Jepp, bli og fornøyd med mine 90 km/t cruising speed nedover motorveien på vei hjem fra jobb var jeg, men plutselig før jeg visste ordet av det var situasjonen fort en annen. Den gode corolla harmonien eksisterte ei lenger, nok o.t.
Registerreima var sliti, dette skjedde i fart og motoren rakk nok endel omregninger før jeg rakk og dra inn clutchen. I forbindelse med dette så henvender jeg meg til dere, altvitende toyota entusiaster, med mine mer eller mindre beskjedne spørsmål.
Dette er altså en Toyota corolla 1,3 dx ee80l -84 modell og 12v motor.
1.
TÃ¥ler denne motoren at registerreima sliter? Eller ryker ventilene?
2.
Jeg har en "lik" topp liggendes, men den er til 1,6 er det noe mulighet
for at denne passer?
3. Jeg har handla en ny reim i dag, jeg vil prøve å sette den på for å
sjekke om den har overlevd, finns det noe sted på nettet hvor jeg kan
finne en slags illustrasjon om ossen posisjon veiv og registerhjul skal
stå i forhold til hverandre?
Takker for all tilbakemeldinger.
mvh Lars Olafsen
Porsgrunn
Registerreima var sliti, dette skjedde i fart og motoren rakk nok endel omregninger før jeg rakk og dra inn clutchen. I forbindelse med dette så henvender jeg meg til dere, altvitende toyota entusiaster, med mine mer eller mindre beskjedne spørsmål.
Dette er altså en Toyota corolla 1,3 dx ee80l -84 modell og 12v motor.
1.
TÃ¥ler denne motoren at registerreima sliter? Eller ryker ventilene?
2.
Jeg har en "lik" topp liggendes, men den er til 1,6 er det noe mulighet
for at denne passer?
3. Jeg har handla en ny reim i dag, jeg vil prøve å sette den på for å
sjekke om den har overlevd, finns det noe sted på nettet hvor jeg kan
finne en slags illustrasjon om ossen posisjon veiv og registerhjul skal
stå i forhold til hverandre?
Takker for all tilbakemeldinger.
mvh Lars Olafsen
Porsgrunn