TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Satt Ã¥ dagdrømte pÃ¥ www.autotrader.com

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #161888  av arctic_celi

Hva synes dere om prisen kontra hva man får på disse her da?

Denne står oppført med $27,800 som pris på autotrader:
http://premier-auto-auctions.ebizautos. ... Hatchback/

Også har vi en her fra samme leverandør:

Ser at denne fyren selger på ebay også.... vet ikke om det er helt heldig. Noen som har noen erfaring fra det?
 #161949  av @lpher

arctic_celi skrev: Hva synes dere om prisen kontra hva man får på disse her da?

Denne står oppført med $27,800 som pris på autotrader:
Skulle til å si at 28.000UDSD var litt mye jeg...men OM bilen har gått såpass lite...og resten stemmer (noe jeg personlig ikke er så sikker på) så er ikke prisen helt på trynet alikavel :)

Skulle være mulig å få inn denne til rundt 370-380 vel? :)

MEN....her er lista over det jeg biter meg merke i hvertfall:
Han nevner at bilen fks. har HKS innsug, Greddy Boost Cut Controller, downpipe, Tanabe eksos og værsting clutch...hvorpå han har ballene til å påstå at bilen aldri har sett mer enn standard turbotrykk! :D (ehh...hva er vitsen med BCC'en da..OM jeg tørr spørre?! :D)

Det er noe muffens med formen på sitteputene som jeg ikke helt klarer å sette fingern på....det ser nesten ut som om de er trukket opp på nytt...sømmene er ikke på rett plass....men på den annen side...så må det ha skjedd for lenge sia...da setene har MYE slitasje...mye mer enn påståtte kilometer skulle tilsi....

Rattet har også trolig sett flere kilometer enn oppgitt...

På den annen side...så er det noe kjent med navnet på selgern også :) Er gammel gjenganger på Supraforums han vel? :) Selv om det ikke trenger å bety så mye :)
arctic_celi skrev: Også har vi en her fra samme leverandør:
Igjen så er det mods som tilsier at bilen har sett mer enn originalt turbotrykk....mens selger sier det motsatte :) Synes denne så noe bedre ut jeg :) Litt slitte seter men... foresten så burdte håndbrekket ha vært justert ser jeg :D
arctic_celi skrev: Ser at denne fyren selger på ebay også.... vet ikke om det er helt heldig. Noen som har noen erfaring fra det?

Trenger ikke bety noe vel? :)
Sist redigert av @lpher den 20 mar 2006 07:53, redigert 2 ganger totalt.
 #161961  av arctic_celi

Skulle til å si at 28.000UDSD var litt mye jeg...men OM bilen har gått såpass lite...og resten stemmer (noe jeg personlig ikke er så sikker på) så er ikke prisen helt på trynet alikavel :)
Ja, er forsåvidt litt enig i det.. men synes at alle bilene på autotrader ligger godt over gjennomsnittet på pris. Også vil jeg jo helst handle fra firma da.. siden muligheten for å få igjen skatt osv er litt vanskelig fra privat handel.
Skulle være mulig å få inn denne til rundt 370-800 vel? :)
EEEE.... 800?!?! Hvilke regnestykke har du da? :-) Oppe i hodet mitt så tenkte jeg at det kunne bli rundt 340 000kr? :-) Men så har jeg jo ikke peiling heller da... :roll:
MEN....her er lista over det jeg biter meg merke i hvertfall:
Han nevner at bilen fks. har HKS innsug, Greddy Boost Cut Controller, downpipe, Tanabe eksos og værsting clutch...hvorpå han har ballene til å påstå at bilen aldri har sett mer enn standard turbotrykk! :D (ehh...hva er vitsen med BBC'en da..OM jeg tørr spørre?! :D)
Godt poeng!
Det er noe muffens med formen på sitteputene som jeg ikke helt klarer å sette fingern på....det ser nesten ut som om de er trukket opp på nytt...sømmene er ikke på rett plass....men på den annen side...så må det ha skjedd for lenge sia...da setene har MYE slitasje...mye mer enn påståtte kilometer skulle tilsi....

Rattet har også trolig sett flere kilometer enn oppgitt...
Det der stusset jeg også på...at setene og rattet var slitt... egentlig hele bilen virker mye slitt til at den bare har gått 66 000! Tenkte på at de amerikanerene har for vane å sitte mye i bilen på gatehjørnet eller noe sånt... men... kjenner ikke kulturen. :D
På den annen side...så er det noe kjent med navnet på selgern også :) Er gammel gjenganger på Supraforums han vel? :) Selv om det ikke trenger å bety så mye :)
Er han? Var ikke der jeg fant han hvertfall. Er logget inn der får å se etter noen gode deals... men synes de fleste ligger over det jeg kan betale for de også er det jo vannskelig å få tilbakebetalt skatt og greier da... så igjen betyr at privatbilhandel blir enda dyrere en nødvendig.

Men du @lpher er en del der er du ikke? Kjenner du folk der?
Er du inside for å si det slik? :wink:
Hadde vært veldig kjekt om du sa ifra hvis du kommer over en god/rettferdig pris på en Supra! og hvis du kjenner folk som kjenner selgeren eller kjenner selgeren.. så vet man jo hvilke folk man handler med.

