TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp: Nytt effektannlegg og svinghjul pÃ¥ st202(mk6,3s-ge)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #146130  av richeros

Da har det seg slik at jeg har bestemt meg for å investere i noen godsaker til min st202 som er under kniven for tiden. Har bestemt meg for å investere i et komplett effektannlegg og et lettere svinghjul. Penger er til for å brukes :)
Har funnet følgende effektannlegg:
Fensport, Mongoose 57mm, cat back. ca. 3500,-
Fensport, Blitz 60.5mm, cat back. ca. 5200,-
Taka Kaira, HKS 65mm, cat back. ca. 4400,-
Taka Kaira, HKS Legal Muffler & Super Head, komplett annlegg med manifoil?, ca. 6200,-
Taka Kaira, Super Header Type-II manifoil, ca. 4000,-

Hvilke sett burde jeg havne på? Finnes det flere alternativer? Bør jeg skifte manifoil for å få fullt utbytte eller er den orginale god nok?

angående svinghjul fant jeg to stk hos taka kaira, trd og ogura. Får ikke opp info på trd'en. Ogura'en koseter ca. 2500,- Vil orginal clutch passe rett på om jeg skifter svinghjul? Noen som vet orginal vekten på svinghulet på st202/st205?

Hva vil frakten på dette koste fra taka kaira?

#146139  av Tums

Halla..

Jeg har nettopp skiftet manifoil og b-pipe, (alt foran cat), og har effekt anlegg montert fra før. Det ble merkbar forskjell i effekt og om du skal ha ny datastyring på bilen senere er det en fordel med en oppgradert manifoil. Det er vel heller lite å hente med kun effekt anlegg...

Jeg kan riktignok kun uttale meg om erfaringer med 3s-ge i MR2, men det er vel ikke så forskjellig... :roll:

#146443  av richeros

Overså en ting da jeg så på ogura svinghjul fra taka kaira:

Note : This fly wheel was designed for the genuine clutch system, and cannot be used together with clutch series from Ogura Clutch.

Det vil vel si at det skal passe med orginal clutchen....

#146482  av Tums

Jepp.. JUN har vel muligens noe som passer også? (vaffal til mr2 3s-ge)

#146547  av sindrejl

richeros skrev:Overså en ting da jeg så på ogura svinghjul fra taka kaira:

Note : This fly wheel was designed for the genuine clutch system, and cannot be used together with clutch series from Ogura Clutch.

er veldig billig de ogura hjulene

#146566  av richeros

sindrejl skrev:
richeros skrev:Overså en ting da jeg så på ogura svinghjul fra taka kaira:

er veldig billig de ogura hjulene
Om noen vil være med å bestille så er det bare å si ifra. Jeg sender bestillingen til slutten av uken. Hadde vært litt ok om noen som hadde erfaring med bestilling derifra kunne fortalt hvor mye sånn ca frakten havner på. Ellers så er jeg litt usikker på eksosanlegget. Vet liksom ikke helt hva jeg skal velge.

HKS Legal Muffler & Super Head, komplett annlegg med manifoil?, ca. 6200,- ??
eller
Taka Kaira, Super Header Type-II manifoil, ca. 4000,- + HKS 65mm, cat back. ca. 4400,- ??

Hva har dere lyst å se på bilen?? :D