TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyttalere i sidene bak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #149039  av Cel.-eier

Hei!

Har bare gitter og hulrom i sidene i baksetet, og lurer på om det er andre som har vært i samme situasjon da de skulle montere høyttalere?
Hva ble eventuelt løsningen?
Forslag?
 #149046  av sindrejl

Cel.-eier skrev:Hei!

Har bare gitter og hulrom i sidene i baksetet, og lurer på om det er andre som har vært i samme situasjon da de skulle montere høyttalere?
Forslag?
merkelig.. bilene kom originalt med høyttalere der.. 6 1/2 skal det være..

#149056  av CelicaGT

Er ikkje orginalt med høgtalere der. På fattern sin 1.8 hadde han ikkje høgtalere der, men eg har hatt det både på st202 og på st205. På st202'en min hadde eg 2 framme og 2 bak. På st205'en min har eg 6 framme og 2 bak.

#149061  av sindrejl

CelicaGT skrev:Er ikkje orginalt med høgtalere der. På fattern sin 1.8 hadde han ikkje høgtalere der, men eg har hatt det både på st202 og på st205. På st202'en min hadde eg 2 framme og 2 bak. På st205'en min har eg 6 framme og 2 bak.
likt som min det
 #149415  av teknikeren

Cel.-eier skrev:Hei!

Forslag?
Jeg hadde noen 6,5" der.

Det er uansett enkelt å montere høyttaler der.
Bare sørg for å demontere baksetet, ta det ut med andre ord så løsne det du finner av skruer til panelen, dvs du må nesten ta ut hele intriøret bak.
Det er tynt blekk så litt dempe masse gjør underverker der bak.
Til høyttaler feste bruker du en mdf ring og sørger for at det blir tett! se på det hulrommet som ei kasse.
Kan faktisk bli bra lyd bak i en celica.

#150193  av Cel.-eier

Takk for alle tilbakemeldinger...

#150280  av richeros

jeg har liggende noen orginale innfestninger.

#150291  av lexusmann

I min '96 1,8 var det høyttalere...riktignok UTROLIG dårlig da...var ikkeno' problem å skifte de...gjorde det på notime!!! :D ( og uten å ta ut baksetet) :wink:

Det var et deksel/gitter som ble sagt over her (ganske stort), en skrue i det, og så var det bare å gå i gang med å demontere de gamle papphøyttalerne...

#150542  av celica1.8

skal d være trekt frem orginale ledninger til dei bak??
eg har ikkje noe der som eg finner, verken av festeordning eler kabel.

er det 6.5" som skal være der