Side 1 av 2

Min sjeldne oldschool Levin GT

Legg innLagt inn:24 des 2005 23:21
av Levin GT
Og slik ser den ut...Dette er en 82 corolla TE 71 Levin GT.
Alt for mye påkostet bil :)

Bilde

Bilde

Legg innLagt inn:25 des 2005 07:15
av angrykid
Fy faan så fin de bilene der er. :-|

<-- misunnelig.

Legg innLagt inn:26 des 2005 00:39
av BrennaRacing
Den var utrolig pen....

Fler bilder?? :D

Legg innLagt inn:26 des 2005 13:30
av Levin GT
Takk for kommentarene folkens. :)
Et par bilder til her........
Bilen har kostet meg altfor mye penger og arbeid,og først nå begynner den å bli ferdig.Mye ettermontert utstyr,og veldig mye oppgraderinger..

Bilde

Bilde

Levin GT

Legg innLagt inn:26 des 2005 13:54
av jonny on the spot
vanvittit raw bil du har, fikk litt lyst på den :mrgreen:

Legg innLagt inn:26 des 2005 15:40
av BrennaRacing
Konge :D

Info om bilen?? Motor?? Hva er gjort med den å sånn 8)

Legg innLagt inn:26 des 2005 19:09
av TheStig
fy fan. Du skal vite at pengene ikke er gått ut av vinduet.. Men henger bakfangeren litt ned ?

Legg innLagt inn:26 des 2005 20:49
av 2r-e-rik
deilig bil...

du bytter vel ikke med supra?

Legg innLagt inn:26 des 2005 21:15
av Levin GT
Jo takk takk.
Om fangeren henger litt ned?,jo,dvs, de plastikkstykkene på endene peker litt nedover,men sånn skal det visst være..

Generell info om bilen kan eg prøve å ta kort og greit.

Nye skjermer forran,nye dørplater begge sider,lakkert i toyota ginza 8K8 lakk. 4 lag klarlakk.Hele bunnen har vært skrapt inni.og malt,nye asfaltmatter,Tectyl understellbehandlet.
Volvo 360 hekkspoiler,foha custom made frontlippe, 16" OZ sturn med BF Goodrich 195-45-16. Spacet ut 30mm på hver side bak og 15mm på hver side forran.
Senket med Saab 900 frontfjærer bak,og forran husker eg ikke hva jeg endte opp med. 4 gule justerbare koni dempere,fjærtårnstag.
Innvendig har den sentrallås,el vinduer,recarostoler forran,og baksetet er omtrukket i original recarostoff,så alt ser originalt ut.Alt av ratt,pedaler girkuler og ting er byttet ut.

Motoren som står i er vel så spesiell som bilen.Den er forresten totalt nyoverhalt,slipt veiv alle lagre og tettninger nytt, honet,nye smidde stempler..
En 3T-GTEU, 1800ccm twincam 8v,EFI,twinspark (8 tennplugger,to coiler),turbo intercooler,tenninksbankkontroll..Turboen er byttet ut til en stor Garrett T-3/AR48 fra volvo,smidde Ross stempler, intercooler og oljekjøler fra supra MK3, kollevoll dumpventil,vannkjøling av intercooler,just ladetrykk,silliconslanger, +++
Kjører 1 bar ladetrykk.
Centerforce dual friction clutch set med pucker,og fjæret center,
W-58 supra girkasse med stiv T-293 LSD sperr bakaksling..
Bilen er blitt en asfaltslikker som går meget godt!!

Planen til neste år er å bytte til større dyser for å kunne øke ladetrykket til 1,5 bar..

Sikkert mye eg har glemt a nevne her men....

Levin GT

Legg innLagt inn:26 des 2005 21:53
av celicat23
Senking, skjermbreddere, og felger med breeeed kant hadde gjort seg!! Ellers gøy å se en slik bil som ikke har rusta opp. Ser ut som det har gått med noen velbrukte kroner på å få den så pen.

Legg innLagt inn:26 des 2005 22:18
av Levin GT
Har skjermbreddere til den,men de må støpes i,og de fikk eg ikke før karosseriet var ferdig....Men eg har no de til en seinere anledning!...:)

Legg innLagt inn:26 des 2005 22:59
av ToyRacing
Ja ja, angrer stadig på at jeg solgte min 81 modell med 2T-G motor

Fin bil du har der ass 8)

Legg innLagt inn:26 des 2005 23:07
av Levin GT
Må aldri selge noe sånt vettu!!!

Levin GT

Legg innLagt inn:30 des 2006 16:40
av Levin GT
Litt fler bilder etterhvert som jeg finner de.....

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Legg innLagt inn:30 des 2006 18:17
av turbokjell
Very nice 8)