TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rettigheter etter bilkjøp!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #145725  av Herr Knutsen

Hei igjen! :)

Jeg kjøpte en '90 GT4 i juni, og da jeg var i Bodø (!) og hentet den, lovte eieren at han skulle ettersende alt av deler som var skrudd av bilen som han ikke fikk plass til inni. Bilen var fylt opp med vinterdekk, deksler, dingsebomser, you name it...

Delene som skulle ettersendes inkluderer AC-systemet, og en boostcontroller.

Har mast på ham 1000 ganger, med sms og b-post her på forumet, og han tar ikke telefonen når jeg ringer. Har enda ikke hørt et knyst. Begynner å irritere en smule (er tross alt 6 mnd siden jeg kjøpte bilen).

Jeg klarte seff å glemme å få det skriftlig at delene skulle ettersendes, også, men han virket så ærlig at det ikke falt meg inn.

Så det jeg lurer på, er altså om noen har noen erfaring med dette, evt. vet hva jeg kan gjøre for å få delene? Å kjøre opp dit med balltre er litt uaktuelt, men innleide polakker skal vurderes med tiden! :P

Håper noen har en god idé eller 10! :)

mvh
Jan Rune

#145730  av sindrejl

en muntlig avtale er like mye verdt som en skriftlig.. bare litt vanskeligere å fremlegge bevis på at den eksisterer :/

#145749  av BrennaRacing

Er jo bare å få en advokat til å ta en liten telefon det...Er kanskje litt dyrt hvis du ikke kjenner noen da :lol:

#145750  av Remi

kem du kjøpte den bilen oss?

#145752  av Herr Knutsen

Hvem jeg kjøpte den av, er vel ikke relevant.

Men er du kjempenysgjerrig, finner du det nok om du søker litt! :)

Advokat er litt dumt for deler til 5-6.000 eller noe, da. Det vet vel forrige eier også, og derfor han lar være å sende nedover noe som helst...

#145774  av BrennaRacing

Det er jo en prinsippsak da

#145778  av kaimagne

Hvis du er NAF-medlem, eller pappa'n din er det og du tegner husstandsmedlemsskap, så får du gratis juridisk hjelp i slike saker.
Et brev fra NAF-advokaten får de fleste til å reagere, det er i hvertfall min erfaring... ;)

#145889  av Remi

prøv og ring med skjult nummer eventuelt prøv og ring på en hus tlf vis du klarer og spore opp et nummer :wink: vis ikke så er advokat en fin ting ;)

#145927  av Tor

Det er iallefall latterlig av forie eier at han ikke tar ansvar. Han leser sikkert dette og tar til vett.

#146326  av Tor

Det er vel blixeren som har eid bilen tidligere?

#146364  av carlos

Prøv me balltre du!det hjelper som regel! :P

#146367  av mr.two

carlos skrev:Prøv me balltre du!det hjelper som regel! :P
Akuratt som om du noensinne har gjort det.
Du har i prinsippet rett på å få det han lovte, men da det ikke står skriftlig i kontrakten kan du enten glemme det, eller håpe selger skifter mening. Prøv gjerne med juridisk hjelp, men det kommer du ikke langt med, kanskje som skremsel, men du får neppe dømt han til å levere delene til deg.

#146369  av Remi

Tor skrev:Det er vel blixeren som har eid bilen tidligere?
Skal stemme bra det.! latterlig opplegg dette vertfall !

#146479  av Tor

Latterlig, jeg sliter omentrent med samme problemet nå, bare at nå er det kjøper av bilen som er useriøs. Jeg bare trua litt med lensmann i bygda så ordnet ting seg ganske så kjapt. Men om blixeren enda er aktiv på forumet her syntes jeg han skal ta litt ansvar for det bilsalget han har gjort.