TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med wastegate

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #158191  av GT4 CS

Byttet ws inatt sammen med donk2k. Ble selvfølgelig litt plundring med låseringen på ws staget hehe.
Men det som er rart, lader like mye i 1st og 2nd gir som resten mer eller mindre, og t-vsv er innkobblet, har heller ikke bc kobblet inn, byttet vacumslangene så skal ikke være problemet der heller.
I 1st og 2nd lader jeg 0,95 bar
I 3,4 og 5gir lader den maks på 1.05bar.
Har jo fjernet katalysatoren min, men synes det er rart ladetrykket skal øke så mye av den grunn, og turboen er en helt orginal ct26 også. Skulle faktisk ønske jeg kunne lade litt lavere noen ganger hehe.
Så begyner og lure på hva som må til, skjønner ikke hva det er som gjør at jeg ikke får lavere trykk, ikke var det mer en ca 2minus under testkjøring heller

#158195  av Larsen

Har lest et sted at wastgater krever mer trykk for å åpne enn de interne i turboen, så du må vel kanskje bytte bs?

#158225  av GT4 CS

Satt på orginal ws, bc har jeg ikke i bilen, solgt den pga det ikke trengs med det ladetrykket jeg har hehe. Nei aner ikke hva som kan gjøre dette jeg.

#158247  av sleeper

husker ikke helt hvodan det er på den WG`n jeg... men ofte kan du skru staget inn eller ut! hvis du skrur det så den blir litt lenger blir den svakere! (ved at WG ikke står i spenn!)
vet som sagt ikke om dette funker på den men du kan jo se etter!)

#158255  av donk2k

Uff..
Skal det skrus på staget må låseringen av igjen og det er ikke akkurat noe som er gjort på 5 min. Vi brukte vel nærmere 11 timer på den jæ.... ringen + skvettlapp-montering og litt annet...

Fy f... for et trangt motorrom........ :shock:

#158257  av sleeper

hehe.. er derfor jeg har gjort alt jeg kan for og fjerne alt som ikke trengs i motor rommet mitt!! :D

#158327  av GT4 CS

Hehe, bruker kunn 2 timer neste gang :D
Om det er noen måte og justere på ws så er det inne i selve klokka det må være en form for gjenger, for staget lar seg ikke røre så mye på, sitter ingen justerings mulighet på selve staget slik som på f.eks cosworth.

#158556  av GT4-R

på 1 och 2 så har du för litet motstånd för att kunna få högre ladd. bilen vikt rörelsese engergin ,svårt att förklara..

#158922  av GT4 CS

GT4-R skrev:på 1 och 2 så har du för litet motstånd för att kunna få högre ladd. bilen vikt rörelsese engergin ,svårt att förklara..
Jau, enig der, men problemet er at jeg gjerne kunne tenkt meg ladet mindre, ikke mere :lol:

#159203  av kennethx

Bøy på WG staget?

DÃ¥rlig/treg wastegate klokke?

Feil på T-VSV?

Det siste kan du lett teste med å koble den ut, og BLINDE slangen på turbo siden i allefall. (helst begge sider).

#159479  av GT4 CS

T-VSV er utkobblet nå pga jeg satt inn bc igjen for og prøve, staget er ikke bøyd heller, kan jo tenkes at det har kommet noe møkk inn i selve klokka da den har ligget i hylla på verksted nesten et år da, får sprøyte inn litt wd40 og se om det hjelper, tenkte og prøve og kjøre uten bc med t-vsv utkobblet, da skal den jo i teorien lade så lite den kan

#159481  av kennethx

GT4 CS skrev:T-VSV er utkobblet nå pga jeg satt inn bc igjen for og prøve, staget er ikke bøyd heller, kan jo tenkes at det har kommet noe møkk inn i selve klokka da den har ligget i hylla på verksted nesten et år da, får sprøyte inn litt wd40 og se om det hjelper, tenkte og prøve og kjøre uten bc med t-vsv utkobblet, da skal den jo i teorien lade så lite den kan
Bare husk å blinde slangen som går mellom klokken og tvsv ventilen på klokke siden! Men det visste du vel :wink:

#159484  av GT4 CS

Det vet jeg vøttø :D
Sto ute i 15minus og kobblet om nå, i samme slengen føk kn filteret ut for en vask, så får ta en flying test run ikveld på vei til jobb :twisted:

#159503  av gt4 carlos saintz

kan vere turboen som er problemet?? Har akkurat fått ct27 og på den er plata på wastegaten sveist skeift på slik at eg må strekke staget heilt ut for og få det festa på. slik som det er nå er wastegate staget utstrekt og i spenn slik at wastegaten aldri vil opne.
Meir forklarande bilder kjem;)

#159680  av GT4 CS

Staget gikk rett på turboen, trengte ikke trekke den noe. Så regner med det er lekasje eller treghet inne i selve klokka hos meg.