TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med Ã¥ fÃ¥ start pÃ¥ motoren min

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #160619  av cs2451

litt dårlig bilde. kommer fra bensin filteret
Vedlegg
bensinrør.JPG
bensinrør.JPG (197.49 kiB) Vist 245 ganger
Sist redigert av cs2451 den 12 mar 2006 17:47, redigert 1 gang totalt.
 #160669  av cs2451

starten den får å sjekke at alt var ok før jeg fylte på frostvæske. Da startet den veldig lett med en gang. Fylte så på frostvæske og bilen vil ikke starte. Noen som har en ide?

Kompresjon er helt topp på alle sylindrene så det er ikke topppakning.
Prøvd å skifte fordeler lokk + coil
prøvd med gass uten gass.
Prøvd med ørlite granne startgass, startet heller ikke da.
Tatt av - poen på batteri for å resete hjernen.
Tatt diagnose test og får feilkode 54 (forlite kjølevæske på IC) Fyllt på!
Det lukter bensin av tennpluggene + at det er fuktige så den får vel bensin og tror jeg

Noen som har en ide. Og har det bensinrøret ovenfor noe som skal kobles til eller skal det bare ned på den traversen under, mer som en lufting for noe?

#160748  av Larsen

prøv å bytt tennplugger evt og få lufta vekk bensin fra sylinder og insuget. Hadde noe lignede akkurat på min for ikke veldig lenge siden.

#160756  av sleeper

skru ut en plugg og se om den gir gnist når du prøver og starte! (legg pluggen intill chassi og vri om nøkkelen!)

sjek at alle 3 tingene den trenger for og gå funker som det skal! ( bensin, tenning og luft!)

#160786  av cs2451

Larsen skrev:prøv å bytt tennplugger evt og få lufta vekk bensin fra sylinder og insuget. Hadde noe lignede akkurat på min for ikke veldig lenge siden.
Har fått start på den på 2 forskjellige typer plugger. Før det kom på kjølevæske. tror kanskje jeg har bada sylindrene i bensin så kanskje der det ligger.
Den kommer nesten, hører at den vil litt men så dabber den av igjen.

sleeper skrev:skru ut en plugg og se om den gir gnist når du prøver og starte! (legg pluggen intill chassi og vri om nøkkelen!)

sjek at alle 3 tingene den trenger for og gå funker som det skal! ( bensin, tenning og luft!)
Har sjekket dette. Og den får alt. Men får prøve å blåse ut litt bensin i morgen så får vi se. :D

#160794  av GT4 CS

Høres ut som du kan ha druknet pluggene dine da, ta de ut, varm de litt med en lighter. Greit og la pluggene være ute en stund også. Da jeg hadde startproblemer på min i vinter pga dårlig batteri fløt det bensin i eksosen. Røk godt da den fyra med nytt batteri hehe. Du hadde gnist på pluggene sant?

#160796  av cs2451

Har gnist ja. Har dårlig batteri jeg og. Så har nok drukna den. Får jeg håpe. Prøvde med hjelpe start etterpå og fikk den til å svi fort rundt igjen da. Men tror det er ganske fuktig oppi der. Da krysser jeg fingrene for at jeg bare har drukna driten :D

#160819  av sleeper

hvis du fortsatt ikke får fyr på`n så sjekk om tenninga er riktig! og se til at reg reima står som den skal..

#160831  av 2fastgt4

liker ikke at den slangen henger,ingen slike løse koblinger/luftinger på min.

kanskje den skal kobles til noe??
du får bensin sier du,men har du trykk på bensina?

#160837  av cs2451

2fastgt4 skrev:liker ikke at den slangen henger,ingen slike løse koblinger/luftinger på min.

kanskje den skal kobles til noe??
du får bensin sier du,men har du trykk på bensina?
Lurer på denne jeg og. Men jeg har ikke tatt denne av så da har denne vært sånn en stund. er liksom ikke noe å koble den på. Bare et hull i den traversen. Også er det en mansjett på den eller en gummihette. Det som er rart er jo at det er en kon på røret så skulle nå tro at den skulle en plass. Bensin får jeg, lukter jo bensin og tennpluggene er veldig fuktige. Bensintrykk har jeg ikke sjekka.

Sleeper: Kan jo være tenninga, registerreima er jeg rimelig sikker står på riktig plass. Men det som er merkelig er jo at den har starta 2 ganger før. slukka den igjen med en gang etter jeg fikk fyr.

#160841  av sleeper

kan du ikke sjekke hvor den slangen går hen da?? (andre endeen en den som er løs...)

#160852  av cs2451

Har kanskje funne problemet nå. Såg i sted at det var et hull i en vakumslange. kanskje den pøser¨på med bensin. Skal ut å prøve å tette den nå.

Slangen går inn i bunn på det som heter charcoal canister i BGB. I bunn på den.

#160860  av cs2451

Nå funker den som den skal. Var nok den vakum slangen som var feilen. Den trykka inn alt for mye bensin. Var jo det bensin badet oppi der. Blåste ut av litt og tok varmepistol og fikk ut alt. Da starta den med en gang. Eneste som er feil nå er at den lekker litt frostvæske mellom radiator og termostat. veldig lite men greit å få fiksa det nå med en gang. Nå ble jeg gla. Stressa med start problemene i flere dager nå.

#160902  av GT4 CS

Den slangen du pratet på skal henge slik:) Hvilken misjon den har aner jeg ikke, trolig utlufting eller noe sånt. Skikkelig bra svar ass :lol:

#160965  av cs2451

GT4 CS skrev:Den slangen du pratet på skal henge slik:) Hvilken misjon den har aner jeg ikke, trolig utlufting eller noe sånt. Skikkelig bra svar ass :lol:
ja jeg fikk svar fra han jeg kjøpte den av. Det er noe lufting og det ligger et kullfilter inni der. eller oppe i den boksen.