henn?
Tar meg sikkert en tur, koster det penger og bare komme og se på..
Forhjulsdrift vøttu... hehe
Isåfall når er dette
Dagali ligger 2,5 mil fra Geilo, mot Kongsberg. 22mil fra Oslo, 18 mil fra Drammen. Ca 40 mil fra Bergen...?

Skal poste ett bilde etterpå.

Har ikke bestemt tidspunkt ennå, tenkte jeg skulle lufte det litt her først. Men det er vel sansynlig at det blir i Februar eller Mars en gang.
 #145641  av kaimagne

Rollaole skrev:Dette blir på dagali? Hvor er dette henn? :P
Vi kan jo bruke kartet som ligger i tråden fra Sommertreffet på Dagali?
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=9979
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11