ifølge tester gjort på mr2oc.com av MR2 Turbo sin AFM (antar at det er samme/tilsvarende AFM på Celica Turbo, med unntak av CS som har større AFM) så tyder det på at AFM rekker til omtrent 300-330hk, men, med forsvinnende dårlig oppløsning på signalet fra ca 260-270 og oppover, om jeg husker rett er signalet ca 30-50% på tomgang, 70-80% ved vanlig cruising uten trykk og meget kjapt 95% ved turbotrykk, og de resterende 5% av signalet dekker da et ganske vidt spekter med effekt, så, dvs at oppløsningen er forsvinnende dårlig så snart man trimmer moderat. ECU løser det ved å kjøre maks injektor ganske tidlig så det later til at ECU behandler et 95% og et 97% signal identisk, mens med datasprut kan man kanskje utnytte dette noe bedre men bytter man til datasprut er det heller ikke naturlig å beholde AFM. Jeg har ikke hørt om at noen har testet begrensningene til CS sin AFM men det er vel grunn til å tro at den er tilpasset det vesentlig høyere fuelcut'en som de bilene har. Passer dessverre ikke på vanlig Celica uten modifikasjoner. En annen interessant ting som nylig er gjort; to dynotester av sentrale personer/tunere på
http://www.mr2oc.com viser at AFM er en ganske ubetydelig begrensning ved 300rwhp på MR2, med noen knapt målbare få hk i redusert effekt (to personer på forumet har da hver for seg koblet et AFM til en bil med datasprut for å se effekten, AFM ble da bare koblet i luftstrømmen etter filter med sin orginale slange men ikke koblet elektronisk til dataspruten, er et par ting som kan påvirke resultatet der men resultatet er allikevel interessant).