TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Et spm ang offset pÃ¥ MR2 sw20

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #157839  av Azrael

Skal bestille meg nye felger til min MR2, og forhørte meg litt om nye felger jeg syns var helt rå. Fikk til svar at de felgene leveres i følgende offset: Offset 35mm, kommer også med høyoffset et45mm.

Hva betyr dette, og hvilken offset er best å ha/bruke på en MR2 mkII?

De skrev også dette om boltsirkelen:Vi vil bruke felger med 5-112, for så å bruke "slingre" muttre, som får den til å passe til 5-114,3 pcd.

Og hva betyr dette???
 #157847  av erling

Azrael skrev:Skal bestille meg nye felger til min MR2, og forhørte meg litt om nye felger jeg syns var helt rå. Fikk til svar at de felgene leveres i følgende offset: Offset 35mm, kommer også med høyoffset et45mm.

Hva betyr dette, og hvilken offset er best å ha/bruke på en MR2 mkII?
Ville aldri hatt mer enn 35 innpress på en mr2
Azrael skrev:De skrev også dette om boltsirkelen:Vi vil bruke felger med 5-112, for så å bruke "slingre" muttre, som får den til å passe til 5-114,3 pcd.

Og hva betyr dette???
Slingremutter/bolt har en løs kon, som kan endre boltsirkelen med ca 2mm. (+/-)

#157911  av lasse

Ikke noe mer enn 35 i innpress nei, da forsvinner jo hjulene langt inn i hjulbuene...

Slingremutter? Er dette en god løsning? Tåler dette hard/banekjøring?
Blir jo litt mer felger å velge mellom da...

#157988  av Kompletthjul

Slingremutter er en god løsning og like sikkert som vanlige muttere. Det er egentlig slik alle muttere skulle vært. Fordelen med løst kon er at da legger det seg riktig i forhold til konet i felgen.
Og dette er tuv godkjent :)

Mvh
Kompletthjul

#158015  av erling

lasse skrev:Slingremutter? Er dette en god løsning? Tåler dette hard/banekjøring?
Blir jo litt mer felger å velge mellom da...
Har nå skamkjørt med mine i snart 5 år, funker flott de. Men de konen er litt stor, så passer nok ikke på alle felger.
Kompletthjul skrev:Og dette er tuv godkjent :)
Ah... :) Men for hvor stor endring er de godkjent? Min muttre er jo noen år, endrer de du tenker på 2 mm? Mangler jo egentlig litt når man går fra 112 til 114,3

#158074  av Azrael

Nå har jeg bestilt felgene og skal innover til Pole Position og hente de på mandag. Så da får jeg se hvordan disse slingremutterene fungerer. Vil vel tro jeg blir fornøyd og begynner og glede meg vanvittig til våren, og prøvd de nye felgene :D

#158125  av kake

Grattis :)

Originalt innpress på MK2 er 45. Kjøper du felger med 35 må du få med tüv papirer skal du ha det godkjent. Inntil +/- 7 i endring på hver side godtas uten tüv så vidt jeg husker (15mm totalt begge sider). Ellers kan du jo bruke spacere, fort gjort og ta av/på de.

#158152  av Master

erling skrev:Ville aldri hatt mer enn 35 innpress på en mr2
Enda den leveres originalt med 45mm innpress? :lol:

#158179  av erling

kake skrev:Grattis :)

Originalt innpress på MK2 er 45. Kjøper du felger med 35 må du få med tüv papirer skal du ha det godkjent. Inntil +/- 7 i endring på hver side godtas uten tüv så vidt jeg husker (15mm totalt begge sider). Ellers kan du jo bruke spacere, fort gjort og ta av/på de.
Jeg fikk godkjent mine 8x17 ET35 uten problemer jaffal. Tilsynet har vel oppslag på sånt...?
Master skrev:Enda den leveres originalt med 45mm innpress? :lol:
Den leveres med noen flotte 14" ja. Hvor vil du hen? :D Tipper ingeniørene og designerene har jobba helsa av seg før de ente opp med de derre "greiene"...

#158182  av Master

Men det kommer vel helt an på hvilken felg (størrelse form osv) du har hvilket innpress som passer på bilen? :roll:

#158185  av erling

Neh... Hvis du har ekstra smal felg kan du ha masse innpress..? :P Det er vel ikke så intressant vel... Ser ut som en bobil da :P