TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min sjeldne oldschool Levin GT

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#147960  av angrykid

Fy faan så fin de bilene der er. :-|

<-- misunnelig.

#148036  av BrennaRacing

Den var utrolig pen....

Fler bilder?? :D

#148067  av Levin GT

Takk for kommentarene folkens. :)
Et par bilder til her........
Bilen har kostet meg altfor mye penger og arbeid,og først nå begynner den å bli ferdig.Mye ettermontert utstyr,og veldig mye oppgraderinger..

Bilde

Bilde

Levin GT

#148069  av jonny on the spot

vanvittit raw bil du har, fikk litt lyst på den :mrgreen:

#148079  av BrennaRacing

Konge :D

Info om bilen?? Motor?? Hva er gjort med den å sånn 8)

#148113  av TheStig

fy fan. Du skal vite at pengene ikke er gått ut av vinduet.. Men henger bakfangeren litt ned ?

#148124  av 2r-e-rik

deilig bil...

du bytter vel ikke med supra?

#148126  av Levin GT

Jo takk takk.
Om fangeren henger litt ned?,jo,dvs, de plastikkstykkene på endene peker litt nedover,men sånn skal det visst være..

Generell info om bilen kan eg prøve å ta kort og greit.

Nye skjermer forran,nye dørplater begge sider,lakkert i toyota ginza 8K8 lakk. 4 lag klarlakk.Hele bunnen har vært skrapt inni.og malt,nye asfaltmatter,Tectyl understellbehandlet.
Volvo 360 hekkspoiler,foha custom made frontlippe, 16" OZ sturn med BF Goodrich 195-45-16. Spacet ut 30mm på hver side bak og 15mm på hver side forran.
Senket med Saab 900 frontfjærer bak,og forran husker eg ikke hva jeg endte opp med. 4 gule justerbare koni dempere,fjærtårnstag.
Innvendig har den sentrallås,el vinduer,recarostoler forran,og baksetet er omtrukket i original recarostoff,så alt ser originalt ut.Alt av ratt,pedaler girkuler og ting er byttet ut.

Motoren som står i er vel så spesiell som bilen.Den er forresten totalt nyoverhalt,slipt veiv alle lagre og tettninger nytt, honet,nye smidde stempler..
En 3T-GTEU, 1800ccm twincam 8v,EFI,twinspark (8 tennplugger,to coiler),turbo intercooler,tenninksbankkontroll..Turboen er byttet ut til en stor Garrett T-3/AR48 fra volvo,smidde Ross stempler, intercooler og oljekjøler fra supra MK3, kollevoll dumpventil,vannkjøling av intercooler,just ladetrykk,silliconslanger, +++
Kjører 1 bar ladetrykk.
Centerforce dual friction clutch set med pucker,og fjæret center,
W-58 supra girkasse med stiv T-293 LSD sperr bakaksling..
Bilen er blitt en asfaltslikker som går meget godt!!

Planen til neste år er å bytte til større dyser for å kunne øke ladetrykket til 1,5 bar..

Sikkert mye eg har glemt a nevne her men....

Levin GT
Sist redigert av Levin GT den 01 jan 2007 23:40, redigert 3 ganger totalt.

#148128  av celicat23

Senking, skjermbreddere, og felger med breeeed kant hadde gjort seg!! Ellers gøy å se en slik bil som ikke har rusta opp. Ser ut som det har gått med noen velbrukte kroner på å få den så pen.

#148130  av Levin GT

Har skjermbreddere til den,men de må støpes i,og de fikk eg ikke før karosseriet var ferdig....Men eg har no de til en seinere anledning!...:)

#148137  av ToyRacing

Ja ja, angrer stadig på at jeg solgte min 81 modell med 2T-G motor

Fin bil du har der ass 8)

#148139  av Levin GT

Må aldri selge noe sånt vettu!!!

Levin GT

#214758  av Levin GT

Litt fler bilder etterhvert som jeg finner de.....
Vedlegg
Pic_0026.jpg
Pic_0026.jpg (380.76 kiB) Vist 2977 ganger
Pic_0030.jpg
Pic_0030.jpg (127.6 kiB) Vist 2988 ganger