Igjen så er det mods som tilsier at bilen har sett mer enn originalt turbotrykk....mens selger sier det motsatte :) Synes denne så noe bedre ut jeg :) Litt slitte seter men... foresten så burdte håndbrekket ha vært justert ser jeg :D
Synes denne var bedre jeg også... så setene.. men var ikke alt for ille.
Trenger ikke bety noe vel? :)
Tja.. vet ikke helt jeg... finnes jo mange litt tvilsome skjapper som driver å selger tvilsome biler på ebay da.
 #162130  av @lpher

arctic_celi skrev: Ja, er forsåvidt litt enig i det.. men synes at alle bilene på autotrader ligger godt over gjennomsnittet på pris. Også vil jeg jo helst handle fra firma da.. siden muligheten for å få igjen skatt osv er litt vanskelig fra privat handel.
Smart :)
arctic_celi skrev: EEEE.... 800?!?! Hvilke regnestykke har du da? :-) Oppe i hodet mitt så tenkte jeg at det kunne bli rundt 340 000kr? :-) Men så har jeg jo ikke peiling heller da... :roll:
:D Skrivefeil... :) Roughly 350.000,- + frakt + vederlag til "importør" + evt. ombygging/justering som må til for å få den godkjent...så er du nok opp i 370k :wink:
arctic_celi skrev: Det der stusset jeg også på...at setene og rattet var slitt... egentlig hele bilen virker mye slitt til at den bare har gått 66 000! Tenkte på at de amerikanerene har for vane å sitte mye i bilen på gatehjørnet eller noe sånt... men... kjenner ikke kulturen. :D
Vanskelig å si...for det er ikke umulig å få ett skinnsete til å bli slik på såpass få kilometer....men det innvolverer å ALDRI rense eller behandle skinnet... :wink: Uansett litt suspekt da...
Er han? Var ikke der jeg fant han hvertfall. Er logget inn der får å se etter noen gode deals... men synes de fleste ligger over det jeg kan betale for de også er det jo vannskelig å få tilbakebetalt skatt og greier da... så igjen betyr at privatbilhandel blir enda dyrere en nødvendig.
Er ikke helt sikker...men jeg klarer ikke å plassere ham...
arctic_celi skrev: Men du @lpher er en del der er du ikke? Kjenner du folk der?
Er du inside for å si det slik? :wink:
Hadde vært veldig kjekt om du sa ifra hvis du kommer over en god/rettferdig pris på en Supra! og hvis du kjenner folk som kjenner selgeren eller kjenner selgeren.. så vet man jo hvilke folk man handler med.
Nahh....er så mye raringer på Supraforums..så jeg hlder med stoert sett til de nordiske supra-forumene...samt det eneste engelske mkIV forumet :)
arctic_celi skrev: Synes denne var bedre jeg også... så setene.. men var ikke alt for ille.
SÃ¥ ut som ett mye bedre utgangspunkt ihvertfall :)
arctic_celi skrev: Tja.. vet ikke helt jeg... finnes jo mange litt tvilsome skjapper som driver å selger tvilsome biler på ebay da.
Joa...det gjør det definitivt : :wink:

#162358  av @lpher

arctic_celi skrev:

Yepp... fin den! (fete felger også... og det koster jo skjorta hvis man skal kjøpe noe i etterkant)
True...men man skal vistnok være MEGET forsiktig med "modifiserte" biler...da det ikke akkurat er plankekjøring å få de godkjent om de ikke er 100% standard...men felger er jo enkelt da...der låner du deg bare ett sett med std.felger...HVIS det skulle bli nødvendig :wink:

#163436  av arctic_celi

Så denne på autotrader... hadde en del positivt med seg:

- en av de få med manuell girkasse.. :-)
- Ikke gått alt for langt
- Sort
- Fine felger
- Så ut som den var grei innvendig også.

Hva tror du @lfher? :-)

http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=2461

#163452  av @lpher

arctic_celi skrev:Så denne på autotrader... hadde en del positivt med seg:

- en av de få med manuell girkasse.. :-)
- Ikke gått alt for langt
- Sort
- Fine felger
- Så ut som den var grei innvendig også.

Hva tror du @lfher? :-)
Så ut som ett kurant object det dær ja :)

#163680  av arctic_celi

Jupp... ok pris også... men det skulle jo vært en TT da :roll:

#165865  av @lpher

arctic_celi skrev:Syntes denne var veldig billig. Er automatgir da.. men... det finnes jo de som sier at den boksen er sportsbilen verdig :wink:
Prøv begge deler du...så slipper du å spekulere :lol: Om du skal bruke Supran som hovedbil....så er automat utvilsomt tingen....men om du har egen bil til bruk i vinterhalvåret etc. og bare skal ha Supra'n som kosebil...så ville jeg nok ha insistert på manuell sjøl :)

#165947  av Skylar

Eneste automaten eg har kjørt var en gammel mercedes, men det eg lurte på er om du mister så mye kjøreglede med en automat vs manuell i en slik bil som dette?

#165988  av @lpher

Skylar skrev: Eneste automaten eg har kjørt var en gammel mercedes,
Blir ikke HELT det samme det nei :D
Skylar skrev: men det eg lurte på er om du mister så mye kjøreglede med en automat vs manuell i en slik bil som dette?
Jeg synes ikke det...men om man skal være prikete...så kan sikkert savnet av de 2 ekstra girene være påtagende for de som på død og liv må kjøre balls-out hele tia :D Noe jeg ihvertfall ikke har mulighet til :D

Folk ser ut til å glemme at det faktisk er en MANU-funksjon på kassa som faktisk fungerer UTMERKET...i motsetning til fks tilsvarende system hos MB :D Denne funksjonen lar deg bestemme 100% over girvalg etc...når man skal kjøre litt sportslig :) Med MANU-knappen nede vil automatkassa i praksis fungere som en clutchløs manuellkasse :)