TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fusking, men bare av og til

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #150736  av Tums

Hei..

Søkt mye på dette med fusking og funnet messe info. Men jeg regner med at problemet ligger i tenninga et eller annet sted. På tomgang står den og hopper mellom 7 8 og 900, og jeg må gi mye gass ved igangsetting så den ikke kveler seg. Men dette skjer bare innimellom. Som nå nettopp var jeg ute å kjørte, og problemet var der. Jeg kom hjem titta litt nedi pluggene og skjekka litt feilkoder, feilkode "air flow signal" og "ignition signal". Gikk inn og spiste litt kom ut starta bilen og alt virka normalt. Jeg resatte ECU og sjekka feilkoder igjen. Ingen feil :roll:

Er det noe som er på vei til å ryke? I så fall hva? eller spøker det bare nedi motor rommet mitt... :shock:

Takker for all hjelp

#150743  av CelicaTurbo

se om det gjentar seg ved kjøring senere, og sjekk deretter feilkoder igjen for å se om det er noen "ferske" koder lagret ;)

#150792  av Larsen

hørtes ut som det kanskje var en løs kontakt et sted. Sjekk om pluggen til afm sitter bra nok.

#150981  av Tom-R

Dette er vel egentlig litt utenfor emnet, men tar sjansen likevel. Det med feilkoder og resetting av ECU... Hvordan funker egentlig d? Har et problem med min MR2 som jeg bare ikke finner ut av. 4 av varsellampene lyser konstant. Første gang dette skjedd bytta jeg dynamoen pga. at den ladet nesten 17V. Men dynamoen lader normalt nå, så tror ikke det er noe galt med den. Lurer derfor på hvordan men sjekker feilkoder og hvordan man resetter ECU?

#150994  av Larsen

resete ecu = koble ut batteriet i mer enn 15 sekunder
sjekke ecu koder = PÃ¥ 3sgte kobler du sammen e1 og te(el te1).
Da du skru på tenningen så vil lampa for motorstyringen blinke. Koden er et to siffret tall som referer til feil koder etter hvor mange ganger den blinker.

koden ligger på forumet et sted (bare å søke)

#150997  av Tums

Larsen skrev:hørtes ut som det kanskje var en løs kontakt et sted. Sjekk om pluggen til afm sitter bra nok.
Sorry, men afm? :roll:

#151007  av Larsen

ja, boks som sitter mellom manifold og luftfilteret med en kabel plugget i
AFM = air flow meter = luftmengdemåler

#151170  av Larsen

Bilde

#151221  av tojo

Her finner du oversikt over eventuelle feilkoder:
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm