TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen her som har bytta bremseskoa\bÃ¥ndene for hÃ¥ndbrekk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #146629  av celica4ever

Jeg har vært hos mekanikeren for litt siden for og få justert håndbrekket. Han sa til meg at den var fiksa nå, me når jeg kjørte bilen inn på eu kontroll igjen, fikk jeg beskjed om at venstresiden forsatt var dårlig :? Så nå lurer han bilmekanikkeren på om det kan være bremseskoa/båndene det kan være noe galt med....rart at den på høyresida er bra da..

Noen her som har bytta bremseskoa\båndene ? og hvor mye koster disse sånn ca?

#146633  av cs2451

Har ikke bytta de enda, men skal snart gjøre det. Er nok ikke så vanskelig. Kan aldri tenke meg at de koster så veldig mye. koster sikkert rundt 300-400kr.

#146634  av GT_rider

Jeg har bytta. Mener å huske det kom på ca 800kr fra toyota.

#146635  av celica4ever

men man trenger vel ikke og bytte begge to? Jeg tror det er kun den på venstre siden som er gåen...

300-400 for en eller for begge to bak?

#146639  av celica4ever

uff 800 rett ut :P Men det må fikses, jeg for ta en tur til mekanikkeren snart og få han til og se om den er gåen eller om det er en annen grunn..

men er ikke det mulig og kjøpe det fra torshov eller mekonomen osv? er vel litt billigere der

#146642  av cs2451

det var dyrt for noen bremese sko.

#146652  av GT_rider

cs2451 skrev:det var dyrt for noen bremese sko.
Syns jeg og.. Er ikke skoene som koster, er helst monteringssettet som er dyrt.

#146654  av cs2451

oki da så

#146655  av celica4ever

så kjedelig :(

#146690  av karl234

ikke kjøp torshov ihvertfall. fikk "håndbrekk-sko" hos dem, noe som viste seg å være bremse-sko til toyota`er med tromler bak. inkompetente folk :evil:

#146709  av Mr2 Mk2

ville tatt av og sett,er ikke sikkert du trenger nye.Og om den er dårlig på venstresiden kan det være det bare hjelper å justere båndene på venstre side litt strammere.Eller slakke ut på høyre siden,Er også mulig det er heng på waiern og at du derfor får dårlig effekt.Men demonter og se hva som er galt,ofte holder det å bare pusse båndene.

#146824  av celica4ever

i dag fikk jeg sett på det, og bremseskoa må byttes :( Det er kjedellig, men er ganske fornøyd også siden det er det eneste jeg trenger og gjøre for og få bilen eu godkjent :)

Ringte torshov og dem hadde ikke bremsesko til bilen min, da blir det nok fra toyota tenker jeg hvis ikke mekonomen eller bilxtra har det..

#146994  av celica4ever

ringte toyota i dag og det kommer til og koste med 550 kr. ikke så gærnt syns jeg...