Side 1 av 2
eksos manifoild
Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:26
av Amund
Denne må vel fungere på en 3S-GTE?

Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:40
av TOYPARTS
Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:41
av sleeper
hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme.
jeg ville ikke laget den sånn..
Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:44
av Larsen
Det er vel for å få alle rørene like lange?
Pent ihvertfall

Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:46
av sleeper
Larsen skrev:Det er vel for å få alle rørene like lange?
Pent ihvertfall 
mulig det, men det er ikke verd det hvis det betyr og ha så mye bend på den!
Legg innLagt inn:04 mar 2006 00:19
av TOYPARTS
sleeper skrev:hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme.
jeg ville ikke laget den sånn..
Det betyr jo fint lite når man snakker turbobil da, snakker man sugemotor så er det greit, men dette er ikke sugemotor.
Legg innLagt inn:04 mar 2006 00:32
av andre 1
Hvodan går det med resten av prosjektet ditt Amund , blir du ferdig til sommeren ??? Kommer til å bli helt psyko den bilen der .......
Legg innLagt inn:04 mar 2006 00:32
av sleeper
TOYPARTS skrev:sleeper skrev:hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme.
jeg ville ikke laget den sånn..
Det betyr jo fint lite når man snakker turbobil da, snakker man sugemotor så er det greit, men dette er ikke sugemotor.
min mening er at hvis dette var på en sugemotor så hadde det vert viktig med like lengder på røra, men så lenge det er på en turbomotor så bør røra være så korte og rett som mulig...(til en vis grad da.. mener ikke at de skal være 5cm hver!

)
derfor syntes jeg ikke den konstruksjonen er no bra for en turbomotor..
Legg innLagt inn:04 mar 2006 10:47
av Amund
SIden eg valgte å ha ein hengende turbo, og samtidig har en celica motor, så sa en del av bøyene seg selv. samtidig måtte noen vinkles for å gå klar to braketter som står på toppen. kan være enig i at det er noen bøyer som er til dels unødvendig, men nå er det sånn at dette skal sveises også. Så der fikk sveiseren et ord med i bildet. Alle bøyene har en grunn, for å si det sånn.
Og om eksos manifoilden skal være så kort og rett som mulig på en turbo bil, det kan sikkert diskuteres det også. Akkurat som alt det andre.
Er rimelig fornøyd med den jeg.

Legg innLagt inn:04 mar 2006 12:14
av TOYPARTS
sleeper skrev:TOYPARTS skrev:sleeper skrev:hm... alt for mye bøyer som ikke er nødvendig for og få det til og stemme.
jeg ville ikke laget den sånn..
Det betyr jo fint lite når man snakker turbobil da, snakker man sugemotor så er det greit, men dette er ikke sugemotor.
min mening er at hvis dette var på en sugemotor så hadde det vert viktig med like lengder på røra, men så lenge det er på en turbomotor så bør røra være så korte og rett som mulig...(til en vis grad da.. mener ikke at de skal være 5cm hver!
)
derfor syntes jeg ikke den konstruksjonen er no bra for en turbomotor..
Det med lengden er greit, men om du skal ha en manifold som ser ut som du vil har du fått deg et problem, det er det jo ingen som selger
Legg innLagt inn:04 mar 2006 16:30
av Kjelliken
Kunne godt tenkt meg en lik selv jeg... passer sikkert fint på min bil også.... la la la la

Legg innLagt inn:04 mar 2006 18:30
av tojo

Et stykke bra jobb det der! MR2`en blir vel klar til Landstreff Nord?(ACR 9-11Juni)
Legg innLagt inn:04 mar 2006 20:26
av Amund
tojo skrev:
Et stykke bra jobb det der! MR2`en blir vel klar til Landstreff Nord?(ACR 9-11Juni)
Har eksamen 12 juni, så det utgår uansett. desverre.....

Legg innLagt inn:04 mar 2006 20:27
av Amund
Kjelliken skrev:Kunne godt tenkt meg en lik selv jeg... passer sikkert fint på min bil også.... la la la la 
trur du virkelig det?
hehe

Legg innLagt inn:05 mar 2006 09:42
av Kjelliken

jupp

plystre plystre