TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• klare toner blir borte nÃ¥r jeg spiller

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #160371  av |plumbo

har en pioneer spiller cd. kjørte hjem til bygda i dag og diskant tonene senka seg etter en halv time med litt høy musikk ( ikke høyt fra starten av ..) det er ikke noe feil med kvaliteten på cdene( var sånn på både brente og vanlige ) når jeg skrudde ned litt og opp igjen fungerte det bra i et kvarter til så var det og gjøre samme greia igjen . veldig irriterende !!

noen forslag på hva som problemet kan være og evt. hva jeg kan gjøre med det
 #160379  av @lpher

|plumbo skrev:har en pioneer spiller cd. kjørte hjem til bygda i dag og diskant tonene senka seg etter en halv time med litt høy musikk ( ikke høyt fra starten av ..) det er ikke noe feil med kvaliteten på cdene( var sånn på både brente og vanlige ) når jeg skrudde ned litt og opp igjen fungerte det bra i et kvarter til så var det og gjøre samme greia igjen . veldig irriterende !!

noen forslag på hva som problemet kan være og evt. hva jeg kan gjøre med det
Høres ut for meg som om du har "brent" diskantene dine...

Ett element (uansett størrelse) vil fungere i perioder...om det er "litt" brent...

Hvilke høytalere er dette? ...og hva har du til å drive dem?

#160587  av |plumbo

subben jeg bruker nå hvar vært sprengt den sitter på en RF p2002 forsterker den går ut i løpet av et par uker . front settet er Earth quake husker ikke type men det er eksterne diskanter og mellom tone er også dele filter på disse . de er kobla opp til spilleren som er en pioneer ca 50*4w husker heller ikke type der

#160597  av @lpher

Holder en knapp på diskantene din jeg dessverre :wink: Er dette er kostbart frontsett? Tungdrevet?

#160659  av |plumbo

det kosta meg en 2000kr tungdrevet vet jeg ikke men...

#160663  av CreeVal

Sorry at jeg stjeler tråden, men jeg må spørre når det gjelder diskanter.
Jeg har selv et nokså lettdrevet(tror jeg) komposett.
Etter jeg flytter Det over på en 4-kanlals MDS forsterker har det begynt å lukte litt varm elektronikk. Pluss at de suser jo når jeg ikke spiller musikk.
Noen idé til hva det kan være?

#160700  av @lpher

|plumbo skrev:det kosta meg en 2000kr tungdrevet vet jeg ikke men...
Se om du får lånt deg noen diskanter...bare for å teste :)

Om du ikke finner noen...så har jeg sikkert ett eller annet gammelt ræl jeg kan sende deg... :)

#160703  av @lpher

CreeVal skrev: Sorry at jeg stjeler tråden, men jeg må spørre når det gjelder diskanter.
Jeg har selv et nokså lettdrevet(tror jeg) komposett.
Hvilket kompsett er dette da?
CreeVal skrev:
Etter jeg flytter Det over på en 4-kanlals MDS forsterker har det begynt å lukte litt varm elektronikk.
Av selve forsterker, delefilter eller diskant? Uansett IKKE ett godt tegn det da :wink:
CreeVal skrev:
Pluss at de suser jo når jeg ikke spiller musikk.
Noen idé til hva det kan være?
Dette skyldes nok at "noen" har råkjørt litt med gain-kontrollen på forsterkeren vil jeg tro :)

#160881  av |plumbo

Det er veldig ergelig hvis disse er ødelagt med tanke på jobben jeg har gjort for og få dem sånn .. :
Vedlegg
IMG_0035.JPG
IMG_0035.JPG (129.26 kiB) Vist 802 ganger