TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prøvekjøring IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #149369  av Rolfis

Skal prøvekjøre en 00' modell IS200 Sport manuell i morgen. Noe spes. jeg bør se/høre etter?

#149371  av lexusmann

Stort sett det vanlige når man skal kjøpe bruktbil...men utover det kan jeg nesten garantere deg en skikkelig go' bil!! :D Hvis den ikke totalt rævkjørt( unnskyld uttrykket) da...Pris og km. stand da?Og tilstand ellers?har du bilder må du legge de ut her så vi får se... :wink:

Forresten; sjekk cdspileren/radioen, kan være den er gåen(hvis det ikke er hos bilforretning selfølgelig).den har en svakhet der....

#149372  av Rolfis

Står hos forhandler. Gått ca. 100k. Syns prisen var litt i høyeste laget - 255k. Men får ihvertfall prøvd den da.

#149374  av lexusmann

Syns også det litt mye, ja..230k hadde jeg sagt, men...er den fin utenom?

#149375  av Rolfis

lexusmann skrev:er den fin utenom?
I'll let you know tomorrow :)
Har ikke sett den enda da den ikke var inne i dag. Skal knipse noen bilder med det samme jeg har den på prøve.

Har lyst på sportpakken og manuell. Virker som det ikke er så mange av de...
Hvor mye mer må man regne med å betale for sportsutgaven, og er det stor prisforskjell på aut/manuell ?
Spør og graver jeg :D

#149378  av lexusmann

Når man kanskje skal kjøpe grombil av sånne dimensjoner gjør det ingenting at man spør og graver litt, hører bare med, det... :wink:
Men du bør ikke vurdere noe annet enn manuell !! Hallo!! :shock:
Neida, er jo forskjellige meninger om det...men jeg syns i alle fall du bør gå for manuell...er litt kjappere...den jeg hadde med kompressor var i alle fall kanonbra med 6 trinns manuell kasse... :D

#149384  av larspronne

du kan jo evt vente til jeg selger min til våren...

regner med rundt 200,000 - med litt småsnacks...og selvføleglig det eneste alternativet det er å snakke om : 6 girs MT!

#149395  av Wishmaster

larspronne skrev:du kan jo evt vente til jeg selger min til våren...

regner med rundt 200,000 - med litt småsnacks...og selvføleglig det eneste alternativet det er å snakke om : 6 girs MT!
hvilken måned snakker vi om når du sier våren?

#149481  av Rolfis

Da var prøveturen unnagjort. Fikk ikke prøvd den så fryktelig mye siden det er vinter og glatt, men den virket da tight og fin. God girkasse og pen og se på. Eneste å utsette på er at den er røyket i og det velkjente cd-spiller feilen. Men han skulle bytte spilleren dersom det blir aktuelt med kjøp. Ellers var det noen små lakkskader som skulle utbedres.

* Hvordan er service-kostnaden på disse?
* Forstod at det er register-kjede på disse og den varer livet ut..?

Eneste som jeg er litt bekymret på er hvor lett det er selge disse da den dagen kommer, og hvor stort verditapet er. 250k er jo utvilsomt mye for en 6 år gammel bil! :roll:

#149487  av sindrejl

Rolfis skrev:Da var prøveturen unnagjort. Fikk ikke prøvd den så fryktelig mye siden det er vinter og glatt, men den virket da tight og fin. God girkasse og pen og se på. Eneste å utsette på er at den er røyket i og det velkjente cd-spiller feilen. Men han skulle bytte spilleren dersom det blir aktuelt med kjøp. Ellers var det noen små lakkskader som skulle utbedres.

* Hvordan er service-kostnaden på disse?
* Forstod at det er register-kjede på disse og den varer livet ut..?

Eneste som jeg er litt bekymret på er hvor lett det er selge disse da den dagen kommer, og hvor stort verditapet er. 250k er jo utvilsomt mye for en 6 år gammel bil! :roll:
tja.. er stortsett det prisene ligger på ..

#149491  av lexusmann

Stort sett ligger serviceprisene vel på nivå med Toyota, tenker jeg...er i alle fall det jeg har forestilt meg...eller er det noen som opplevd noe annet??
Du kan være glad selger vil fikse spilleren, den er DYR!!! :evil:

Er det ingen mulighet for å prute på prisen??

#149494  av Rolfis

lexusmann skrev:Er det ingen mulighet for å prute på prisen??
Fikk pruta den ned 10.000 dersom jeg får solgt Celica'en privat - noe som jeg selvsagt har tenkt å gjøre.

#149497  av lexusmann

Har du lagt den inn her?? en sånn 2l celica er jo nokså sjeldne...

#149498  av Rolfis

lexusmann skrev:Har du lagt den inn her?? en sånn 2l celica er jo nokså sjeldne...
Det kommer :wink:

#149520  av @lpher

lexusmann skrev: Du kan være glad selger vil fikse spilleren, den er DYR!!! :evil:
...og ikke spesielt bra lydmessig :D