TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Synspunkter fra GT4- eiere..

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150299  av Hiluxmannen
 
Jeg vurderer kjøp av gt4 95-96 mod til sommeren.. Og ønsker å høre fra dere som har erfaringer med denne bilen?

Vil denne bilen kunne fungere som som "bruksbil"?
Toyota og bensinturbo god kombinasjon? Driftsikkerhet?

Hva med 4wd-systemet og girkassa? Holdbarhet og delepriser?

Tåler bilen 300 hk, uten å måtte skru 1 gng i uka?

På forhånd takk for svar..

Andre biler som vurderes er Subaru WRX, Nissan GTI-R, Mazda GTR.. Men har mest lyst på Celica..
 #150302  av sleeper
 
Hiluxmannen skrev:Jeg vurderer kjøp av gt4 95-96 mod til sommeren.. Og ønsker å høre fra dere som har erfaringer med denne bilen?

Vil denne bilen kunne fungere som som "bruksbil"?
Toyota og bensinturbo god kombinasjon? Driftsikkerhet?

Hva med 4wd-systemet og girkassa? Holdbarhet og delepriser?

Tåler bilen 300 hk, uten å måtte skru 1 gng i uka?

På forhånd takk for svar..

Andre biler som vurderes er Subaru WRX, Nissan GTI-R, Mazda GTR.. Men har mest lyst på Celica..
det blir en st205 det da!
den holder fint 300hk uten og skru noe særlig i det hele tatt!
driv verket tåler MYE! med mindre du vurderer en wrx sti så kan de andre bilene du nevner her se LAAAAANGT etter tåle like mye som det som står på en st205! (sett flere 600hk biler som kjører med org driverk uten problemer!)
deleprisene er generelt ikke så alt for dyre, men deler i fortillinga er MEGET DYRE!!!!
 #150331  av sindrejl
 
Hiluxmannen skrev:Jeg vurderer kjøp av gt4 95-96 mod til sommeren.. Og ønsker å høre fra dere som har erfaringer med denne bilen?

Vil denne bilen kunne fungere som som "bruksbil"?
Toyota og bensinturbo god kombinasjon? Driftsikkerhet?

Hva med 4wd-systemet og girkassa? Holdbarhet og delepriser?

Tåler bilen 300 hk, uten å måtte skru 1 gng i uka?

På forhånd takk for svar..

Andre biler som vurderes er Subaru WRX, Nissan GTI-R, Mazda GTR.. Men har mest lyst på Celica..
Bilen tåler lett 300hk via kun eksos, filter og en boostcontroller :) Har kompis med WRX jeg, men han prøvde min bil i 2min så har han helt siden det prøvd å fått solgt wrx'en ;)

 #150341  av Hiluxmannen
 
Skulle så gjerne ha prøvd en.. har kompiser med gti-r, gtr, wrx, escort cosworth, supra... men ingen GT4! Så hvis noen med en 205-type gt4 eksisterer i troms-området, ta kontakt :)

Fortell mer om erfaringer med denne bilen.. vil vite mest mulig.. Vanlige feil og problemer?

Filter, exos & boostcontroller var planene, ikke mer enn 300 hk.. Bilen må fungere som hverdagsbil også..

 #150342  av sindrejl
 
Hiluxmannen skrev:Skulle så gjerne ha prøvd en.. har kompiser med gti-r, gtr, wrx, escort cosworth, supra... men ingen GT4! Så hvis noen med en 205-type gt4 eksisterer i troms-området, ta kontakt :)

Fortell mer om erfaringer med denne bilen.. vil vite mest mulig.. Vanlige feil og problemer?

Filter, exos & boostcontroller var planene, ikke mer enn 300 hk.. Bilen må fungere som hverdagsbil også..
du kan gjerne dra ut 600hk og bruke som hverdagsbil.. cluet med boostcontroller er at du skrur ned trykket til originalt til vanlig kjøring, så er det bare med et par trykk å skru opp igjen.. kan gjøres mens du kjører faktisk :) Har ikke så all verdens erfaringer med bilen jeg da siden jeg nettopp har kjøpt selv :)

 #150368  av CelicaTurbo
 
eksos, filter og oppgradert ECU/datasprut vil trolig gi litt over 300hk på st205 og det burde fungere ganske bra i det daglige. Påliteligheten går da mest på turbo og toppakningen.. med tanke på utsagnet ovenfor, for å nå 600hk på en grei måte må man som regel gjøre noen kompromisser som fører til at bilen ikke akkurat egner seg til hverdags, det er jo mulig men kanskje mest for spesielle mennesker, og pålitelig vil det uansett ikke være ;)

 #150385  av sleeper
 
CelicaTurbo skrev:eksos, filter og oppgradert ECU/datasprut vil trolig gi litt over 300hk på st205 og det burde fungere ganske bra i det daglige. Påliteligheten går da mest på turbo og toppakningen.. med tanke på utsagnet ovenfor, for å nå 600hk på en grei måte må man som regel gjøre noen kompromisser som fører til at bilen ikke akkurat egner seg til hverdags, det er jo mulig men kanskje mest for spesielle mennesker, og pålitelig vil det uansett ikke være ;)
ikke noe prob med topp pakning i 3 gen motoren! den er grom som org! (3lags stål)

 #150394  av CelicaTurbo
 
sleeper skrev:
CelicaTurbo skrev:eksos, filter og oppgradert ECU/datasprut vil trolig gi litt over 300hk på st205 og det burde fungere ganske bra i det daglige. Påliteligheten går da mest på turbo og toppakningen.. med tanke på utsagnet ovenfor, for å nå 600hk på en grei måte må man som regel gjøre noen kompromisser som fører til at bilen ikke akkurat egner seg til hverdags, det er jo mulig men kanskje mest for spesielle mennesker, og pålitelig vil det uansett ikke være ;)
ikke noe prob med topp pakning i 3 gen motoren! den er grom som org! (3lags stål)
sant nok, den er mye bedre enn toppakning på tidligere modeller, men jeg har sett flere tilfeller av blåst toppakning på lett modifiserte st205 på engelske forum så helt skuddsikre er de heller ikke :)

 #150416  av Tor
 
Nå hadde jeg GT4 Carlos Sainz da, og kan ikke sammenlignes med ST205. Men har kjørt båden Cosworth, Mazda 323 GTR, WRX osv... Men jeg trivdes best i min bil, og lite skruing hadde jeg også i forhold til resten av gjengen i byen.