TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deler til overhaling av turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#153602  av ADHD:-)))

Hei!
Eg vil anta att GIK turboservce skal kunne hjelpe deg med deler eller innbytte turbo
HÃ¥per dette kan vere til hjelp!!?

#153608  av Larsen

ok
Får prøve å ringe dem imorgen da:)
Andre?

#153613  av ADHD:-)))

Larsen skrev:ok
Får prøve å ringe dem imorgen da:)
Andre?
Hei!
Di kan vere lit GRINETE å ikke vil selge deg reppkitt/åverhaling sett å di forklarer vorfor di ikke vi
l selge de til de å de er for att turben skal blanseres viss du må skru fraverandre rurbin akslingen(skru av eksos rurbinen viss du skal bytte lagrene så må du ha ut turboakslingen) men viss de er bare tetnings oringene er de ganske enkelt jobb!!!
Å de med innbytte turbo så er de ganskt rimelig penge å ji for ny turbo!!!
Når eg bytta på min AUDI å SAAB så betalte eg bare 5500Kr for ny bytte turbo!!!:-)

#153615  av cs2451

Har sett at de selger dette på ebay titt og ofte

#153616  av Larsen

Tenkte egentlig å oppgradere den litt. Balanseringen kan sikkert de ta seg av, men har lyst til å prøve litt selv...

#154251  av Larsen

Går det ann å bygge om vanlige lagere til kulelager på turboen?

#154284  av tojo

Larsen skrev:Går det ann å bygge om vanlige lagere til kulelager på turboen?
Ja det går! Stage 3 CT26 har kulelager.

"Stage 3 - Komplett renovert turbo - CT-26 - med stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert og tilpasset til racing standard. Valgfri aktuator trykk. 360 graders Trust leie ( ball bearing ). Dette er valget til seriøs power. Ideel opp til 1,5 bars laddetrykk .Til motorer med større dyser, smidde stempler osv. Fullt laddetrykk nås ved ca. 3.200 rpm."

#154371  av Larsen

tojo skrev:
Larsen skrev:Går det ann å bygge om vanlige lagere til kulelager på turboen?
Ja det går! Stage 3 CT26 har kulelager.

"Stage 3 - Komplett renovert turbo - CT-26 - med stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert og tilpasset til racing standard. Valgfri aktuator trykk. 360 graders Trust leie ( ball bearing ). Dette er valget til seriøs power. Ideel opp til 1,5 bars laddetrykk .Til motorer med større dyser, smidde stempler osv. Fullt laddetrykk nås ved ca. 3.200 rpm."
3200 er vel jo nesten det samme som orginalt det. Hvilket firma er det som bygger til stage 3 turboen du siktet til da?

#154374  av tojo

Bla. http://www.realpower.dk selger stage 3.

#155253  av Larsen

NÃ¥ kommer ny turbo i posten :twisted:
Lurte på om 38 mm wastegate blir for stor for ct26 turboen?

#155282  av CelicaTurbo

er vel større problem om wastegaten er for liten, og det er ikke 38mm ihvertfall :)