TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp!fusking og manglene motoreffekt!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #163464  av valo

hei!begynner å gi opp så jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg :?
har en -90 mod,gt4 som jeg nettopp har kjøpt, har problemer med at motorn fusker!dette sjer som regel når motoren er blitt varm og beynner å nærme seg 3000omdr.(når turboen skal begynne å jobbe)
hvis jeg slakker av litt og øker gassen litt gir den seg,men uansett så yter motor ikke det den skal!
jeg justerte turbo trykket opp litt og da gikk bilen som ei kule helt t il motoren ble varm,da mistet jeg motor effekten og den begynte å fuske!
har byttet plugger,har prøvd 3 forskjelige sett med plugger men den bli ikke noe bedre! :cry:
pluggene var svart når jeg plukket de ut!¨
håper noen her kan hjelpe meg :lol:

#163469  av cs2451

Har du sjekka tennplugg ledningene og rotor? Jeg har omtrendt samme problem på min. og begynner å lure på om det kan være div sensorer som er kaputt.

#163494  av GT4 CS

Sjekk tennplugg ledninger,fordelerlokk,rotor,coil,cold start injection time switch(Denne sensoren finner du ved og følge øvre radiatorslange,så finner du to sensorer, er noen av disse knekt?)
Slik du forklarer det høres det ikke ut som du får tenning, eller du får det vel, men værre med motoren din :wink:
Ta også og sjekk at tenninga de er riktig justert, husk og kortslutte TE1 og E1 i diagnoseboksen før du sjekker tenninga de.
Også bør du gå over og se at du ikke har noen vacumlekasjer,sjekk ALLE slangene mellom luft filter og innsug. Har du dump ventil? Sjekk og at denne ikke lekker.

#163518  av sleeper

hvor mye trykk har du da?
kan jo hende du har blåst noe når du skrudde opp trykket!? ta en komresjonstest og se hvordan det ser ut!
foresten: du sier at bilen gikk som en kule når den var kald: IKKE KJØR HARDT MED DEN NÅR DEN ER KALD!!! DU SKAL HELST IKKE HA TURBOTRYKK ENGANG DA!!! DETTE ER EN SIKKER MÅTE OG BLÅSEN MOTOREN PÅ!

#163568  av valo

oy :D her fikk jeg mye gode tips!
jeg har nå sjekket pluggledningene!sylinder 1 har en motstand på 10.2 ohm,syl2 har 8,2
syl3 har 7,8 og syl4 har 5.8!
coil ledningene har 3,8!
har ikke som mye greie på dette så er det noen som vet hvor mye motstand ledningene skal ha??
Sist redigert av valo den 28 mar 2006 17:50, redigert 1 gang totalt.

#164170  av valo

:lol: der fikk jeg den endelig til å gå :lol:
jeg skiftet pluggledninger og bensintrykk regulator!takker til alle som har hjelpet meg her!!

:D takk

#164173  av sleeper

skiftet bensinstrykkreg??? hvordan fant du på det? var det ledningene eller regulatoren som gjorde susen?

#164355  av valo

var inn e på toyota verksted og de hadde feilsøking på den!fant ut det var for høyt trykk på regulatoren,så jeg skiftet den!men det var ledningene som var feilen!synes det var rart de ikke sjekket de mens de dreiv å feilsøkte :shock:

noen som vet hvor mye turbotrykk jeg skal ha?
bilen er chipet og det er større innspøytings dyser i den.

#164358  av sleeper

det spørs helt hvor mye chipen er beregnet for! men ettersom jeg har forstått så skal du ikke lade mer en 1.0 (org 0.7)

men det er vansklig og si så lenge den er chippet og har større dyser!
forklar hvilken dyser du har og hvilken andre mods du har!

#164363  av valo

okey :)
men der har jeg et problem jeg kjøpte bilen nå nettopp og det ble sagt at dette ble trimmet av han som hadde bilen før han jeg kjøpte den av!jeg har prøvd å fått tak i han som eide bilen først for å få greie på hva som er gjort med bilen!meeeen har ikke lyktes :cry:

men rundt 1.0 bar kan jeg ligge på....hva sjer hvis jeg har for mye?kutter motoren?
skal montere ny turbotrykksmåler i morgen for den orginale er ikke hvert en dritt :lol:

#164394  av GT4 CS

Så lenge ikke det er montert en FCD eller han har kobblet ut org turbotrykksmåler så får du fuelcut om du lader over 1,2bar. Om ikke det chippet kunn er en løsning som hever fuelcut grensa da, noe som er helt unødvendig på en cs om du ikke skal trimme mer en hva org turbo klarer