Motor/tenning kutter når lader trykk kommer. Eg har sjekket pluggene og har bytte plugledninger. Har bytte bensin filter. Kom seg en par dager men no e det tilbake. Ka kan d vera? 1991 celica gt4 turbo
markjk skrev:Det e nesten ikkje trykk. måleren går rett forbi 0 på den måleren som star i bilDet som er er at dersom du får fuelcut (som følge av for høyt ladetrykk) en gang, så vil ECU kutte så snart trykket overstiger 0 helt til du skrur av og på igjen tenningen.
markjk skrev:Hvordan resetter du ecu'en og hva kan eg gjøre sånn at d ikkje skjer igjen? Kan eg prøve å skru ned ladertrykk? Hvor mykje trykk har eg vist måleren i bil går til den siste strekk? Er d for mykje? Vist d e fuel cut hvordan kan eg fix d?
markjk skrev:Tror du at vist eg skru ned ladetrykk så kan d hjelpe? Har ikkje så mykje perger igjen. Eg har 3 årsavgift som e nettop betalt.det er avhengig av om problemet ditt faktisk er for høyt turbotrykk eller ikke det, og da må du først avklare om du første gang etter at motoren er startet får tilnærmet normaltrykk før fuelcut, for deretter å oppleve fuelcut ved den minste gassing mer enn vanlig cruising. Det vil i så tilfellet indikere at motorstyring fungerer som det skal men at du har for høyt trykk. Om du derimot får fuelcut som det første som skjer når du passerer 0-merket på nålen uten å ha først klart å produsere minst en gang med høyere trykk så tyder det på problemer med motorstyring/sensorer som fører til alt for tidlig fuelcut. Mest trolig er det første tilfellet men intill du beskriver om det er slik så er det ikke godt for noen her å si det