TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥nn ser de nye marangoni dekkene ut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #16896  av chris

Bilde av nye dekka fra Marangoni, med nytypen mønster. Ganske kule, spør du meg :) (La på nye framdekk i dag)

Samtidig fikk jeg flytta bak den felgen foran som hadde skade, som igjen gjorde at jeg fikk jævlig rattvibrasjon mellom 90 og 120, og middels vibrasjon i 80. Viste seg at det er samme felgbredde foran og bak. Rial Monza finnes bare i en bredde visstnok. Så fikk satt den felgen bak og *poff*.. rattet ble dønn rolig uansett hastighet.. noe så herlig da :D
Avbalanserte alle fire hjula med det samme.
Vedlegg
IMG_1231.jpg
IMG_1231.jpg (102.35 kiB) Vist 4628 ganger
IMG_1230.jpg
IMG_1230.jpg (101.59 kiB) Vist 4628 ganger

#16919  av chris

Jeg får de for 1400 kr pr stk (215/40-17), men kjørte garantisak på de der, så det ble 600 per stk. Var skade i ene dekket, og så laga vi en skade i det andre. Kompis av faren min er sånn dekkfyr, absolutt ingen ulempe.

#16943  av NISMO

Nyetypen mønster?
Jeg mener bestemt at d er samme mønster som jeg har på mine dekk som jeg kjøpte i april/mai...

Jeg ga 1500,- dekket for 225/40/18 Er rimelig d...

PS: Vær forsiktig på vått føre :wink:

#17000  av @lpher

Hmmm...er det mønsteret 'sluppet ut på prøve' fra et annet merke eller er det bare meg som mener å ha sett mønsteret før? ;-)

@lpher

#17066  av MR2turbo

Så jo bra ut det, men jeg har ikke best erfaring med Marangoni.. Men det var det forrige mønsteret.. De drenerte godt men gummien satt ikke så godt mot asfalten syns jeg..

Kan jo være helt forskjellig på de dekka der ;)

#17180  av @lpher

@lpher skrev:Hmmm...er det mønsteret 'sluppet ut på prøve' fra et annet merke eller er det bare meg som mener å ha sett mønsteret før? ;-)

@lpher
Da var det vel bare meg da ;-)

@lpher

#17182  av chris

@lpher skrev:
@lpher skrev:Hmmm...er det mønsteret 'sluppet ut på prøve' fra et annet merke eller er det bare meg som mener å ha sett mønsteret før? ;-)

@lpher
Da var det vel bare meg da ;-)

@lpher
Er jo mange mønster som ligner da.. hehe

Selv har jeg god erfaring med Marangonidekka, sitter som lim uansett føre omtrent :D

#17183  av tbergstad

Jeg hadde marangoni på gammelbilen min. En vw scirocco-gt mk1. (forresten en vill bil) kan ikke si jeg ble for imponert av marangoni. bilen slapp veldig fort på vått føre, og hadde en tendens til å skli på tørt. Bilen ble mye bedre med michelin dekk.

#18691  av kake

Mønsteret ligner ganske mye på Goodyear F1 GSD2 og 3. Håper du blir fornøyd da!

#18749  av bose

De kan oxo ligne litt på Toyo Proxes T1-s. Er det noen som har erfaring med dem foresten??Har hørt mye bra om dem, er det noen her som har prøvd de??

#18859  av @lpher

bose skrev:De kan oxo ligne litt på Toyo Proxes T1-s. Er det noen som har erfaring med dem foresten??Har hørt mye bra om dem, er det noen her som har prøvd de??
Hadde Toyo Proxes på Celican....ikke akkurat støysvake, men med god slitestyrke...grei nok på vått og tørt egentlig...veldig bra i forhold til pris
;-)

Må innrømme at jeg ble mer fornøyd med Falken dekka jeg bytta de ut med.... ;-) Men...jeg er ikke sikker på hvordan disse merkene ligger i landskapet prismessig i dag ;-)

@lpher

#18919  av Hitman

Har veldig god erfaring med toyo proxes. Sitter godt både på tørt og vått føre.
Har kun hatt toyo på bilen min so har ikkje noko å samanligna med, men som sagt er veldig godt fornøygd med dei.

Under tyres so ligg det ein del erfaringa med forskjellige typar dekk
http://www.imoc.co.uk