TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Øyelokk og senkefjærer til IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #160500  av Rolfis

Nå som jeg snart får bilen på gårdsplassen er det på plass å begynne å planlegge noen små modifikasjoner.
Tenker å få tak i noen øyelokk, og liker designet til C-West men har ikke helt bestemt meg. Hva har folket her inne? Skaffer TTE eller TRD øyelokk til denne?
Bilde

Så over til senkesett. Er det bare å gå for TTE, eller finns det noen andre merker som er verdt å vurdere? H&R har sikkert noe som passer.. Noen erfaringer?

#160811  av alpinelexus

Har c-west øyelokk på min og synes de er fine,samt at passformen er veldig bra. Skal du ha høydejusterbart eller vanlig senkesett?
Har kjørt med h&r 30 mm på min,og de senket mere enn 30 mm. stivheten og kjøreegenskapene har jeg ikke sammenligningsgrunnlag til og utale meg om. Til våren nå skal jeg montere d2 coilovers som ser veldig lovende ut, synd det ikk er godkjent bare. For der kan jeg justere høyden på fjærbeinet, hardheten på demper,lengden på fjærvandringen.

#160862  av Rolfis

Skal ha vanlig senkesett ja. Har ikke behov for coilover, så... Blir vel H&R eller TTE da. Noen som vet prisene på disse?

#160867  av alpinelexus

veil pris hos Power Zone er 2900 ink mva + evt frakt.
Send meg en pm om det er interesant, eller så har jeg noen som har blitt kjørt 20000 km med jeg skal ta av nå

#160873  av dca

du kan høre med smithsmotorsport i hommellvik! ikke langt unna det...
de skaffer tenzo senkefjærer! skal senke rundt 50mm visstnok!
http://smithsmotorsport.no

#161321  av 2fast4u

Rolfis skrev:Skal ha vanlig senkesett ja. Har ikke behov for coilover, så... Blir vel H&R eller TTE da. Noen som vet prisene på disse?
TTE senkefjærer (30 mm) har delenr.: PZ439-C1721.00 og er noen kroner rimeligere ennn dette som Power Zone tilbyr. :)

Og fraktfritt levert nermeste Toyota forhandler. :!:

:wink:

#161323  av dca

kan vise deg bilde av hvordan det blir med h&r hvis du vil!

#161329  av Rolfis

Har bestillt h&r, så bilder er kjekt :wink:

#161424  av dca

Her er av en med 19" felger! syns ikke den kan bli mer perfekt senket!

Bilde

#161428  av dca

Vil gjerne se bilder av din så fort du får byttet fjærene!
har lyst på slikt sett selv men vil helst se om det virkelig senker så mye som på bildet her!
det står jo at de senker 35mm! men de på bildet er nærmere 50mm! :)

#161484  av Rolfis

Syns det så ut som mer enn 35mm det der, men skal legge ut bilder av min når den er senket. Blir ikke på en liten stund enda.. Rundt påsketider kanskje :)

#161501  av KK-ma70

den dær er senket mere en 35mm. kansje 50-60mm.
mim er senket 30mm med TTE-fjærer.
Vedlegg
Bilde 061.jpg
Bilde 061.jpg (68.56 kiB) Vist 4494 ganger
Bilde 057.jpg
Bilde 057.jpg (97.12 kiB) Vist 4505 ganger

#161523  av alpinelexus

Her er det bilde av min med H&R senke fjærer, min datt iallafall mer enn 35mm ned
Vedlegg
dekk 046.jpg
dekk 046.jpg (35.38 kiB) Vist 5886 ganger

#161524  av alpinelexus

Her er det bilde av min med H&R senke fjærer, min datt iallafall mer enn 35mm ned
Vedlegg
dekk 046.jpg
dekk 046.jpg (35.38 kiB) Vist 5885 ganger

#161550  av dca

du har vel ikke et bilde til litt lavere fra siden! var litt vanskelig å se!

og settet ditt var oppført med 35mm eller?
de i usa mener de h&r settet senker ca. 2" ca.50 mm.
håper det er de samma fjærer!