TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lexus GS450h

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #163633  av TurboKnut

Fikk en mail fra en kamerat i Japan i dag.

Selv om han er universitetslærer er han ikke så stødig i engelsk men dere forstår vel.

Han la også ved bilder og brosjyre av bilen.

- - - - -

> Dear Knut-san.
> Toyota Motor announced Lexus "GS450h" as the hybrid vehicle No.1 in the Lexus brand of Japan on March 16. Lexus
> "GS450h" is a member of the GS series of the same class as Mercedes-Benz "E class" and BMWs "5 series".
> The engine of 450h is 3.5-liter V6 though the figure of the model originally shows the displacement of the engine as
> well as Mercedes-Benz. It is “450" that puts the shade of meaning of obtaining the power performance of 4.5-liter engine
> corresponding because it combines with the hybrid system. From current, top grade "GS430" car case above by which 4.3
> liters V8 are installed
>
> It is said that an environmental performance not only is allowed to be united to power but also various factors that
> existed in the relation of the trade-off (an excellent driving performance, low fuel cost, and a low emission and
> quietness) were only made to coexist in the high level without impossibility.
> The price: GS450h is 6,800,000 yen, and GS450h "Version L" is 7,700,000 yen.
>
> The catalog only added 450h to a past catalog. P.72
> Because the second piece of file 1 brought my home the testing car, I have tested for one hour. It was feeling on the
> power performance side that the improvement as possible to be experienced, heard of the electric motor sound, and was
> strange.
>
> Your friend Masanobu
Vedlegg
GS450h and Gojira.jpg
GS450h and Gojira.jpg (372.1 kiB) Vist 1847 ganger
GS450h-3.JPG
GS450h-3.JPG (30.03 kiB) Vist 2575 ganger
GS450h-2.JPG
GS450h-2.JPG (67.31 kiB) Vist 1822 ganger
GS450h.jpg
GS450h.jpg (38.87 kiB) Vist 1818 ganger

#163679  av arctic_celi

Ja... hadde denne kostet 390 000 i Norge så... hadde det kanskje vært noe :-) Så ut som en flott bil!

Hvordan kjenner du han der da? Kan tenke meg at det er en kjekk kontakt/venn å ha :-)

#163922  av kennethx

blir vel en 7-800 hundre med avgifter?

Snopen bil!! Fikk ikke lyst på i det hele tatt ;)

#163938  av TurboKnut

Jeg driver å samler på bilbrosjyrer (sånne som er avbildet i tråden) og kom i kontakt med han for 6-7 år siden og siden har vi holdt kontakten. Han sender i gjennomsnitt 5 mails pr uke til meg om forskjellige ting. Engelsken hans er til tider helt uforståelig, også når han snakker.
Han er en gammel mann som ble enkemann for et par år siden og underviser på et univeristet. I fritiden reiser han verden rundt og samler bilbrosjyrer (!). Han har også noen gamle biler som han styrer med, i Japan er veteranbiler svindyre og jeg mener at han nevnte at en 1964 Mini han har (Cooper S) hadde han betalt rundt 300.000,- norske kroner for. Den er da også helt som ny.
For ett år siden var han i USA for å samle bilbrosjyrer men ble ikke tatt særlig alvorlig hos bilforretningene (i California).
Så han leide like godt en Limousin i tre dager som kjørte han fra forhandler til forhandler og resultatet var at han sendte 90 kg bilbrosjyrer hjem til Japan med flyfrakt.....
Til neste sommer har han invitert seg til Norge og til meg så da for vi vel se hvordan det går... :lol:

#163967  av kennethx

TurboKnut skrev:Jeg driver å samler på bilbrosjyrer (sånne som er avbildet i tråden) og kom i kontakt med han for 6-7 år siden og siden har vi holdt kontakten. Han sender i gjennomsnitt 5 mails pr uke til meg om forskjellige ting. Engelsken hans er til tider helt uforståelig, også når han snakker.
Han er en gammel mann som ble enkemann for et par år siden og underviser på et univeristet. I fritiden reiser han verden rundt og samler bilbrosjyrer (!). Han har også noen gamle biler som han styrer med, i Japan er veteranbiler svindyre og jeg mener at han nevnte at en 1964 Mini han har (Cooper S) hadde han betalt rundt 300.000,- norske kroner for. Den er da også helt som ny.
For ett år siden var han i USA for å samle bilbrosjyrer men ble ikke tatt særlig alvorlig hos bilforretningene (i California).
Så han leide like godt en Limousin i tre dager som kjørte han fra forhandler til forhandler og resultatet var at han sendte 90 kg bilbrosjyrer hjem til Japan med flyfrakt.....
Til neste sommer har han invitert seg til Norge og til meg så da for vi vel se hvordan det går... :lol:
høres ut som en sånn der artig skrue du bare ser på film liksom, hehe.

#163971  av arctic_celi

TurboKnut skrev: For ett år siden var han i USA for å samle bilbrosjyrer men ble ikke tatt særlig alvorlig hos bilforretningene (i California).
Hehe... ja.. folk får drive med det som gir de gleder sier jeg :-)
Hehe.. Samle bilbrosjyrer er noe nytt for meg...
men det er jo bedre det en å samle på serveter :wink:

Har han god greie på bil da? Sånn teknisk?
SÃ¥ mye peil at han kan finne et fint supra eksemplar i Japan? :-)

#164050  av TurboKnut

Ja han er nok en god bilmann, men jeg tror neppe at "orker" å finne bruktbiler i Japan siden han sier at det vrimler av dem og de skal bare vekk.
Jeg har ikke spurt direkte men har fått forståelse for at dersom man er på jakt etter en bil, så er det bare å søke på en bilauksjon. Der selges tusenvis av biler hver uke.