TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU Kontroll med Japanske baklykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150152  av MacBain

Jeg skal inn til EU kontroll og kjører nå med japanske baklykter,
bør jeg montere de orginale baklyktene eller tror dere den vil bli godkjent med de japanske?
Er jo ikke så veldig stress å bytte tilbake til de gamle, men vil helst slippe det (latskap) :D

#150153  av sleeper

hvir fargene er riktige så trur jeg nok det går greit!

#150167  av sindrejl

greit å ta eu-kontroll hos folk som du delvis kjenner :) Slipper du at dem bryr seg om flisespikkerier.

#150172  av Speeder

Min har i allefall vært gjennom PKK 2 ganger uten problemer med JDM lykter.

#150184  av CelicaGT

Tviler på om dette blir annmerka. Lyktene har rett farge og ser, og er orginale :-)

Har ikkje vert borti noken som sjekker e merkinga på lykter som ser orginale ut.

#150783  av lasse

Tror ikke de er så nøye på sånne ting, på gamlebilen hadde jeg sotet baklyktene så mye at kjørelyset såvidt syntes, de sa ingenting om det på eu kontrollen, derimot var det mye annet de satte fingeren ved...

#150794  av steffen karlstad

på jobben min når vi kontrolerer lysbilde (samme som man skal gjøre på eu kontroll) etter vi har byttet lykt har det vært tilfeller at vi har fått lykter som er til høyre styrte bilder og da lyser feil.

godkjenner da ikke dette på e.u kontroll.

men det varierer på verksted til verksted.

#150795  av Zepticon

steffen karlstad skrev:på jobben min når vi kontrolerer lysbilde (samme som man skal gjøre på eu kontroll) etter vi har byttet lykt har det vært tilfeller at vi har fått lykter som er til høyre styrte bilder og da lyser feil.

godkjenner da ikke dette på e.u kontroll.

men det varierer på verksted til verksted.
Gjelder ikke dette bare frontlysa da?

#150802  av hybris

Det gjelder bare frontlyktene ja.

Jeg har også vært på både eukontroll og trafikkstasjon (for godkjenning av bakfanger, så de så lyktene) med lakkerte baklykter, og det gikk helt fint.

Tror du skal være uheldig hvis de anmerker på byttede, ikke tonede baklykter. De ser neppe at det er noe uvanlig, spesielt ikke hvis det er originale JDM lykter.