TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakkering i Bodø, Mo i Rana, Mosjøen, Trondheim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #153153  av arctic_celi

Noen som vet av noen som er gode på lakkering i disse områdene?

Bor i Bodø men kjører en del mellom Bodø og Trondheim...
så hadde ikke vært noe problem å bli igjen på en av de stedene.

#153161  av Zepticon

Brukte Rettlakk i trondheim på Mazdaen når den skulle under sprøyta... Fornøyd med resultatet så langt :) Men jeg har ikke peiling på lakk så hva veit vell jeg :roll:
 #153231  av arctic_celi

- Rettlakk er notert! :)

Hvis jeg skal gjøre det i Trondheim så kan jeg jo dra til Orkanger (http://www.automote.no) ligger der.
Han fyren der virker veldig flink!! Sjekk sidene hans!

Men han er jo spesialist på BMW (rare mannen 8) misforstått han :))

#156900  av Dr.Ling

Jeg bor i Bodø, og brukte Bodø Billakkering for å få lakkert frontleppe og sideskjørt.
Første gangen jeg henta dem var det fullt av små partikler i lakken. Andre gangen jeg kom for å hente var det rene tsunamibølger av "sig" på sideskjørtene. Og tredje gangen jeg skulle hente delene var det fortsatt sig på skjørtene, men ikke så tydelig som før. Sommeren gikk mot slutten og jeg ville ha styling! Så jeg lot det gå!

Kan med andre ord anbefales på det sterkeste! Ikke! :evil:

Taxisjåførene her i byen sverger angivelig til en fyr i Valnesfjord, som visst skal være mirakelmann når det gjelder lakkering, også når det gjelder å matche ny lakk til bilens tilårskomne lakk. Vet ikke hvem det skal være, men kanskje du kan teste han ut for oss?

#156930  av arctic_celi

Dr.Ling:
Hva betalte du hos Bodø Billakkering egentlig? (ikke det at jeg vurderer å bruke de, etter å hørt dette)
men har fått tilbud hos Fauske Bilskadesenter (bilskade.no) å lurer på om det er bra deal.
Prisen jeg fikk der var inkludert alt..montering.. lakkering... fix ferdig bodykit.. men prisen fra Bodø billakkering sier uansett en del.
Du har vel ikke noe navn på han i Valnesfjorden? Men denne fyren lakkerer vel bare?
Jeg er veldig udugelig når det gjelder å skru bil..... så tror ikke det er så lurt at jeg prøver å fixe/montere det en gang.
Hvertfall ikke begynne med noe slikt på en 2003 mod liksom...

Kan jo be dama mi spørre en del taxi sjåfører når hun jobber på Shell-Sjøgata... den stasjonen er samlingspunkt dilux for taxisjåfører.
Men hvis det er noen her vet av han, så slipper damen å være privat dektektiv :)

So... anyone?!?!? :)

#156938  av Dr.Ling

De skulle ha 3000,- + moms, men endte opp med 3000,- da det ble litt frem og tilbake. Det var samme pris jeg fikk hos Karlsens Billakkering (kjørte rundt med delene for å høre), men sjekket ikke andre steder.

Jeg skal prøve å få tak i navnet på den mystiske lakkerer'n i Valnesfjord, men send gjerne dama di ut på oppdrag også.

Jeg har heller ingen peiling på å skru, og det skal kanskje mindre til for å begynne å herje med en '90 MR2 enn en '03 Celica, men det gikk nå på et vis. Hadde originale stylingdeler, så det ble bare litt pussing. Om jeg hadde vært deg (og hadde en verktøysfylt, varm garasje...) ville jeg prøvd å se hvordan det passet, om det var noe jeg kunne gjøre selv, før jeg leverte bilen inn.

#156947  av arctic_celi

De skulle ha 3720kr inkl moms for frontfanger og sideskjørt? Da tror jeg har fått meg en god deal hos Fauske Billakkering altså. De skal ha ca 7-8000kr inkl mva for å ordne alt.. tilpasse hvis nødvendig (ikke at jeg tror det blir nødvendig på en kaminari kit da) lakkere og montere kitet. Høres ut som en god deal det?

Kan sende damen på oppdrag ja.... før spørre om hun gidder å plager taxifolkene ;) rekner meg at det går greit.

Fint at det ikke er bare jeg som ikke har peiling på å skru da... :) føler meg ikke så dum da :)

#156953  av Dr.Ling

Virker som en bra pris ja. Kan jo ta mange timer med tilpassing for dem, så å forhåndsavtale pris er et "møst". Skulle før slike jobber intervjuet lærlingen som skal utføre den; hørt om det er noe yrkesstolthet, testet synet osv. :D

Om du drar lengre ut i periferien, f.eks Rognan, kanskje du får en enda bedre pris? ;)

#156974  av arctic_celi

Tror det kan være værdt å koste på de ekstra tusenlappene for å få det proft gjordt ja...siden bilen er så ny og med tanke på vidresalg...
så hvis det blir noe problemer med arbeidet som er gjordt så kan jeg eller den nye eieren klage til noen.
Fauske Billakkering virker flinke og seriøse... å de har en del erfaring med å style bilen. (se nettsidene deres)
Fikk faktisk anbefalt de av han som kjører den ustyla røde Preluden i Bodø. Kjenner du han? :)

#157091  av blixern

kjenner til bilskadesenteret på fauske.. å dem er flinke der...
har sett resultater som ikke er bra fra dem også, men slikt er det overalt!
Du trenger jo ikke å akesptere en jobb som ikke ser ut så, det som er veldig greit ved å ikke ta det "svart"....
Forige bilen min var lakka på bilskadesentret på fauske å den var meget bra i lakken....

personlig så blir jeg nok å bruke karlsen billakkering i bodø...mest på grunn av avstanden er kortere, men dem er dyktige å.

#157598  av arctic_celi

blixern skrev:kjenner til bilskadesenteret på fauske.. å dem er flinke der...
har sett resultater som ikke er bra fra dem også, men slikt er det overalt!
Du trenger jo ikke å akesptere en jobb som ikke ser ut så, det som er veldig greit ved å ikke ta det "svart"....
Forige bilen min var lakka på bilskadesentret på fauske å den var meget bra i lakken....personlig så blir jeg nok å bruke karlsen billakkering i bodø...mest på grunn av avstanden er kortere, men dem er dyktige å.
Hey blixern ;) Hvordan gikk det med å lete etter felger/felgpakke til meg?
Fant du noe som jeg ikke kan si nei til? :)

Vi får se hva jeg tar først av bodykit, senking, felg/dekk og invendig utstyr(ja, jeg har vurder nytt annlegg også ja)...
Kommer litt ann på hvilke tilbud jeg får rundt om kring...
Men har funnet ut at jeg må ut med ca 35 500kr for alt det der.. så... har liksom ikke mulighet for å gjøre alt samtidig gitt :(
Bilen jeg har kjøpt meg var jo liksom ikke gratis den heller...

Bil = Dyrt
Bildilla = Jævlig dyrt!!

#157606  av blixern

Er så mye felger å velge i!
Du må finne felgen "din" så skal jeg finne prisen din :D
Har ordna nå gromme OZ til Master her på forumet , så du kan sjekke OZ felger også!
Stikk innom en dag du!