TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carina E GTI - Veiledning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #160001  av Kjetil84

Har akkurat skaffet meg en strøken Carina E GTI (for å være helt ærlig så henter jeg den imorgen)

Jeg er veldig interesert i å få enda mer ut av motoren, og lurer på om dere har noen tips? Eneste modifikasjonen som er gjort på den er et KN filter.

Skal også slenge på et bodykit, men er litt usikker hvilket. noen tips?

Takknemlig for alle svar! :)
Vedlegg
Sånn ser den ut nå!
Sånn ser den ut nå!
carina_e_gti_1.jpg (25.13 kiB) Vist 865 ganger

#160473  av Kjetil84

Nå har jeg vært i oslo og henta bilen hjem til vestlandet, og for å si det sånn, så er bilen helt rå!
Sinnsykt mange praktiske løsninger med interiør og god plass siden det er en kombi coupe, men best av alt er at de 158hk herjer helt vilt! Eneste å utsette noe på er at det mangler litt rød-maling i GTI merket bak!:P

#160476  av sigheri

Grattulerer med kjempebil! GÃ¥r en likedan her i byen :P

Sleng ut flere bilder!

#160498  av lexusmann

Grattis med sjelden bil!! :D Vi må jo nesten treffes,bor ikke langt fra hverandre..

#160545  av Kjetil84

Ja skal prøve å få tatt noen bilder iløp av neste uke, har prøveskilter på den foreløpig pga. det sinnsykt fucked up idiotiske systeme til statens-vegvesen!
For å få ut skiltene i oslo, måtte jeg betale årsavgiften, og den kunne ikke betales hos biltilsynet der skiltene lå. Jeg gikk da i DNB for å utføre betalingen, men jeg er kunde i Sparebank1, så det gikk dårlig. Nærmeste sparebank1 lå i lillestrøm, så vi gikk på biblioteket og betalte med nettbank.
Problemet ble da at de på biltilsynet ikke kunne se at jeg hadde betalt (selv om jeg benyttet KID nummer og alt), så jeg kjørte med prøveskilt til stavanger.
Dagen etter kjørte jeg til biltilsynet i stavanger for å få trykket noen skilt, men de kunne heller ikke se at årsavgift var betalt, og jeg ble forklart at det kom de heller aldrig til å få vite, så jeg måtte skaffe meg en kvittering i banken med stempel.
Når jeg hadde kjørt til banken og hentet dette, og kom på biltilsynet, fikk jeg beskjed om at siden klokken var over 12:00 (den var 12:10) ble den ikke registrert samme dagen, og dermed måtte jeg vente til neste dag for å få trykket skilt, men neste dag var en lørdag så jeg skulle få de tilsendt i posten til karmøy! Jeg er så utrolig irritert på det teite systemet deres at jeg skal skaffe meg et "tilbakemeldings-skjema" og skrive hvor de kan dra!

#160624  av Henrik

Var akkurat sånn nå jeg skulle hente skiltene til bilen min også...
Ett jævla styr....

Statlige ting er ikke annet enn rot og stortsett trangsynte menesker...

#160750  av Remi

er det bare 158hk i carina gti ? æ mene og ha hørt en plass mellom 170-180 ?

#160864  av Kjetil84

Min har vertfall "bare" 158hk, men etter å ha kjørt en Toyota Carina II DX 85hk i ett år nå, så er 158hk nok! :)
Men lurer selvsagt på turbo osv, men den tid den sorg ellerno!:P

#160866  av Kjetil84

Forresten,, noen som vet hvilken senking som blir best på denne bilen?
Bor på vestlandet, og har en del kanter jeg ska kjøre over så kan ikke senke for mye.
Snakket med Mekonomen i haugesund, og de sa de kunne gi meg ett 30mm sett, og presse 2 av fjærene til 40mm, slik at det blir mer likt framme og bak. men 40/30 er vel i minste laget? 50/40 kan jo bli bra?