TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bilen uten viskere! :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #16489  av MRQuoc

Bilde
legg synet mot viskerplassen! :D
tok vekk viskerne , og den ser jo bra ut , uten viskere syntes da jeg! :)
Vinduet er polert så blankt at all regn preller av :)

#16491  av Mr2 Mk2

så ikke værst ut det der,but why?
Lovlig er det vel heller ikke :?: :wink:

#16492  av MRQuoc

er det en lov mot det? :D

#16493  av Mr2 Mk2

det er vel ikke lov å kjøre uten vindusviskere,ikke forsvarlig i alle fall...

#16494  av MRQuoc

forsvarlig er vel noe annet.. men har enda ikke hørt noe lover og regelverk for viskere :s

#16499  av Mr2 Mk2

så rimelig heftig ut på bildene,antar du har polert den nå... :?: 8)

#16501  av MRQuoc

ikke enda ... bare ruta

#16504  av CelicaTurbo

vel vel, så litt bedre ut uten visker men det er en såpass liten detalj som jeg ikke bryr meg om ihvertfall.. og bare vent til du må kjøre bak en lastebil på halvvåt asfalt, da skulle du ønske at du hadde viskere mens ruten din samler uendelige mengder med dritt :)

#16507  av MRQuoc

du skal få se effekten av polert rute .. jeg kjørte fra Bergen forrige helg i regn , brukte dem ikke før bilene bremset ned til 30 og alle kjørte i 30

#16513  av MRQuoc

Bilde

vel , jeg har denne klar .. ettersom jeg ikke har garasje må jeg vente til sola er der..

Dette er TurtleWax Esmerald series , finnes i flytende og fast (bilde) og har en pris på hele 220,-.. jobben har nå den til 40% avslag ,
med den og en haug med polerings-garn og duker liggende å venter 8)
men først må jeg vaske den godt.. bruke en scratch-remover .. og kanskje flekke noen store steinsprut :roll: (og madamen sin "slenge-døra-i-en-grisebukk"-triks ) !også skal jeg gi den en metallic-shiner før voksen :] 8) 8)

#16519  av chris

Det er vel ingen direkte lov mot å ta bort vindusviskerne, men loven sier at man skal ha fritt utsyn gjennom frontruta, og forsvarlig kjøring etc.. og det vil si at så lenge man kjører uten vindusviskere, vil det bare være lovlig å kjøre på helt tørr asfalt. Uavhengig av regn som preller av og polerte ruter etc. Men de fleste av oss bryter vel loven stort sett hver dag likevel, så.. hehe. Jeg foretrekker derimot å ha mine viskere på plass, og spesielt nå som det går mot høst ;)

Ellers ble meget pen og blank bilen :)

#16522  av MRQuoc

chris skrev:Det er vel ingen direkte lov mot å ta bort vindusviskerne, men loven sier at man skal ha fritt utsyn gjennom frontruta, og forsvarlig kjøring etc.. og det vil si at så lenge man kjører uten vindusviskere, vil det bare være lovlig å kjøre på helt tørr asfalt. Uavhengig av regn som preller av og polerte ruter etc. Men de fleste av oss bryter vel loven stort sett hver dag likevel, så.. hehe. Jeg foretrekker derimot å ha mine viskere på plass, og spesielt nå som det går mot høst ;)

Ellers ble meget pen og blank bilen :)
selvsagt bryter vi loven ofte... viskerne ligger faktisk under panseret med tilhørene 10mm kopp for skralle :wink: , om det skulle være HELT for jævelig , kan jeg stoppe og skru dem på , under 2 min..

bilen er faktisk møkkete nå :oops: , men bildet bedrar litt tror jeg. .. :o

#16810  av Erlend

Synes MR2en din er skikkelig stilig jeg, MRQ. Nå kan det reises tvil om dette med viskerne, men du kan jo sette ingeniørhjernen inn og tenke ut en passelig løsning for singel visker? :D

#16861  av MRQuoc

vel , jeg bare tester ut det der uten viskere :D

dette sa min sjef, en god gammel årgang som har vært verkstedmester i mange år :D
"Hvor i helvete er viskerne dine?!!!!!" mens han kikket langt nedi fronten på ruta... i håp om å finne en "fet" løsning :mrgreen:

#16888  av kennethx

Foreldrene til en kamerat av meg hadde en Bueik Park Avenue, svær amerikans fåte der alt som kunne var automatisert. Jeg mener, satt du deg inn og startet bilen lukket bagasje lokket seg igjen, hehe..

Men...den hadde faktisk vindusviskere som gjemmte seg i et sjult rom når du slo dem av. Den hadde modus, AV, Standby, intervall, normal, hurtig. Altså et nivå ekstra. Når du satt den på av forsvant dem ned i noen luker som lukket seg. Lite kult da...Hvordan tror du parkerings vaktene klør seg i hodet....feste boten...hmm, hvor faen er viskerene da??? ehhh...