TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ukjent lampe lyser??!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #147190  av ErikG

Skulle tro det var håndbrekk-lampa som lyste, men det er det ikke. Av og til har en lampe som er nesten lik lyst. Er en runding med utropstegn inni. Hva indikerer den?? Bremsevæske?? Klosser?? Veit a f.. jeg. Noen som vet??

#147198  av karl234

lite bremseveske ;)

#147203  av celica4ever

jeg hadde akkurat samme problemet, og det viste seg at jeg hadde for lite bremseveske...

#147205  av KK-ma70

Kan også være at du må bytte bremseklosser. Hadde samme problem jeg også, så jeg fylte etter med bremseveske. En stund etterpå skulle jeg skifte klosser, og da jeg trykket inn sylinderen i kalipperen rant bremsevesken over beholderen sin. Hvis jeg ikke hadde etterfylt så hadde det gått bra.

#147216  av ErikG

Greit, var det jeg trodde. Synes bare det var rat siden det kom når jeg ga på og sladda litt, så var redd det kunne ha noe med det å gjøre, at det var en varsellampe for noe annet, men digg det bare er bremser da. Får fylle en skvett på jobb i morra..

#147268  av memo

bilen skal ikke ha noe forbruk av bremseveske husk..

om (!) lampen lyser, så er det en grunn, og jeg vil tro det er pga. utslitte bremseklosser.. skift heller dem, og sjekk om det blir bedre..

om bilen lekker bremseveske burde du sjekke det opp, selv om det sjelden er tilfelle :)