TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alt er dødt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #148550  av MinuX

Uff.... skulle ta en tur med bilen i natt, men nei da. Bilen ville ikke starte anlegget ville ikke på, tilogmed taklyset ville ikke lyse.

Får vel bare kjøpe nytt batteri idag, hvis noe er oppe da :P

Må huske å skru av alt når jeg går ut av bilen :oops:

#148556  av ealixyr

kan du ikke bare bruke startkabler? :wink:

#148590  av sleeper

går som regel ann og lade det opp igjen vetø... :wink:

#148668  av MinuX

jaja får vel bruke startkabler da, dama har jo bil så det blir nok ikke no problem, kjøre 3 mil eller no burde jo bateriet være lada opp igjen?

#148700  av Peak

Sett en ladder på over natta, og gjerne mere..

#148745  av Remi

MinuX skrev:jaja får vel bruke startkabler da, dama har jo bil så det blir nok ikke no problem, kjøre 3 mil eller no burde jo bateriet være lada opp igjen?
husk på at nor man bare ligger og kjøre inni byen så får ikke batterie skikkelig ladding ;)

#148755  av MinuX

Jeg har nok ikke noen batterilader. blir nok en langtur et eller annet sted, håper jeg har nok bensin da ;)

Men blir batteriet skikkelig lada nå som det er helt flatt, hørt at det blir flatt igjen etter en halv dag

#148819  av GT_rider

Er like greit å invistere i ett nytt, koster ikke allverdens.
Vet ikke hvor kaldt det er hos deg, men er det litt kaldt, og du har noen kaldstarter, så tar dette på batteriet som tydeligvis nå er svekket, og du kan som du sier risikere flatt batteri ved en senere anledning, pga det ikke tåler belastningen som en kaldstart påfører det.
Nå snakker jeg desverre av erfaring, med kaldstart og dårlig batteri..så ett skikkelig batteri lønner seg ofte.

#148822  av ealixyr

Det er et skikkelig batteri. Og det var nytt i Juli. Det var et dyrt batteri også.

#148892  av MinuX

Tror jeg går for den løsningen, nytt batteri. Vil ikke risikere å så et sted hvor det kommer lite biler med flatt batteri :wink:

Men tusen takk for info folkens :D

#148917  av sindrejl

Kjøp Biltema batteri.. de er flere ganger testet til å være noe av de beste til vanlige biler og koster en 500,-

#148944  av MinuX

Dro på Mekanomen og kjøpte batteri der. de vill ha type bil og model. fikk et batteri, samme som står i bilen ;) skal nok funke bra. En stk Varta Asia Dynamic. skal sette det inn så snart jeg har spist tror jeg ;)

#148984  av MinuX

Da var alt i orden =) glemte å skru av bilstereo, skal ikek gjøre det igjen :P