TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Beste gateslicks?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #156744  av Larsen

Noen som har noen tips til bra gateslicks. Fant nettopp ut at den forige eieren har "brent opp :evil: " de gamle dekkene på sommerfelgen og da er da bare å skaffe ny. tror det er 17 x 8" og 17 x 7,5 på dekkene. Tenkte å skaffe noe mer enn bare gode sommerdekk?

#156748  av Neemi

Toyo har R888 som er veldig bra ifølge kjente.
Dunlop har og noe som heter D01 som er ganske nytt.
Usikker på kvaliteten.

#156757  av sindrejl

Neemi skrev:Toyo har R888 som er veldig bra ifølge kjente.
Dunlop har og noe som heter D01 som er ganske nytt.
Usikker på kvaliteten.
eller så har man federal som ikke er så myke som toyo :)

#156767  av Christian

Kjørte på Toyo 888 i fjor, de tålte en dag på japsetrefrfet og en dag på gatebil, så var det slutt. (bytta mellom forran og bak på rudskogen)
Har ikke testa andre slicks, men Toyo dekka satt i alle fall som fy :twisted: Kosta vel 600kr for ett 205/50-15 eller no...
Gode på veien var de også, støyer mye, men det hører jo med.

Det var en i fjor som påstod det var ett merke som var bedre.....men husker ikke hvem/hva det var :oops:

#156772  av sindrejl

Christian skrev:Kjørte på Toyo 888 i fjor, de tålte en dag på japsetrefrfet og en dag på gatebil, så var det slutt. (bytta mellom forran og bak på rudskogen)
Har ikke testa andre slicks, men Toyo dekka satt i alle fall som fy :twisted: Kosta vel 600kr for ett 205/50-15 eller no...
Gode på veien var de også, støyer mye, men det hører jo med.

Det var en i fjor som påstod det var ett merke som var bedre.....men husker ikke hvem/hva det var :oops:
det er sykt billig.. tenkte å enten kjøpe helt nye felger med slicks.. eller bruke de skikkelige stygge vinterfelga mine :P

hvor kjøpte du?

#156773  av sindrejl

eller så kjøper jeg bare noe billig dekk .. varer litt lenger da :D

#156776  av SeT

Hvordan går det med foringene på understellet når dere setter på gateslicks og kjører alt dere kan?

#156796  av GT4 CS

SeT skrev:Hvordan går det med foringene på understellet når dere setter på gateslicks og kjører alt dere kan?
Ser ikke noe problem idet, de blir stresset nokk ved hardkjør uansett. Selvfølgelig blir det mer påkjenning på understellet med slicks på da. Men trur neppe det sliter ut foringene noe nenveverdig kjappere om du alikevel kjører en bil som er bygget for litt fart og spenning

#156799  av Christian

SeT skrev:Hvordan går det med foringene på understellet når dere setter på gateslicks og kjører alt dere kan?
Det finner jeg ut til sommeren :)

#156867  av blixern

#156881  av Morten

Synes det er vanskelig å uttale seg om hvilket som er "best" uten å ha prøvd de forskjellige selv. Eneste jeg har personlig erfaring med er Toyo R888 som jeg har prøvd på to forskjellige biler og er meget fornøyd med. Henger helt sykt det dekket, og er jo kanonpris på de da. :D

Har ellers hørt endel som skryter av Yokohama A048. Medium hardhet henger visstnok bedre enn supersoft av forhjengeren (A03noe?). Inbiller meg at dette er et dyrere dekk enn Toyo (uten å ha sjekka), men har og intrykk av bedre slitestyrke på disse (etter å ha sett hvor lenge de varer på kjentfolks biler).

#156948  av blixern

Helt sant Morten!

Sykt mange meninger og forskjellige erfaringer ute å går!
Derfor er det veldig bra at folk prøver litt forskjellig!
Yokohama er dekk jeg er veldig nyskjerrige på etter å ha prøvd deres piggfri dekk en helg i nordnorsk vintervær, å ble veldig imponert.

Bra at utvalget på gate slicks er blitt bedre værtfall!

#156973  av Larsen

blir nok sikkert noen dekk fra toyo da :D . Noen som vet hvem som selger de på rundt i oslo området til en grei pris?

#156977  av tojo

Larsen skrev:blir nok sikkert noen dekk fra toyo da :D . Noen som vet hvem som selger de på rundt i oslo området til en grei pris?
Sharif! :D http://www.dekkbaronen.no
 #157187  av Kompletthjul

Eller oss :D