TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm. rundt error3 feilen pÃ¥ CD spiller

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #151367  av Rolfis

Hva er egentlig karakteristikken til denne feilen?

Er det slik at spilleren fungerer greit helt til platene skal taes ut, og da kan error3 feilen oppstå?

#151505  av lexusmann

Hos meg var spilleren helt død....kun radio som virka!!! :evil: Mista en del cd'er også...

#200305  av numm

Hei
Eg og har no problem med den orginale cd spilleren.
Kjøpte ein orginal cd ( lenge sidan sist) da eg la den inn så bare spant cd spilleren, eg fekk ikkje ut igjen cd`en men kunne legge inn ein ny cd på samme plassen + eg får ikkje ut 2 andre cd heller så no er det bare 3 cd som virker.
er det noen som har vært borti samme problem?
No er det bra med kasettspiller for då kan eg koble til min mp3 spiller på den :D

#200337  av BrennaRacing

På spillern min (clarion) så er hvertfall error 3 en lesefeil...Error 3 kommer opp hvis man foreksempel putter cden inn feil vei...

#200344  av Rolfis

Mine erfaringer er at jeg får/kan få Error3 når jeg skal ejecte cd fra spilleren. Dette er uavhengig av hvilken slot den ligger i (1-6). Den står bare og spinner, slik som beskrevet i innlegget til numm. For å få ut cd'en bruker jeg kredittkort eller lignende og lirker/ drar frem og tilbake i åpningen. Virker nesten som cd'n må løftes litt for at den skal komme ut...

#200401  av @lpher

Røsk ut elendigheta...og sett inn en ny spiller ved hjelp av en av disse rammene....DET...er den eneste permanente løsninga til denne feilen på IS'en ;)
Vedlegg
Lexus IS-ramme - Alt..jpg
Lexus IS-ramme - Alt..jpg (23.27 kiB) Vist 4036 ganger
Lexus IS-ramme.jpg
Lexus IS-ramme.jpg (14.36 kiB) Vist 4036 ganger

#200425  av jsun

Det er et kjent problem på IS'ene med denne cd-spilleren.
Beste alternativ, er å bytte ut hele innsatsen som Alf sier.
Det ironsiske er at det er Pioneer som har levert spilleren, som ellers har MEGET høy kvalitet på sine spillere!!
Min første Pioneer cd-spiller fra 95', lever og spiller enda :D

#201335  av Kebab gud

beste løsninga er å kjøpe en IS med CDspiller hvor CDslotten er i toppen :P
ikke å bytte ut den orginale med noe vulgært

#201337  av @lpher

Kebab gud skrev:beste løsninga er å kjøpe en IS med CDspiller hvor CDslotten er i toppen :P
ikke å bytte ut den orginale med noe vulgært
Pffft :D Skal man ha god lyd, så kommer man ikke utenom å skifte ut original-spillern...på godt og på vondt :)

Jeg regner med at når man først kjører Lexus så vil man ha det beste...or am i wrong? ;)

#201426  av Syns

@lpher skrev:Jeg regner med at når man først kjører Lexus så vil man ha det beste...or am i wrong?
Det har du helt rett i. Vurderer å bytte ut frontsettet mitt med noe litt kraftigere. Og kanskje hive inn en liten sub. Har du noen forslag her? Vurderte også å bytte ut de originale 6x9'erne i hatthylla, men ble frarådet det med argumentet "Man står vel ikke med ryggen til på konsert" ....

#201462  av @lpher

Syns skrev: Det har du helt rett i. Vurderer å bytte ut frontsettet mitt med noe litt kraftigere. Og kanskje hive inn en liten sub. Har du noen forslag her? Vurderte også å bytte ut de originale 6x9'erne i hatthylla, men ble frarådet det med argumentet "Man står vel ikke med ryggen til på konsert" ....
Send meg en PM med litt nærmere info om hva du har lyst på du...så skal jeg hoste opp noen konkrete forslag...så slipper vi å rote til denne tråden mer enn nødvendig! :D

#201540  av kaimagne

Jeg fikk også error 3 på min spiller. Har lett litt rundt, og det kommer av at man bruker brente CD'er som noen er inne på her. Den tåler rett og slett ikke det...

Men - det ble i hvertfall sinnsykt mye bedre lyd da jeg fikk inn en brukbar Pioneer-spiller, selv med originalt høyttaleroppsett.

Merk at originale Lexus-høyttalere har 6 ohm, mot vanlig 4, så du trenger noe med forsterker.
Original Lexus har egen forsterkerenhet gjemt innenfor høyre kicker-panel i fotrommet. Skal laste opp koblingsskjema etter hvert, hvis interesse.

#201639  av Kebab gud

ikke kom med feil info her nå da.. den tåler det fint... bare ikke de før 2001..

er CDslotten på bunn av spilleren tåler de det ikke. er den på topp så r aaaaaal ok..
og har du en IS med gammel type spiller betyr det at første eier var lat.. ettersom alle fikk byttet spilleren gratis i 2002-2003

#201685  av csstian

Toyota utvidet garantien til 5 år på di spillerne.