TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lowrise mr2 mk2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #162741  av angrykid

Starter med dette ett prosjekt som ikke kommer til å bli noe særlig stort. Skal se om jeg får til å ta masse bilder av dette når tiden kommer for å begynne å skru, tror vi blir å prøve på å få det til i løpet av de to neste ukene.

Har invistert i disse lyktene: http://www.piaa.com/Lamps/Lamp-pages/p-3000.html

Tror nok dem kommer til å passe bilen veldig bra. Har alt man trenger, også langlys og parklys. Kommer tilbake med videre funksjoner når jeg får tid til å se litt mer på hvordan jeg skal få ordnet løftemekanismen på lyktene, og hvordan jeg lager festebraketter.

PS: disse er ikke godkjent for norske forhold, men vil tro onkel politi ikke har så mye å si på det, men kanskje det blir stopp i eu-kontrollen. Så jeg blir å ta vare på original lykter og festeanordninger.

#162869  av FireWalk

Interessant! kunne tenkt meg low rise selv, men syntes det virker litt vanskelig å få dette til å bli skikkelig, siden lysene jo skal lyse i en bestemt retning osv. Kikket litt på revision 6 sine, de er jo bolt on, men blir interessant å se hvordan dette blir med en løsning til halve prisen!

Meget interessant! det er nok mange som venter i spenning på resultatet av dette prosjektet.

Du må poste masse bilder av installasjonen! :D

#163108  av Fredrik

Håper du kommer med en skikkelig how to, med bilder og forklaring.. Jeg er veldig interisert i low rise lykter på min :)

#184929  av angrykid

Henter opp denne igjen jeg. Var ute i går i solskinnet å demonterte å prøvde litt. Det jeg har kommet fram til, er følgende.

Jeg må få produsert en ny arm som står festet på motoren, og jeg funderer på å lage ett nytt feste for å montere løftearmen på, samt ei ny plate for å montere lykta på. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal få gjort dette, eller hvem jeg skal få til å gjøre det, men jeg skal ta bilder av alt slik at jeg får dokumentert det til dere. Det er i utgangspunktet en grei jobb, med de lyktene jeg har kjøpt, så skal det bare være å korte inn bærearmen og flytte feste på løftearmen.

Som noen sa ang dette i en tidligere post, alt som trengs er tid å litt sveisekunnskap. :D Jeg har ingen av delene, så jeg blir å få satt bort jobben med sveising til noen som kan dette, og så får jeg mest sannsynligvis en kompis til å bøye til den innerste bærearmen som er festet på motoren.

Jeg kommer til å støpe nytt deksel rundt lykta i glassfiber, da det gamle ikke kan brukes. Dette ser jeg ikke på som noen stor jobb, men den må nå gjøres.