TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Starter'n er skikkelig sei!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #149208  av Paulsen86

heisann..

nå på vinteren har bilen blitt skikkelig sei å få start på.. var ikke slik i fjor vinter.. kanskje det er kaldere nå!?

uansett, når bilen har stått ute over natten..så får jeg ikke start på den. det er ikke strømmen som er ladet ut, men det er starteren som ikke vil..
en gnag så hjalp det å sette bilen i gir og gi den ett lite dytt.. men funker ikke når jeg prøvde sist. da måtte jeg dytte i gang.. var på toyota og fortalte om problemet og fikk bestilt tenningsplate sett eller noe var det han kalte det!
da måtte starteren ut (noe som ikke var noe problem, 2-3 skruer), så måtte den åpnes og bytte disse "platene".. noen som har gjort dette?

kostet rundt 100kr settet, mente han sa jeg måtte ha to? hehe..
de skulle ha 1300-1400 for jobben, tenkte jeg skulle prøve selv først!

Kristian

#149234  av Joachim

Jau, Solaroid kontakter eller noe lignende er det sikkert du mener.
Gjorde det samme selv, pluss bytta innslaget :D de andre sol kontaktene var nesten svarte og helt nedslitte :D
Etter jeg byttet dette så gikk alt topp :D

#149266  av karl234

som joachim beskriver er dette en ganske grei jobb så fremt du får ut starteren ;) bytt sol-kontaktene og puss litt inni der. og kanskje innslaget hvis det er dårlig, men er ikke sikkert du trenger det. som midlertidig problemløser kan du sette bilen i 4.gir og "brenne" litt på starteren mens du holder inn bremsa helt. gjør dette 2-3 ganger. bare hold nøkkelen inne i 3-4 sekunder av gangen. :D

#149348  av Paulsen86

takk..

skal demontere etterpå.. får se hvordan det går :)