TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stroker Kit

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #151543  av CelicaST205

Skal overhale min 3sgte 3gen motor.
Har et stroker kit liggende og lurer på å sette det i.
(veiv, råder og nye stempel)
er det noen ulemper med stroker kit uten å oppgradere noe annet?
MÃ¥ jeg har data sprut?

#151545  av T23 Turbo

Nej der er ikke nogen ulemper,men du skal have anden motorstyring.
MVh Finn

#151551  av sleeper

jepp... som t23 turbo sier! du må ha noe og kontrolere det nye oppsettet med!
 #151595  av CelicaGT

CelicaST205 skrev:Skal overhale min 3sgte 3gen motor.
MÃ¥ jeg har data sprut?
Berre sjå på Top Secret supraen som er her i norge. 3sgte som er stroka. 2.2 liter med nok hk :-)
 #151596  av sleeper

CelicaGT skrev:
MÃ¥ jeg har data sprut?
Berre sjå på Top Secret supraen som er her i norge. 3sgte som er stroka. 2.2 liter med nok hk :-)
bare et kjapt spørsmål: er det en 3sgte motor i den??? sikker på at det ikke er E503 blokka de har brukt?? (toyota brukte den i racing men sa at det var en 3sgte motor for reklamen sin skylt! (IMSA osv!)
(har sett opp til 1300hk i den!!!!)

#151598  av TheStig

hvis du har et strokerkit MÃ… du jo bare montere det! :D
 #151599  av Morten

sleeper skrev:bare et kjapt spørsmål: er det en 3sgte motor i den??? sikker på at det ikke er E503 blokka de har brukt?? (toyota brukte den i racing men sa at det var en 3sgte motor for reklamen sin skylt! (IMSA osv!)
3SGTE ja :wink: (720ps ved 8500 omdr. ifølge siden deres, men ble vel kjørt på lavere trykk på Rudskogen?)
http://www.topsecretjpn.com/gallery.shtml
 #151600  av cs2451

sleeper skrev:
CelicaGT skrev:
MÃ¥ jeg har data sprut?
bare et kjapt spørsmål: er det en 3sgte motor i den??? sikker på at det ikke er E503 blokka de har brukt?? (toyota brukte den i racing men sa at det var en 3sgte motor for reklamen sin skylt! (IMSA osv!)
Dette er 3 gen 3sgte motor ja.
 #151622  av Speeder

Morten skrev:
sleeper skrev:bare et kjapt spørsmål: er det en 3sgte motor i den??? sikker på at det ikke er E503 blokka de har brukt?? (toyota brukte den i racing men sa at det var en 3sgte motor for reklamen sin skylt! (IMSA osv!)
3SGTE ja :wink: (720ps ved 8500 omdr. ifølge siden deres, men ble vel kjørt på lavere trykk på Rudskogen?)
http://www.topsecretjpn.com/gallery.shtml
De fikk vel bilen inn i landet dagen før de kjørte på rudskogen, så de rundene ble vel mest brukt til å bli kjent med bilen ja:)

Skal bli spennede å se til våren, når den blir bruk skikkelig!

#151720  av CelicaST205

Saken er nemmelig det at eg må i det forbanna millitæret som eg trudde eg hadde gått klar i slutten på mars og der rulle ikkje pengane inn :(
Skal eg ha data sprut koste jo det litt og då har eg ikkje rå til det.
vill jo gjerne ha ein bil som eg kan bruke når eg kjem heim på perm
så då er saken,
kan eg sette i det stroker kitet og bruke bilen uten data sprut?
Eg vill ikkje få samme effekten som med DS men motoren er jo då klart gjordt for meine effekt seinare.
Data sprut kjem ganske sikkert seinare !!

#151724  av CelicaST205

Noken som veit kom mange HK tåler orginal veiv og råder??

#151731  av sleeper

org veiv og råder tåler 600hk! behøver ikke tenke på det! det eneste som knekker rådene i 3sgte motoren er for høyt turtall! (9500rpm!!!!!)

vil IKKE anbefalle deg og sett i strocer kittet med mindre du kjøper sprut også! blir helt feil med de verdiene som toyota har programert den org ecu til!!

det du kan gjøre for og spare noen penger er og kontakte ATS racing og høre om de kan prog den org ecu`n om slik at det blir riktig! men det er fortsatt ingen fullverdig erstatning!

#151738  av T23 Turbo

Få da monteret megasquirt,så har du programerbar ECU til 5500 monteret og justeret.
MVH Finn

#151744  av CelicaST205

Tusen takk for raske og gode svar :D :D

#151748  av CelicaTurbo

spørs om ATS kan omprogrammere 3. gen ECU'er, jeg vet ikke men verdt å sjekke for sikkert ettersom det er et amerikansk selskap og de jobber mest med 2. gen der borte.

Ellers, som sleeper sier er det ikke lurt å montere stroker uten å endre motorstyring; ST205's orginale ECU er avhengig av at motorens flytegenskaper (VE) ikke endres dramatisk og det gjør det definitivt med 0.2 liter ekstra motorvolum og da blir bensinblanding ganske feil ;)