TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forsikring av celica 92

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #159456  av ventreC

Heisann.

Til helga drar jeg for å hente celicaen min! Betalte ca. 70.000,- for den, og da lurte jeg litt på hvor det blir billigst for meg å forsikre bilen. Jeg trenger vel egentlig bare mini-kasko, og sparebanken skulle ha 42.000,- for full kasko (halvparten for mini kasko) hvis den ble forsikret i mitt navn... Har aldri hatt en bil forsikret på megselv før, så jeg har ikke noe bonus å gå på her.

Noen som har noen tips til meg her?

#159458  av GT_rider

snakk med gjensidige. Fekk tilbud på 13000,- for full kasko på min celica. Betalte vel mellom 8 og 9000,- for delkasko, som jeg hadde. Dette var i gjensidige. No har eg nettopp bytta til IF. Sparte faktisk noen kroner der..og fekk litt meir bonus på toppen av det hele.. Har nå 40%.. Da jeg hadde Celicaen, så hadde jeg 20% som er det man normaltsett starter med..

Ett tips er å sjekke forsikringskalkissen til gjensidige på nettet..den gir en god pekepinn på kor du kommer til å havne i pris.

#159472  av BrennaRacing

Skjekk ut denne siden: https://www.whitelabel.no/bs/productsList.aspx

BS bilforsikring heter det....Har bilen min registert på faren min å da betaler jeg 3900 i året med 20 000 kjørelengde, delkasko og 4000 i egenandel....Hos Gjensidige måtte jeg betalt litt over 10000 for akkurat samme forsikring :D

#159478  av GT4 CS

Kan og sjekke på http://www.posten.no

#159491  av celica4ever

BrennaRacing skrev:Skjekk ut denne siden: https://www.whitelabel.no/bs/productsList.aspx

BS bilforsikring heter det....Har bilen min registert på faren min å da betaler jeg 3900 i året med 20 000 kjørelengde, delkasko og 4000 i egenandel....Hos Gjensidige måtte jeg betalt litt over 10000 for akkurat samme forsikring :D
Annbefaler BS forsikring!! Har bilen min der også , men jeg betaler 3400 for 12000 km . Det er delkasko og er registrert over fattern. :lol: .

Jeg betalte 8500 hos vesta før, det er stor forskjell!

#159531  av sindrejl

celica4ever skrev:
BrennaRacing skrev:Skjekk ut denne siden: https://www.whitelabel.no/bs/productsList.aspx

Annbefaler BS forsikring!! Har bilen min der også , men jeg betaler 3400 for 12000 km . Det er delkasko og er registrert over fattern. :lol: .

der er problemet.. å registrere på fattern.. da får ikke man mye bonus :)

#159549  av celica4ever

sindrejl skrev:
celica4ever skrev:

jaja,. sant det, men hadde sikkert kosta meg sjukt mye om jeg skulle ha den over meg... Kan heller registrere bilen over meg etter at jeg er ferdig med lærlingetiden :wink:

#159559  av grimfer

Dette er et tema som stadig dukker opp!

Det er egentlig ikke mulig å si på stående fot hvilket selskap som gir deg best pris. Det er bare en ting du kan gjøre: Ring til forsikringsselskapene selv!

Det finnes mange rabattordninger, kundetilbud og forskjellige krav til deg som skal kjøpe forsikring, og det er ikke sikkert at det som lønte seg for meg vil lønne seg for deg! Husk å spørre hvor gammel du må være før du er ute av "risikoalder" og hvor mye det vil lønne seg!

Begynn med Gjensidige. Det er mitt tips. Men for all del: Vurder om du virkelig skal registrere bilen på deg selv! Det kan nemlig lønne seg å vente litt med det. Det kommer an på bil og på type forsikring.

Lykke til!

#159603  av BrennaRacing

sindrejl skrev:
celica4ever skrev:

Det er jo ikke no vits å opparbeide bonus hvis man må betale 66000 mer i forsikring i året....Hos Gjensidige fikk jeg pris på nesten 70000 i året hvis jeg skulle ha den stående på meg selv....Å når jeg da betaler 4000 ved å la den stå på fattern så driter jeg i om jeg ikke får spart opp bonus :)

Da tar jeg heller det når jeg fyller 23 :D

#159610  av sindrejl

BrennaRacing skrev:
sindrejl skrev:
celica4ever skrev: Annbefaler BS forsikring!! Har bilen min der også , men jeg betaler 3400 for 12000 km . Det er delkasko og er registrert over fattern. :lol: .

Det er jo ikke no vits å opparbeide bonus hvis man må betale 66000 mer i forsikring i året....Hos Gjensidige fikk jeg pris på nesten 70000 i året hvis jeg skulle ha den stående på meg selv....Å når jeg da betaler 4000 ved å la den stå på fattern så driter jeg i om jeg ikke får spart opp bonus :)

Da tar jeg heller det når jeg fyller 23 :D
synes det er litt rart at dem gav deg pris på 70k.. virker litt på trynet.. når jeg var 22 fikk jeg pris på full kasko på gt4'en til 12.000 med 50% bonus.. har vel aldri hatt forsikring dyrere enn det. Første bilen min kjøpte jeg da jeg var 19, 20% bonus, ingen kasko hos sparebank1, 9k i året på celica 86

#159616  av BrennaRacing

Ja, det er kanskje litt rart, men de sa at de helst ikke ville forsikre en sånn type bil på en 19 åring (spurte om både s13 og Mr2)

Men det har veldig mye å si hvor man bor tror jeg...Når jeg skulle forsikre den forrige bilen min, så fant jeg ut at jeg kunne få forsikringa litt over 1000 kroner billigere hvis jeg byttet adresse til onkelen min (som bor rett utenfor Oslo)