TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimming av Toyota Celica T20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #162204  av Pasivix

Jeg har en Toyota Celica T20, AT200

Jeg ønsker å gjøre motoren litt sterkere enn den er idag, ca. 160hk eller noe.

Er der noen andre ting å gjør i motoren enn å sette i turbo elle bytte motor til 3sge?

Skifte tennplugger, eller andre deler i motoren...?

Husk internett sider som jeg kan se på deler og priser :)

#162207  av sleeper

skal du ha ca 160hk i den bilen så er det enten turbo på den motoren du har nå eller så må du kjøpe deg en 3sge motor!(eller 3sgte hvis du har penger!)

og prøve og trimme 1.8 literen er bortkastet! koster MYE mer en det smaker!
eller så kan du jo inst lystgass på den da! da knekker du lett 160hk! men du må fylle den i ny og ne da!

#162208  av GT4 CS

Om du ikke skal bruke sinnsykt med penger på den er det vel det beste og få på et effekt anlegg og et luft filter som slipper inn mer luft, jo letter motoren puster jo kjappere respons får du, noe særlig mer effekt vil du ikke få, men du vil merke litt forbedring på kjørbarheten. Ellers er det desverre slik at og trimme en suge motor i de fleste tilfeller koster skjorta, ingen vits og sette inn et chip uten noe mer, om du setter inn nye kammer som er mer aggresive,grenrør,eksos,luftfilter,sikkert porting av topp,gjør klar motoren for at den skal tåle høyere turtall,sørger for at den for riktig mengde bensin,et chip tilpasset motoren din osv så kan du få en del hk ut av motoren din, men for den summen du har brukt på dette så kunne du fint ha kjøpt deg en 3sgte.
så mitt tips er og forbedre understellet,bremser og kaste på et effekt anlegg og sportsluft filter.

#162210  av sleeper

GT4 CS skrev:Om du ikke skal bruke sinnsykt med penger på den er det vel det beste og få på et effekt anlegg og et luft filter som slipper inn mer luft, jo letter motoren puster jo kjappere respons får du, noe særlig mer effekt vil du ikke få, men du vil merke litt forbedring på kjørbarheten. Ellers er det desverre slik at og trimme en suge motor i de fleste tilfeller koster skjorta, ingen vits og sette inn et chip uten noe mer, om du setter inn nye kammer som er mer aggresive,grenrør,eksos,luftfilter,sikkert porting av topp,gjør klar motoren for at den skal tåle høyere turtall,sørger for at den for riktig mengde bensin,et chip tilpasset motoren din osv så kan du få en del hk ut av motoren din, men for den summen du har brukt på dette så kunne du fint ha kjøpt deg en 3sgte.
så mitt tips er og forbedre understellet,bremser og kaste på et effekt anlegg og sportsluft filter.
du glemte en liten ting gt4cs!
den siste setningen skulle fortsatt med: og deretter montere en 3sgte
! :wink:

#162218  av GT4 CS

Sant det hehe :wink:
The one and only 8)