TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som vet hva reg reim koster pÃ¥ toyota?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #150681  av sleeper

Noen som vet hva reg reim med løpehjul, strammehjul og den stramme greia koster??? (vet det er noen som jobber på toyota her! :wink: )

(til 2 gen 3sgte!)

#150684  av Master

Her er det jeg betalte fra Toyota for 1 år siden da jeg overhalte min GTI:

Reg. reim : 409,-
Styrehjul reg. reim: 258,-
Styrehjul reg. reim: 471,-
Vannpumpe: 746,-

+mva

regner med det er noe av det samme for 3s-gte

#150691  av sleeper

virka veldig billig!?

men hva koster den stramme saken da?? vil bytte den og, for og være på den sikre siden! (den som står og presser på det ene hjulet!

#150702  av w-master

sleeper skrev:virka veldig billig!?

men hva koster den stramme saken da?? vil bytte den og, for og være på den sikre siden! (den som står og presser på det ene hjulet!
Fikk vite av noen at den kostet over 3k.... :shock:

#150708  av ErikG

Du har ikke vurdert en sterkere reg reim?? Vet ikke om det er noe vits. Har ikke hørt noe serlig om det, men siden du har en såpass trimmet motor er vel det litt kjedelig med motorhavari fordi tannreima ryker eller hopper over et par tenner?

#150716  av Lilli

Det som som regel koster når en ber om et reg.reim skifte er vel for å få utført jobben, delene i seg selv er vel ikke det verste.

#150721  av sleeper

ErikG skrev:Du har ikke vurdert en sterkere reg reim?? Vet ikke om det er noe vits. Har ikke hørt noe serlig om det, men siden du har en såpass trimmet motor er vel det litt kjedelig med motorhavari fordi tannreima ryker eller hopper over et par tenner?
kan ikke se for meg at det blir noe mer stress på reg reima fordi om den er trimma, og den kommer sikkert til og bli byttet en stund før den skal neste gang og. så jeg gidder ikke og betale en hel masse for noe jeg er 100% sikker på at jeg ikke trenger.... :wink:

#150729  av oleb

Jeg betalte 2000kr ekstra på min gti for strammedingsen! :roll:

#150738  av sleeper

oleb skrev:Jeg betalte 2000kr ekstra på min gti for strammedingsen! :roll:
mener du seriøst at den koster 2000???

(hvor ofte skulle denne byttes sa du??) kansje jeg bare skal sjekke om den er innenfor hva toyota sier den skal være...!)

#150747  av oleb

sitter og ser på kvitteringen fra verkstedet nå.
2423,- for registerreimsett. Dette inkluderer vel både reim og alt.
Grunnen til at jeg husker 2000kr var at da jeg leverte inn bilen for skifte av registerreim, trodde antakeligvis mekanikeren at jeg bare skulle ha selve reima, så han ringte meg opp senere og sa at de måtte etterbestille den strammedingsen (strammehjul?) og at dette kostet 2000kr (noe jeg hadde regnet med at han hadde beregnet med i skiftet fra begynnelsen).

#150767  av Master

Så spørsmålet er jo om man gidder å bytte strammedingsen :roll:

Men kanskje best å være på den sikre siden om man har penger til det. Jeg bytta hvertfall ikke strammedingsen. Funker vel fint enda den såvidt jeg vet :)

#150782  av Biggen

Sist jeg bytta regreima i min GTI så ble ikke stramme hjulet bytta. Etter noen dager begynte det å komme en sinsyk skrape/bråke lyd i fra motoren ved ca 3000-4000 rpm. Snakka med verstedet og han skjønte at det var pga stramme hjulet. Han ba meg om ikke å kjøre mer enn jeg måtte. Det var bare å se å komme meg opp for å få fikset det, sa han. Det kule med det hele var at han fikset det helt gratis...... :D :D
Så jeg vil anbefale å bytte stramme hjulet også. Mulig det kan rengjøre/smøres opp igjen, men vil ikke anbefale det!!

#150785  av sleeper

Biggen skrev:Sist jeg bytta regreima i min GTI så ble ikke stramme hjulet bytta. Etter noen dager begynte det å komme en sinsyk skrape/bråke lyd i fra motoren ved ca 3000-4000 rpm. Snakka med verstedet og han skjønte at det var pga stramme hjulet. Han ba meg om ikke å kjøre mer enn jeg måtte. Det var bare å se å komme meg opp for å få fikset det, sa han. Det kule med det hele var at han fikset det helt gratis...... :D :D
Så jeg vil anbefale å bytte stramme hjulet også. Mulig det kan rengjøre/smøres opp igjen, men vil ikke anbefale det!!
er ikke snakk om og ikke bytte strammehjulet! det skal byttes uansett!
tenker mer på den dingsen som står og presser på strammehjulet!

#150790  av tojo

sleeper skrev:
Biggen skrev:Sist jeg bytta regreima i min GTI så ble ikke stramme hjulet bytta. Etter noen dager begynte det å komme en sinsyk skrape/bråke lyd i fra motoren ved ca 3000-4000 rpm. Snakka med verstedet og han skjønte at det var pga stramme hjulet. Han ba meg om ikke å kjøre mer enn jeg måtte. Det var bare å se å komme meg opp for å få fikset det, sa han. Det kule med det hele var at han fikset det helt gratis...... :D :D
er ikke snakk om og ikke bytte strammehjulet! det skal byttes uansett!
tenker mer på den dingsen som står og presser på strammehjulet!
Hmm dingsen som står å presser på strammehjulet?

Bilde

#150796  av blixern

husker jeg jeg betalte ca 4-500,- for strammern til GTI`en min.
er en hydraylisk strammer.