TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har noe Ã¥ si om denne?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#157575  av Anders gullstein

Det er neppe betalt importavgifter på den, for hvis den er i perfekt stand, så burde den egentlig ha vært dyrere. Men en pen bil da, ring og hør.

#157576  av ADHD:-)))

Hei!
Vel viss du først skal kjøpedeg en MR2 så vill eg annbefale deg å kjøpe deg en MR2 MK2 (allså en MR2 moldell 2(Gti med 156Hk) som komm ut i 1992/1993)
Grunnet bedre unnerstell(bedre bremser) de er forsterka synkringer i girkassa litt anenledes intriør (kortere girspake) forbera motor å som nevt tidligere så er under stellet forandra såm den skal vere litt bedre å kontrolere viss en får en sladd (de er litt meire kontrolerbar)
Eller viss du får taki en MR2 MK3 som de er ein 175Hk motor i å litt flere oppdateringer i

Alså mitt forslag er att viss du først skal kjøpe deg en MR2 så se etter minst en MR2 MK2
HÃ¥per dette er til hjelp!!?

#157587  av eivinn

Takker og bukker for svar!

Har funnet ut at bilen har hatt 3 eiere, ikke banekjørt, må betales imporavgifter, og har service-hefte.

Tenkte ikke på at bilen ikke skulle ha 156HK. Dette tok jeg nemlig for gitt (spurte ikke fyren om det heller). Kanskje jeg bør spørre om det også for å være sikker. Er litt redd for å være til bry, da jeg ikke har tenkt å bestemme meg for bil før om noen måneder. Ønsker jo å få oversikt over hva som er på markedet og hva man kan finne (og forvente) til priser rundt 60 til 80 000.

#157588  av CelicaTurbo

nå er mk1, mk2 og mk3 en beskrivelse av generasjon og ikke revisjon innenfor samme modell, så mk1 er 1986-1989, mk2 er 1989-1999 og mk3 er 2000+. MR2 mk2 kom i flere revisjoner med bl.a. endret understell i 92. Dette er en slik 92-modell med revidert understell, ser det på frontleppen f.eks.

Angående bilen som det er linket til så sjekk av importavgifter og moms er betalt på bilen, hvis ikke er den spenndyr.

#157627  av eivinn

CelicaTurbo skrev:Angående bilen som det er linket til så sjekk av importavgifter og moms er betalt på bilen, hvis ikke er den spenndyr.
Nå har jeg sendt avgårde spørmål om oppgitt pris er inkludert norske skilt eller uten, men jeg vet at den nå står på skiltene som brukes på bildet og må "importeres" om den kjøpes av en nordmann.

#157629  av CelicaTurbo

eivinn skrev:
CelicaTurbo skrev:Angående bilen som det er linket til så sjekk av importavgifter og moms er betalt på bilen, hvis ikke er den spenndyr.
Nå har jeg sendt avgårde spørmål om oppgitt pris er inkludert norske skilt eller uten, men jeg vet at den nå står på skiltene som brukes på bildet og må "importeres" om den kjøpes av en nordmann.
jeg kjørte prisen gjennom toll.no sin importkalkulator og om den prisen ikke er inkludert avgifter og moms så kommer total kjøps- og registreringspris på ca 118.000 pluss kostnader ved visning (typegodkjenningspapirer osv).

#157641  av sw20

dersom du se etter mr2 skal jeg til å selle min!

Vil tro det er eit godt kjøp! :wink:
Vedlegg
IMG_1060.jpg
IMG_1060.jpg (515.5 kiB) Vist 1024 ganger

#157746  av eivinn

sw20 skrev:dersom du se etter mr2 skal jeg til å selle min!

Vil tro det er eit godt kjøp! :wink:
Nå har det seg slik at jeg har tenkt å bruke litt tid på å finne ut hva som er i markedet, hva en må gi for en ok bil, og ikke minst hvor mye penger jeg har tenkt å bruke.
Hvis ønsket mitt blir oppfylt så kan jeg gå i gang med selve kjøpsprosessen utover høsten og inntil da håper jeg å kunne drukne av nyttig lærdom her på forumet.

Om du ikke har hastverk med å selge bilen kan du sende meg litt mere informasjon om pris etc. Alt mottas med takk :wink:

#158161  av eivinn

Hei,

Jeg har nå fått oppgitt at dette er en mkII GTI-modell med 156HK. Ifølge selger kommer importavgiften på 17560kr og registreringsavgiften på 33258kr. I tillegg så har jeg forespurt ett sted om forsikring og det kom på 10000kr for kasko med 8000 i egenandel og 12000km kjøring.
Bilen skal altså være 100% original med unntak av vinterdekk og er ifølge selger en god pris.

Jeg må selvfølgelig innrømme at bilen er på feil side av 100-tusen grensen for meg, men tenkte likevel at dere gjerne kunne si litt om kombinasjonen klima-anlegg, skinn interiør og azurblå farge, kan rettferdigjøre prisen.

Enkelt sett: Hadde dere som har såpass peiling betalt denne prisen for å kjøpe et eksemplar av en MR2?

#158163  av kake

Den så jo helt ok velholdt ut fra bildene, men hvor er interiørbildene ?
Bilen er forresten senket, så helt original er den ikke. Og den har AC, ikke klima.

Sånn generelt om mr2'ene, så må du regne med å betale "litt ekstra" skal du ha en som er i "mint condition", sånn er det og sånn har det alltid vært. Er jo haugevis med særdeles slitne mr2'er rundt omkring som selges for rundt 100' Virker ikke som bilene detter noe særlig under dette, uansett hvor slitne de er.

Om denne er verdt 120' kan godt hende, du bør gå nøye over bilen og kanskje ta den med på en naf-teststasjon. Få de til å ta en kompresjonstest av motor og. Da burde du være rimelig trygg. Ellers er det masse info her om ting du bør sjekke før du kjøper, om du søker litt.

#158215  av CelicaTurbo

det er prutningsmonn på de fleste biler nå til dags (vanskelig marked) og denne er nok ikke noe unntak ;) Forøvrig er det en meget fin farge det der, burde jeg vite siden min gamle MR2 hadde denne fargen :D

#158219  av chris

CelicaTurbo skrev:det er prutningsmonn på de fleste biler nå til dags (vanskelig marked) og denne er nok ikke noe unntak ;) Forøvrig er det en meget fin farge det der, burde jeg vite siden min gamle MR2 hadde denne fargen :D
Burde jeg også vite, siden jeg HAR den fargen :D

<------------------

Sinnsykt fin farge, spør du meg. Var den som avgjorde at jeg kjøpte akkurat den mr2'en jeg kjøpte :D