TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser og EBC

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #147629  av Daniel_hoy

Etter litt hard bremsing tidligere i kveld då oppdaget jeg at bremsene hang. Kjente på felgane fremme og der var tempen ca 100 grader. På FELGEN.

Etter en times tid så kjørte jeg igjenn og da var der liten bremse effekt og bilen drar som pokker til venstre.

Så da er vel spørsmålet:

Hva trenger jeg å bytte?
Har planlagt å bytte skiver og klosssene står på hylla, men kan noe annet være ødelagt? Håper ikke det. :? Bremsevæske skal også byttes så da vil vel bremsene "bite" litt bedre igjenn.

Noen skiver å anbefale? Har fått pris på ca 3000 kr fofr borra/slissa Black Diamond skiver. Noen som leverer fort? Det er lov å håpe selv om det er jul. :?

Og er det noen som har tips om hvordan en greddy boostcontroller bør stilles. (profec b) Gain og set gain og det andre tullet. Var under testing av den bremsene ga seg. Synes ikke at det ble så stor forskjell uansett hvor mye jeg justerte..

#147636  av ADHD:-)))

Hei!
De med bremsene dine så ein ting eg lurer på er å de er? er de bak de varmt? I så fall hr du sikker samme broblem som eg har åde er TREIGE/fastgrodde bremse stempler å eg merker de veldig gått viss eg har bremsa hat(da blir jo bremse stemplene pressa inntll sjivene å bremser til du har slitt litt klosser før di sipper) egmerker de att sjivene er varme sel omm eg ikke har bremse hart etter litt kjøring(eg har sjekka att bremsekaliper gliderene er fine så de er ikke de!!!)Såfor meg blir de nokk å investere ireppkitt til kaliperene mine før eg blir kvitt bremse HENGING!!!:-(
Å tiltips angående bremse sjiver så kan eg anbefale di TURBO ROTOR sjivene som han TS tuning selge for eg er MEGET imponert åver di sjivere der!!!:-)
Eg har hat meg noen ganske HARDE res over fjelet med min MR2 MK2 å som mangen veit så blir bremsene rimligt VARME med frisk kjøring ned fjell(HAUKELI å HARDANGERVIDDA) å de merka med disse sjivene var jo att eg ikke mista bremseefekt selv med de eg veit med ander biler hadde jittseg lengefør eg hadde komt halveis ned fjelet så virket de som mo disse sjivene blei varme ! men ikke GLOvarme sånatt man får bremsefeiding!!! (Ups eg glømte å skrive att de står GREEN stuff klofsser på bilen min!!!:-)

HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#147637  av Daniel_hoy

Er skivene framme. Og bremsene hang ikke fra før. Var kun etter HARD bruk. Blei bra igjenn med det samme dei blei kalde igjenn.

#147696  av cs2451

Kan være calipperen din begynner å ta kveld.
Jeg har problem med venstre calipper.

#147718  av ealixyr

Hadde samme problemet jeg, byttet calipper og alt ble fint.

#147722  av TheStig

hard bremsing = varme = utvidelse i metallet..

Repsett til kalipper = problem borte

KAN hende du må bytte kalipper om stempel osv er for jævlig men rep sett pleier å gjøre trikset
 #147723  av kake

Daniel_hyo skrev:Noen skiver å anbefale? Har fått pris på ca 3000 kr fofr borra/slissa Black Diamond skiver. Noen som leverer fort? Det er lov å håpe selv om det er jul. :?
Skal ha nye bremser selv i vinter, og vurderer sterkt Black Diamond slissede skiver. Klossene er jeg usikker på, enten Black Diamond der og, ellers skryter kollevold av ferodo klossene. Skal visst funke bra i sammen med BD skivene. Sjekk http://www.demon-tweeks.co.uk , det virker som de har konkuransedyktige priser. Kan jo høre med kollevold og, men de er sikkert dyrere...

#147743  av Monster Evo`n

Som gammel Cosworth eier brukte jeg mye Black Diamond skiver!
Men ble aldri fuøøt ut fornøyd! Dem slo seg feldig fort! Og var i utgangspunktet ubruklig etter få runder med hard kjøring!

Jeg vil ikke annbefale dem... Heller EBS sine skiver..
Med klosser kan jeg annbefale Ferodo! Veldig bra klosser!

#147802  av cs2451

Jeg har black diamond. Og er ikke noe særlig fornøyd. Bedre enn orginalt. men ikke noe kjempe greier

#147939  av 2fastgt4

jeg har kjempegod erfaring med BD.De fungerer jævlig bra sammen med redstuff fra EBC.
Dette tåler all den varme du klarer å tilføre dem!
prøvde også med ferodo 2500 men de gir seg selv på aktiv gatekjøring.

Har også hatt skiver fra EBC men de ruster veldig lett og sprekker.

skal dog sies at ebc ikke var slica og borra slik som bd.

har også god erfaring med ebc sin bremseveske kontra AP og castrol.

nå er det ikke så mange av dere som kjører aktivt på bane men det er der jeg har erfaringa mi ifra.

føler dere att bilen bremser dårlig?? den gjør ikke det.bare absen som ødelegger. koble ut releene og du behøver ikke å kjøpe større bremser :)

#147945  av Daniel_hoy

Føler at det er litt dårlige bremser på bilen. Men det kommer garantert av at det er gammel bremseveske, slitte skiver og klosser. Har heller ikke prøvd å lufte bremsene. Men alt det blir tatt i romjula.
Bestilte Brembo oem skiver som dukker opp på tir-onsdag. Klosser har jeg liggende. Har ikke tida å vente på noen andre skiver/klosser for bremsene fungerer veldig dårlig nå. ABS`n er koblet ut så den trenger jeg ikke å tenke på.

Noen som vet om en plass der du kan kjøpe billige rep. set til calippera? Har bare funne til 500,- pr. calipper.