TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forskjell pÃ¥ Topp pakning pÃ¥ gen2 og gen3?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#155683  av CelicaST205

orginal pakningen
Vedlegg
Topp Paking 006.jpg
Topp Paking 006.jpg (910.08 kiB) Vist 1124 ganger

#155692  av CelicaST205

Topp Pakning2
Vedlegg
Topp Paking.jpg
Topp Paking.jpg (967.26 kiB) Vist 1127 ganger

#155709  av CelicaTurbo

Det er forskjeller, er en stund siden jeg har sett sammenligning men det har vært en god del diskusjon om det på http://www.mr2oc.com hvor folk med 2. gen har ønsket å bruke en 3. gen pakning, men pakningen for 3. gen blokkerer noen kjølekanaler mens andre hull for kjølekanaler er vesentlig mindre, men folk har brukt dette om hverandre med hell men jeg vil anbefale å kjøpe en som du vet passer da. HKS har "stopper" stålpakning for både 89.3-93.10 årsmodeller og fra 93.10 nyere som skal passe din motor. 1.2mm og 1.6mm tilgjengelig fra takakaira.com ihvertfall, 27.000yen for den tykke, 1600kr før frakt og moms.

#155843  av Kaizern

Hei!

Litt off topic kanskje, men når jeg fikk byttet topp pakning på min bil.
Så var den topp pakningen som ble satt på helt ulik, hullene stemte ikke i det hele tatt.
Dette stilte jeg meg litt forundrende til, så jeg spurte verkstedet som skulle bytte. De sa at det var rett topp pakning til min bil, men synes fortsatt det var rart, for når jeg la pakkningene oppå hverandre så var det mange hull som ble blokkert på den nye pakningen i forhold til den gamle.

Å nå 4 mnd'r etter topp pakningsbytte, så var det både tomt for olje og kjøleveske på bilen, noe jeg ikke var plaget med før topp pakning bytte.

#155844  av tojo

Kaizern skrev:Hei!

Litt off topic kanskje, men når jeg fikk byttet topp pakning på min bil.
Så var den topp pakningen som ble satt på helt ulik, hullene stemte ikke i det hele tatt.
Dette stilte jeg meg litt forundrende til, så jeg spurte verkstedet som skulle bytte. De sa at det var rett topp pakning til min bil, men synes fortsatt det var rart, for når jeg la pakkningene oppå hverandre så var det mange hull som ble blokkert på den nye pakningen i forhold til den gamle.

Å nå 4 mnd'r etter topp pakningsbytte, så var det både tomt for olje og kjøleveske på bilen, noe jeg ikke var plaget med før topp pakning bytte.
Dra innom verkstedet som byttet pakningen å be om en ny som passer!
Dette ink. bytte selvsagt UTEN KOSTNADER.
Driver man verksted burde man vite hva man gjør!
Dette var vel ikke hos et Toyota verksted?

#155846  av Kaizern

Nei, dette ikke hos et Toyota verksted. Jeg pratet med et annet verksted i etter tid, å de synes det var en veeeeeldig dårlig idé av det verkstedet som byttet pakning hos meg, om å bruke uoriginal pakning. Ihvertfall hos dem, så brukte de alltid original pakninger, spesielt på jappse biler.
Dette tok jeg da opp med verkstedet igjen, men de avviste at en original pakning var bedre enn en uoriginal.

Skal ha EU kontroll hos dette verkstedet på onsdag, så skal lufte det for dem da.

Det følger også med historien at topp pakningen ble byttet første gangen uten at de planet toppen, da gikk bilen tom for olje og kjøleveske iløpet av en uke. Så da gikk jo topp pakningen igjen, dette klagde jeg på. Å vi ble enig om at jeg skulle dekke planingen og pakkningen, så skulle de gjøre jobben om igjen. Fikk også ventil kakkling etter denne episoden, noe som irriterer meg noe så j.

#155890  av TheStig

var vel noe slikt som at gen 3 kunne bruke gen 2 pakning, men ikke motsatt

#155892  av Morten

Hvorfor i det hele tatt ta noen sjangser når det finnes gode pakninger i begge versjoner? Når de er forskjelliger er det som regel en grunn til det da....? Kjøp en som er til din versjon så er du 100% sikker.

#156133  av CelicaST205

Bestiller frå takakaira i kveld trur eg.
Dei er vell ganske greie og trekke ned prisane litt sånn at eg sleppe å betale så mykje toll?

#156137  av CelicaST205

No har eg bestillt... hehehh :D
Øhhh... noken som veit sånn ca kor lang leveringstid dei har? :?

#156219  av CelicaTurbo

spørs på frakten du har valgt, men har hørt flere som har mottatt varene etter bare noen dager, mens om det er leveringstid til takakaira eller du ikke har bestilt luftpost så kan det ta litt lengre.. Du har jo også mulighet til å spore pakken på veien da.

#166108  av cs2451

drar fram igjen denne.

PÃ¥ bilde ser dere forskjellen mellom 2.gen og 3.gen toppakning.
De 2 til venstre 2.gen
de 2 til høyre 3.gen
Vedlegg
DSCF0250.JPG
DSCF0250.JPG (314.34 kiB) Vist 1119 ganger

#166750  av Kaizern

Hmmm, skal se om jeg får tatt bildet av den originale min + den som ble satt på etterpå.. Da skal dere få se forskjell gitt!

btw, du skulle ha lagt den til høyre samme vei som den ved siden av :lol: