Side 1 av 1
overhale motor 205
Legg innLagt inn:17 jan 2006 01:16
av Hammeren
skrev innlegg sist uke under kjøp og salg, inlegget burde vel ha ligget her.
trodde turoen hadde gått, men det var riktig som noen skrev. stemplene hadde tatt kvelden

.
så blir nok full overhaling nå, frister ikke mye å rive motoren ut.
noen som har erfaring? er det enkelest å slippe dritten ned med forstilling og alt????
ev noen som har peil på hvor mye det vil koste å sette bort jobben???? ev hvor mye det koster å få motoren ut og inn igjen????? så kan jeg fikse overhalinga selv.
Legg innLagt inn:17 jan 2006 01:38
av blixern
Vis du føler du kan skru selv, har en plass å skru...
Så er det bare å begynne!
Jeg ville overhalt den mens motor står i bil,
så frem så du ikke må borre opp blokka, å det vet du jo ikke før du har fått av topp å tatt ut stempler.
Noen velger å kjøpe "ny" brukt motor... men tror ikke jeg ville gjort det.
Overhaler du å gjør det ordentlig, da vet du hva du har!
Du kan jo prate med w-master her på forumet, lese tråden til han.
han har jo vært igjenom det samme.
Skal du sette dette bort, f.eks på verskted vil det nok koste en GOD del,
men du får jo da en viss garanti på jobben.
Greit å tenke på å når du begynner, sette i forsterka topp-pakning osv!
Vis du har tenkt å trimme videre.
Dette er nok folk som kan svare bedre på enn meg.
Legg innLagt inn:17 jan 2006 04:07
av sleeper
er helt klart enklest og ta ut motoren!(NED ikke opp!)
er ganske plankekjøring, men husk og merk og ta bilder av hvor alt skal så blir det ganske mye enklere og montere det sammen igjen!
når det gjelder overhaling så få et verksted som KAN sakene sine til og gjøre dette! ikke et lite bakgårdsfirma! vil faktisk ikke anbefalle og bruke toyota heller! de er VELDIG skjeldent borti disse typer motorer og har liten til ingen kunskap om denne motoren!
velg et firma som har bygd noen versting motorer før!
når det gjelder deler så vil jeg anbefalle deg og kjøpe smidde stempel istedenfor org toyota stempel! rådene kan du bruke de gamle! de er STEINHARDE!
vil også anbefalle deg arp studs til toppen, og en råere topp pakning (pakkninga er ikke noe must da den org er veldig bra!)
Legg innLagt inn:17 jan 2006 13:29
av Morten
blixern skrev:Greit å tenke på å når du begynner, sette i forsterka topp-pakning osv!
Vis du har tenkt å trimme videre..
3.gen toppakningen er mer enn god nok orginalt. Ingen vits med noe annet. (en helt annen liga enn 2.gen pakningen)
Legg innLagt inn:17 jan 2006 18:59
av Hammeren
hva er en arp studs? får man 3 gen pakning om man bestiller toppakning på toyota?
regner med at den må ut og borres, så vurderer å sjekke hva et firma vil ha for å ta motoren ut og sette den inn igjen.
er det greit å sette den jobben bort til toyota?
har ikke egnet utstyr for å slippe motoren ned.
så kan jeg ta overhalinga selv
Legg innLagt inn:17 jan 2006 22:27
av Larsen
Hvis du får tak i bgb manualen fra forumet her så står det ganske nøyaktig hva man skal gjøre. Overhalt motor for første gang i sommer jeg. Var ikke spesielt vanskelig det, men jeg satt vekk det vanskligste som ventil sliping osv da. Det kan lønne seg å kjøpe en motor til som du kan overhale mens du kjører bilen, så da du er ferdig får du noe til å bytte motoren for deg og selger den gamle...
Legg innLagt inn:18 jan 2006 01:01
av Morten
Hammeren skrev:får man 3 gen pakning om man bestiller toppakning på toyota?
Jepp, så lenge de slår opp på din bil.
2.gen og 3.gen beskriver bare versjonen/alderen av den motoren. Du har 3.gen i din.
Legg innLagt inn:21 jan 2006 18:34
av sindrejl
ryker i hytt og pine disse motorene.. merkelige greier
Legg innLagt inn:21 jan 2006 19:50
av CelicaGT
Ikkje bra dette her. Trur eg får selge bilen før min tar kvelden ( har enda ikkje oppdaga noke som tilseier at motoren er dårlig heldigvis

)
Legg innLagt inn:24 jan 2006 13:42
av TheStig
sindrejl skrev:ryker i hytt og pine disse motorene.. merkelige greier
Din motor er vel ikke noe eksempel da siden den var "litt" trimmet og dårlig arbeid på toppen av alt ?
Legg innLagt inn:24 jan 2006 17:48
av CelicaTurbo
og, de st205 motorene som nylig har røket her på forumet har alle vært gjennom mye høyere turbotrykk enn hva de burde, så det er nok ikke et problem med motorene generelt men heller bruken av de

Legg innLagt inn:24 jan 2006 18:18
av TheStig
hehe, ja folk er evige optimister og døve helt til det ryker.. been there, done that