TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carputer hjelp? lyd mellom pc og anlegg

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #147603  av ScadamiCa

Har vurdert å kjøpe carputer ei stund nå, og har tenkt til å bestille deler snart.
Men det jeg lurte på hvordan er det lettest å få lyden fra pcn, inn til spilleren?
MÃ¥ man ha spesielt lydkort? spesiell cd-spiller?

Vil ha lyden innom spilleren slik at jeg kan stille volumet, høre på radio osv på den. :roll:

#147615  av smegol

Spillern må vel ha støtte for AUX(lyd inn), mens carputern har vel integrert lydkort ville jeg tru. Så da er det bare en phono kabel som trenges i mellom(phono til minijack)
 #148167  av jsun

ScadamiCa skrev:Har vurdert å kjøpe carputer ei stund nå, og har tenkt til å bestille deler snart.
Men det jeg lurte på hvordan er det lettest å få lyden fra pcn, inn til spilleren?
MÃ¥ man ha spesielt lydkort? spesiell cd-spiller?

Vil ha lyden innom spilleren slik at jeg kan stille volumet, høre på radio osv på den. :roll:
Lyd inngang på spilleren trengs ja!!
Velger du Pioneer, må du kjøpe en spiller som har en "Ip-Bus" inngang bak, der kan du koble en Phono overgang (ekstra utstyr), for å koble til "Carputer'n".
 #148168  av @lpher

jsun skrev:
Lyd inngang på spilleren trengs ja!!
Velger du Pioneer, må du kjøpe en spiller som har en "Ip-Bus" inngang bak, der kan du koble en Phono overgang (ekstra utstyr), for å koble til "Carputer'n".
Alle Pioneer med "P" i modellnavnet kan benytte en slik IP-BUS-adapter til enten 495,- eller 695,- (avhengig av hvor gammel spilleren er)
Kenwood og Alpine (og en del eldre Sony...ett adapter som koster sjokkerende 1.495,-!!!) benytter også lignende løsninger.
Alle nyere Blaupunkt med ett adapter til hundringsen.
Sony "litt opp i pris" har AUX-inn bak.

#148169  av Master

fins det ingen cd-spillere med noe digital inngang (optisk fortrinnsvis?)

#148195  av @lpher

Master skrev:fins det ingen cd-spillere med noe digital inngang (optisk fortrinnsvis?)
Ikke som jeg kjenner til...pr. idag ihvertfalll :) Du tenker på SPDIF du? :)

#148196  av Master

ja noe sånt. Optisk eller coax for den del også.. Med carputer kan man jo bruke et ordentlig lydkort som en Emu 0404 eller noe som bl.a har digital utgang. Synd ingen spillere har digital inngang da :/

#167824  av Goose

Man kan benytte så kaldt FM modulator som du har line out fra PC og omformer det til en FM frekvens men kvalitetten blir dårlig som regel.

FM modulator er grei løsning for biler med innebyget håpløs spiller.

#167826  av chris

Goose skrev:Man kan benytte så kaldt FM modulator som du har line out fra PC og omformer det til en FM frekvens men kvalitetten blir dårlig som regel.

Eller 3Sixty ;)

#167833  av Goose

chris skrev:
Goose skrev:Man kan benytte så kaldt FM modulator som du har line out fra PC og omformer det til en FM frekvens men kvalitetten blir dårlig som regel.

Eller 3Sixty ;)
????

#167909  av chris

Goose skrev:
chris skrev:

Eller 3Sixty ;)
????
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1427

http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1428

Med dette får du linjeutganger og linjeinngang på original bilstereo.. pluss at du får masse justeringsmuligheter for lyden :)

#167919  av Goose

passer alle org radioer?

#169610  av Christian

Hva koster den dingsen der? Tok ut pc'en av bilen i høst og tenkte jeg skulle begynne å putte inn litt igjen nå. Sleit endel med lyden i fjor, så må foreta noen grep i år.