Side 1 av 1

HK økning etter Aussie anlegget ble montert.

Legg innLagt inn:13 sep 2003 18:49
av kennethx
Da er streetDyno runde 2 avsluttet.

Første dyno ble gjort før noen mods på bilen min ble foretatt, og er tenkt som refereanse punkt.

Den ble satt til 209 HK, ved å justere vekten (ettersom jeg ikke 100% sikkert vet vekten på bilen)

Måling nummer 2 ble gjort etter at 3" Aussie eksosanlegg var montert. downpipe, midsection og muffler (hele remsa med andre ord)
Kode: Velg alt
Eksos  |  HK   |   NM  |
-------+-------+-------+
std    |  209  |   283 |
Aussie |  235  |   324 |
Når jeg har fått veid bilen og fått installert turbotrykk måler, så kommer jeg med oppdateringer. Og når jeg evt. får skrudd opp trykket kommer jeg med enda flere oppdateringer....STAY TUNED! :)

EDIT: rettet dreiemoment etter Kristians omregning.

Legg innLagt inn:13 sep 2003 19:00
av MR2turbo
hva slags målinger bruker du for å sette sae korreksjonen? Den må jo justeres for hver gang om det skal bli rett...

Ellers så så det jo bra ut :)

Legg innLagt inn:14 sep 2003 01:03
av kennethx
setter ikke sae da, setter de andre tingene som, lufttempratur/trykk osv...så generer programmet en sae faktur ut fra det :)

Legg innLagt inn:14 sep 2003 11:56
av MR2turbo
oki.. så du har 209hk på hjula orginalt? bare syntes at det hørtes mye ut... :)

Legg innLagt inn:14 sep 2003 12:44
av kennethx
Nei. Det er på crank det. Programmet regner med tap i drivverk osv... Poenget er at første måling er en referanse måling. Bilen min har på papiret 209 HK. Ved måling nummer to ble det brukt samme parameter som måling nummer 1 for tap, vekt, osv. Den første målingen er altså mer et referansepunkt for måling nummer to. Relativ økning skal derfor stemme ganske nøyaktig. Og hvis bilen min har 209 HK som den originalt har på papiret, så er 235 ganske korrekt også. Det som uansett er ganske nøyaktig er relativ økning, 235-209=26 HK :)

Legg innLagt inn:14 sep 2003 12:49
av MR2turbo
okey.. jeg forstår :)

Legg innLagt inn:14 sep 2003 15:42
av CelicaTurbo
forøvrig er dreiemomentet oppgitt i ft/lbs og ikke Nm:

239ft/lbs = 324Nm

:)


Og som det ble sakt, det som er viktigst å fokusere på er nok differansen mellom målingene både med tanke på formen på grafen og toppverdier, og ikke bare tallet direkte..

Legg innLagt inn:15 sep 2003 18:06
av Christian
Det er jo en ok effektøkning det da :)

Legg innLagt inn:22 sep 2003 19:58
av kennethx
På tide med litt bilder av anlegget på bilen...

Legg innLagt inn:23 sep 2003 01:02
av MR2turbo
Det så jo Fett ut!! :D Hvordan er lyden i det?

Legg innLagt inn:23 sep 2003 08:09
av kennethx
Lyden er fin! Ikke overdrevet, men Kristian fortalte meg, og det ser ut til å stemme, at det er en innsatts i potten jeg kan ta ut ved å løsne en skrue. Og da tar vel lyden helt av hehe. Men er fornøyd slik det er nå. Der jeg merker mest forskjell er ved lave turtall, spesiellt i området 1500-2500. Med standard eksos er bilen helt stille i det området, nå brummer den ganske fint :)

Legg innLagt inn:23 sep 2003 10:48
av Erlend
Så veldig bra ut det der! *sikle* Hadde det vært mulig å få sett et bilde av hele bilen med anlegget på? 8)

Legg innLagt inn:23 sep 2003 10:50
av Turbo 4x4
Så bra ut ja...

Legg innLagt inn:23 sep 2003 11:38
av kennethx
Takk for skryt :)

Bilde av hele bilen med det nye anlegget har jeg heller ikke...igjen..må skaffe meg digitalkamera :))

Legg innLagt inn:23 sep 2003 11:57
av tbergstad
så bra ut.. gleder meg til jeg får potta mi fra import-tuning.. ting tar tid... :cry: