Side 1 av 2

diff.spørsmål 96 mod TT supra automat

Legg innLagt inn:09 des 2005 04:02
av NAGIK-RACING
passer diffen fra en 6mt supra ev. hvor mye må jeg ha fra manuel utgaven stikkaksler/mellomaksel???

Legg innLagt inn:09 des 2005 08:12
av @lpher
Jeg vet det er folk som har gjort dette...så det lar seg tydeligvis gjøre....men....why? :D

Usikker på hva du må skifte...

Legg innLagt inn:09 des 2005 10:20
av TOYPARTS
hva skal du gjøre? litt dårlig formulering, men om du har automatdiff og skal ha diff fra manuell, så passer den ja. ser ikke helt poenget er jo like dårlig begge to.

Legg innLagt inn:10 des 2005 03:26
av et_casey
Du må ha diffen, og den ene stikk akslingen(venstre trur æ) åsså må du ha driv akslingen.

Legg innLagt inn:10 des 2005 12:48
av TOYPARTS
et_casey skrev:Du må ha diffen, og den ene stikk akslingen(venstre trur æ) åsså må du ha driv akslingen.
stikkaksling?

Legg innLagt inn:10 des 2005 12:57
av et_casey
jau, stikkaksling.

Manuell Diffen er større på den ene siden og lengere enn automat diffen. Derfor må man ha ny Driv og venstre stikkaskling.

Legg innLagt inn:10 des 2005 13:48
av TOYPARTS
et_casey skrev:jau, stikkaksling.

Manuell Diffen er større på den ene siden og lengere enn automat diffen. Derfor må man ha ny Driv og venstre stikkaskling.
åååh du tenker på hubben som står i diffen du, nja, jeg har liggende 2 foskjellige differ, en original fra tt eurospec og en som er en del mindre, uten kjøling og mye mindre hus, jeg formoder at den enten kommer fra NA eller automat, uansett så passer den rett på uten å bruke noe annet en komplett hus, jeg har prøvd det og kjørt med den, der også er hubbene forskjellige. jeg sier ikke at det er feil det som du skriver, men at enten er det det ellers så passer na diffen rett i uten modding, grunnen til at jeg ikke hvet hva de kommer fra er at jeg kjøpte de 2 fra en kar som hadde de liggende, men jeg vet ikke hva de stammer fra. De er iallefall ikke lik til tt europsec.

Legg innLagt inn:12 des 2005 16:32
av NAGIK-RACING
det som er problemet er jo at det er tillegsutstyr med sperre på automat
er ikke mye moro og burne på et hjul.

har sjekket opp pris på trd diff blir 820$+frakt
men jeg må ha nye hubber på begge sidene.har ikke sjekket prisen på de enda men regner med at de koster skjorta.

Legg innLagt inn:12 des 2005 18:54
av @lpher
NAGIK-RACING skrev: det som er problemet er jo at det er tillegsutstyr med sperre på automat
er ikke mye moro og burne på et hjul.
Ahh...kun JDM-Supra TT man fikk kjøpt uten sperre :) Skjønte liksom ikke helt hvorfor du skulle bytte diff :)
NAGIK-RACING skrev:
har sjekket opp pris på trd diff blir 820$+frakt
men jeg må ha nye hubber på begge sidene.har ikke sjekket prisen på de enda men regner med at de koster skjorta.
Om du ikke skal gå helt bananas med effekt...slik som fks Toyparts :D ....så holder jo en TRD-LSD...eller til og med en brukt standard-LSD lenge da :)

Legg innLagt inn:12 des 2005 20:43
av NAGIK-RACING
velll
jeg skal ha 600-650+/-hk
har alt kjøpt,
Greddy E manage-ultima.
Greddy b.controller.
greddy turbotimer.
aeromotion bensifilter/bensinrør+an8 koblinger.
singelturbo manifoild.

skal ta ut feripenga i januar og da blir det
venom 680cc dyser.
2x255L walbropumper.
turbonetics 62-1 med onsenter 0,96a/r Q trim.
stor ic.
håper også at pengene strekker seg til crower stg2 kammer

Legg innLagt inn:12 des 2005 20:47
av NAGIK-RACING
takk for all hjelpen :D

Legg innLagt inn:12 des 2005 20:49
av NAGIK-RACING
hvor mye hk tåler std. sperra da?

er det noen som har en sånn liggende til en rimelig penge?

Legg innLagt inn:12 des 2005 21:12
av @lpher
:D Med 600-605hk...så...tror jeg nok du med fordel kan vurdere Toyparts råd...om å få fatt i en krafitgere-LSD :) Den originale klarer sikker å henge med den også...en stund ihvertfall! :D

Legg innLagt inn:12 des 2005 21:24
av @lpher
TRD-LSD i gull...da MÅ den jo være bra?! :D

Legg innLagt inn:12 des 2005 23:43
av NAGIK-RACING
den var i alle fall pen å se på :D